Ruiny Kaptar, skróty i sypialnia Farley | Opis przejścia Obduction Obduction solucja, poradnik
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
W poniższym rozdziale kontynuujemy eksplorację ruin i docieramy do sekretnego pomieszczenia w domu Farley. Dla większej przejrzystości podzielono rozdział na stosowne rozdziały.
Zbadaj ruiny Kaptar
Za portalem musisz skierować się w lewo, na schody a następnie w prawo na metalową kładkę. Dojdź do końca drogi aż ostatecznie znajdziesz się na metalowej platformie. Po prawej zobaczysz dźwignię której położenie musisz zmienić. Na skutek interakcji platforma przesunie się po wielkim łańcuchu przenosząc cię do głównych ruin. Jednocześnie możesz zauważyć, że wielka kotwica, która blokowała drogę do wnętrza ruin, posłużyła jako przeciwwaga dla platformy i została przeniesiona. Tym samym po zejściu z podestu skieruj się na dziedziniec. Tuż obok ścieżki która prowadzi do urządzenia z teleportem jest ścieżka w dół. Idź nią aż do końca a znajdziesz się w doku w którym wcześniej leżała kotwica. Po lewej stronie trafisz na schody, które prowadzą bezpośrednio do wnętrza ruin. Użyj ich żeby dostać się do wspomnianej lokacji.
Pokonując schody zobaczysz powyższy widok. Możesz rozejrzeć się po nowej przestrzeni, ale szybko okaże się, że masz dostęp tylko do jednego przejścia. Kierując się powyższym obrazkiem idź przed siebie i wejdź na schody po lewej stronie. Tam zobaczysz drewnianą strukturę po której będziesz w stanie dotrzeć do kolejnych lokacji. Idąc po niej szybko trafisz na półkę skalną nad którą góruje wielki szkielet, idź dalej przed siebie aż dotrzesz do kolejnego portalu-ściany. Przejdź przez nią.
Kontynuuj eksploracje podążając jedyną dostępną ścieżką. Ostatecznie dojdziesz do schodów, po wejściu na które znajdziesz się na wprost komnaty w której możesz zobaczyć urządzenie teleportujące zaznaczone na powyższym obrazku. Użyj go.
Trafisz do bliżej nieokreślonego miejsca, które nie przypomina bezpośrednio ani Hunrath, ani Kaptar. Obok trafisz na panel Villeinów z którym miałeś styczność na Stacji benzynowej. Egzemplarz na który trafiłeś tym razem ma o wiele mniejszy zakres interakcji. Zaznacz kropki w taki sposób jak możesz zauważyć na powyższym obrazku i naciśnij niebieski guzik. Widoczne po lewej stronie urządzenia drzwi otworzą się. Obecnie nie będziesz w stanie dotrzeć do nich z tego miejsca, więc odnotuj tylko całe zajście i wróć na Kaptar.
Po powrocie do ruin wyjdź z pomieszczenia i skręć w lewo. Podążaj schodami na górę aż znajdziesz się na sporej półce skalnej w pobliżu mechanizmu. Zwróć uwagę na powyższy obrazek, przed tobą widnieją dwie alternatywne ścieżki. W pierwszej kolejności skieruj się schodami w górę.
Droga prowadzi do kolejnego mechanizmu i platformy, która po wielkim łańcuchu przeniesie cię do miejsca w którym uruchamiałeś wielki wiatrak. Różnica polega na tym, że tym razem znajdujesz się ponad wejściem do jaskini. Podążaj przed siebie po metalowych strukturach aż dotrzesz do punktu widocznego na powyższym obrazku. Podniesiona kładka stanowi skrót na górny poziom, który możesz w tym momencie odblokować. Warto zwrócić uwagę na fakt, że po opuszczeniu kładki, przymocowany do niej rozbudowany panel kontrolny podniesie się i będziesz miał do niego dostęp po wejściu na kładkę. Mimo odblokowania skrótu na niższy poziom nie powinieneś kierować się do ruin tylko do windy, która znajduje się na górnym poziomi tuż obok ciebie.
Użyj dźwigni, a winda zawiezie cię na dół. Jedyna dostępna droga wiedzie na schody, wejdź na nie a zobaczysz drewnianą strukturę widoczną na powyższym obrazku. Jest tutaj kolejne urządzenie teleportujące i schody na górę. Za schodami znajdziesz zamknięte drzwi, więc najlepszym rozwiązaniem jest użycie teleportu.
Sypialnia Farley
Pojawiasz się w Hunrath niedaleko generatora i wysypiska. Wcześniej w tym miejscu widniała kamienna kula, do której mogłeś wejść, ale nic z tego nie wynikało. Zejdź z drewnianego podestu i skieruj się bezpośrednio pod całą strukturę.
Zwróć uwagę na powyższy obrazek. Zaznaczono na nim przycisk, który pozwala na obrócenie całej struktury. Każde naciśnięcie przesuwa całość o określony kąt. Naciśnij przycisk cztery razy i korzystając z platformy teleportuj się na Kaptar. Wejdź po schodach, które tym razem obrócone są w stronę drugiej wnęki. Znajdziesz tam zablokowane drzwi. Podnieś zasuwę i otwórz je, w ten sposób odblokujesz sobie skrót do głównych Ruin na planecie. Przejdź nimi ponownie na kładkę, półkę skalną pod szkieletem aż dotrzesz do punktu w którym miałeś wybór pomiędzy schodami w górę i w dół. Tym razem skieruj się na schody prowadzące do niższych poziomów. Na końcu trasy znajdziesz niewielką jaskinię z kolejną machiną teleportującą. Użyj jej.
Szybko okazuje się, że trafiłeś do sekretnego pomieszczenia w domu Farley. Zbadaj dokładnie zawartość pomieszczenia. Po prawej stronie na stole znajdziesz pojedynczą notatkę dotyczącą uprawy nasion Arai. Obecnie nie ma z zamieszczonych tam informacji pożytku, ale zapoznaj się z jej treścią. O wiele ciekawszy może okazać się dziennik, który znajdziesz niedaleko łóżka. Pomijając wszelkie inne poruszane w nim zagadnienia, Farley wspomina o C.W i jego planie z baterią. Przy najbliższej okazji może uda się z nim o tym porozmawiać, tym bardziej, że w każdym kontakcie ze wspomnianym bohaterem słyszymy, że mamy podłączyć bliżej nieokreślony przewód do baterii. Po zapoznaniu się ze wszystkimi obiektami idź długim korytarzem, omiń maszynę teleportującą i skieruj się w prawo na ścieżkę prowadzącą do Reduktora (przez drzwi do domu Farley, które otwierałeś kodem). Twoim celem jest ponowne przeniesienie się portalem w ścianie - znajdziesz go przechodząc pod skalnym łukiem - na obszar, który znajduje się obok wodospadu nad zaporą.
Wkrocz do szybu widocznego na zdjęciu. Używałeś go gdy próbowałeś dotrzeć do wnętrza domu burmistrza. W tamtym przypadku po przekroczeniu fioletowego portalu musiałeś iść dalej skalnym korytarzem. Jeśli zaraz po pokonaniu portalu skręcisz w prawo, znajdziesz się nad wąwozem obok Reduktora i będziesz miał możliwość skorzystania z kolejnego urządzenia teleportującego.