MALUS] Przegląd jednostek i instalacji - część 1 | O.R.B. poradnik O.R.B.
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019
Fencer |
Koszt: 50RU Załoga: 1 Uzbrojenie: cztery działka maszynowe DH-133 Największa zaleta: najtańsza jednostka bojowa rasy Malus Największa wada: prawie zerowy pancerz czynią z niego nieprzydatną jednostkę w dalszych misjach Zastosowanie: przede wszystkim w początkowych misjach kiedy nie mamy jeszcze dostępu do lepszych statków, grupka 20-25 Fencerów może sporo zamieszać, od 3-4 misji zupełnie nieprzydatny |
Fencer II |
Koszt: 65RU Załoga: 1 Uzbrojenie: to co zwykły Największa zaleta: większy armor czynią z niego statek przydatny do 2-3 misji Największa wada: to i tak bardzo słaby myśliwiec, który nie radzi sobie z praktycznie każdym atakiem wroga Zastosowanie: misje 2-3, wtedy nie mamy jeszcze pełnego dostępu do najlepszych myśliwców rasy Malus a musimy przecież jakoś walczyć, od 4 misji nieprzydatny |
Duelist |
Koszt: 100RU Załoga: 1 Uzbrojenie: dwa działka maszynowe DH-133, dwa działka maszynowe DH-160 Największa zaleta: jeden z najlepszych szybkich myśliwców w grze, co prawda ten jeszcze nie wymiata ale i tak na początku gry sprawdza się w większości starć Największa wada: kiepski armor, porównywalny z tym, w który został zaopatrzony Fencer II Zastosowanie: skutecznie wypiera oba Fencery, co prawda jest od nich o wiele droższy ale warto w niego inwestować, tzn. do momentu wynalezienia ulepszonych Duelistów :-) |
Duelist Missile |
Koszt: 150RU Załoga: 1 Uzbrojenie: osiem wyrzutni Shockwave Największa zaleta: potężna siła ognia w porównaniu ze zwykłym Duelistem, poza tym nieco szybszy Największa wada: niezmiennie słaby pancerz Zastosowanie: takie samo jak w przypadku zwykłych Duelistów, należy jednak zadbać o to, aby ataki były przeprowadzane przy użyciu większej ilości jednostek a to dlatego, że przeładowanie rakiet trwa kilka sekund a z racji kiepskiego armora może w takim momencie zostać zniszczony |
Interceptor |
Koszt: 150RU Załoga: 1 Uzbrojenie: cztery działka maszynowe DH-190 Największa zaleta: siła działek przy stosunkowo niewielkim koszcie wyprodukowania Największa wada: kosztuje tyle samo co Duelist M a nie jest taki dobry Zastosowanie: zwykłe Interceptory są co najwyżej przeciętne, co prawda ich siła ognia jest nieporównywalnie większa od Duelista i obu Fencerów ale z takim Duelistem M raczej nie mogą konkurować, można zdecydować się na nie w zastępstwie za Duelista bądź też wystawiać flotę złożoną z Interceptorów i Duelistów M |
Interceptor Missile |
Koszt: 225RU Załoga: 1 Uzbrojenie: to co zwykły + cztery wyrzutnie LRD-15 Shockwave Największa zaleta: niesamowita siła ognia jak na zwykły myśliwiec Największa wada: o wiele droższy od zwykłego Interceptora Zastosowanie: Interceptory M świetnie sprawdzają się przez całą grę, są szybkie, zwrotne a dzięki połączeniu zwykłych działek maszynowych z wyrzutniami rakiet znakomicie radzą sobie zarówno z celami nieruchomymi jak i bardzo mobilnymi, niestety, są stosunkowo drogie |
Incerceptor Cloaking |
Koszt: 200RU Załoga: 1 Uzbrojenie: to co zwykły Największa zaleta: nie znaleziono :-) Największa wada: bardzo drogi, funkcja Cloaking zupełnie nieprzydatna Zastosowanie: wyłącznie w Skirmishach multiplayerowych, potyczki z komputerem przy użyciu Interceptorów potrafiących się maskować nie mają większego sensu, to już lepiej dołożyć 25RU i zakupić Interceptora M |
Interceptor Torpedo |
Koszt: 270RU Załoga: 1 Uzbrojenie: to samo co zwykły + cztery wyrzutnie torped LongFury Największa zaleta: niewyobrażalna siła ognia! Największa wada: strasznie drogi jak na mały myśliwiec Zastosowanie: Interceptory T nie są stosowane tak powszechnie jak ich bracia z wyrzutniami rakiet, podstawową zaporą jest cena, dlatego też warto inwestować przede wszystkim w Interceptory M a modele z torpedami powinne je jedynie uzupełniać |
Marksman |
Koszt: 200RU Załoga: 2 Uzbrojenie: dwa działka maszynowego DH-200 Największa zaleta: wspaniały armor chroniący go przed większością ataków mniejszych myśliwców Największa wada: zerowa mobilność jak na Fightera Zastosowanie: Marksman wyróżnia się w zasadzie tylko świetnym pancerzem, potrafi on wytrzymać nawet zmasowany atak 5 Duelistów, niestety, ma to też swoją cenę, z racji kiepskiego wyposażenia i niewielkiego "promienia skrętu" przydaje się wyłącznie przy atakowaniu mniej ruchomych celów |
Marksman Torpedo |
Koszt: 350RU Załoga: 2 Uzbrojenie: to samo co zwykły + 16(!) wyrzutni rakiet Shipcracker Największa zaleta: jeden z najlepszych statków do ataku wrogich baz i instalacji Największa wada: to samo co w przypadku zwykłego Marksmana czyli zerowa mobilność Zastosowanie: Marksman T to zdecydowanie jeden z najsilniejszych statków klasy Fighters jakie pojawiają się w grze, dzięki licznym wyrzutniom rakiet radzi sobie z każdym celem ale tylko pod warunkiem, że nie jest on zbyt mobilny, dlatego też polecam wykorzystywać go wyłącznie do atakowania nieruchomych celów (np. baz na asteroidach) |
Marksman A Torpedo |
Koszt: 400RU Załoga: 2 Uzbrojenie: to samo co zwykły + 16 wyrzutni rakiet HullMasher Największa zaleta: siła ognia, YEEEAHHHH :-) Największa wada: bezradny w walce z szybkimi myśliwcami Zastosowania: jest to ulepszona odmiana Marksmana T, jego zastosowania są identyczne, co prawda jest droższy o 50RU ale nie wiem czy jest warto pakować w wynalazki tylko po to, żeby dysponować nieznacznie większą siłą ognia... |