Kaptar | Opis przejścia Obduction Obduction solucja, poradnik
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Kaptar
Dla większej przejrzystości rozdziału został on podzielony na poniższe etapy:
Uruchom mechanizm
Po teleportacji z łatwością zauważysz, że nowa lokacja znacznie różni się od Hunrath. Jesteś na innej planecie lub w zupełnie innej części tej samej planety. Podążaj przed siebie jedyną dostępną drogą. Ominiesz dźwignię, która obecnie do niczego ci się nie przyda. Wejdź na mostek i zejdź po schodach w lewo. Znajdziesz tam zawór, który należy odkręcić. Gdy to zrobisz, nad urządzeniem zacznie obracać się wahadło, a cały mechanizm stanie się aktywny.
Za pośrednictwem dźwigni możesz obrócić całą strukturę, dzięki czemu będziesz w stanie ruszyć dalej. Przejdź przez drugi mostek dzięki czemu znajdziesz się na półce skalnej. Teraz czeka cię długi marsz obok urwiska. W międzyczasie możesz podziwiać "Nowy Świat".
Ostatecznie dochodzisz do miejsca widocznego na powyższym obrazku. Z tego punktu prowadzi wiele dróg, ale skieruj się bezpośrednio do miejsca, które zaznaczono na obrazku. Kieruj się stamtąd kierunku czerwonej wiązki światła a znajdziesz niewielkie pomieszczenie z kolejnym urządzeniem teleportującym. Po użyciu go przeniesiesz się do jedynego domu w Centrum Hunrath, do którego mogłeś wejść. Jednocześnie urządzenie teleportujące pojawi się we wspomnianym budynku tworząc skrót pomiędzy tymi dwoma światami.
Obecnie w Hunrath nie czekają na ciebie żadne zadania więc po odblokowaniu skrótu wróć do nowych lokacji. Po teleportacji idź na obszerny dziedziniec. Przed sobą zobaczysz schody widoczne na powyższym obrazku. Będą tuż obok przejścia, którym dostałeś się na dziedziniec za pierwszym razem. Wejdź na schody i kieruj się cały czas na górę. W międzyczasie możesz zauważyć, że w tym świecie również istnieje takie drzewo jak w Hunrath.
Ostatecznie dojdziesz do wielkiego mechanizmu widocznego na powyższym obrazku. Idąc w jego kierunku zobaczysz schody prowadzące w dół ale możesz je ominąć. Z samym mechanizmem nie możesz wejść w bezpośrednią interakcję więc kieruj się do wnętrza jaskini obok urządzenia.
Po wejściu do niej zobaczysz powyższy widok. Omiń rozbudowany panel kontrolny i skieruj się do miejsca oznaczonego na obrazku. Znajdziesz tam kilka poziomów schodów a gdy po nich zejdziesz trafisz na mechanizmy z którymi możesz wejść w interakcję. Po zejściu ze schodów zobaczysz zawór, omiń go i rusz dalej.
Na powyższym obrazku możesz zauważyć zawór[1] i dźwignię[2]. Żeby wszystko przebiegło prawidłowo najpierw użyj dźwigni. W ten sposób umieścisz mniejsze koło zębate na większym. Gdy to zrobisz przekręć zawór. Możesz zauważyć, że gigantyczny wiatrak który jest bezpośrednio pod tobą zaczął się obracać. Przejdź teraz do zaworu, który wcześniej pominąłeś. Przekręć go, a zobaczysz że cały mechanizm nad tobą pracuje z biegiem wiatraka. Wróć na górny poziom.
Zwróć uwagę, że po uruchomieniu mechanizmu nastąpiła zmiana w obiekcie oznaczonym na obrazku. Możesz teraz wejść po schodach i wykonać interakcję z obiektem. Na tym etapie zamieszczę kilka ilustracji, żeby jak najlepiej zobrazować cel zadania.
Po wejściu w interakcję z obiektem twoje główne pole widzenia zawęża się do obszaru widocznego na obrazku. W trakcie obsługi urządzenia możesz wejść w interakcję z dźwignią widoczną na obrazku. Jak możesz zauważyć, ma ona trzy bieguny z czego dwa służą do przełączania się pomiędzy czterema ramionami maszyny. Obszar w okręgu wskazuje na mechanizm, który porusza się dzięki twojej wcześniejszej ingerencji.
Zwróć uwagę na powyższy obrazek. Po skierowaniu twojej uwagi bezpośrednio na mechanizm możesz zauważyć, że dalsze tłoki urządzenia nie pracują, ponieważ część mechanizmu[1] tylko odbija się od dalszej części[2] zamiast wprawiać całość w ruch. Do tego służy właśnie trzeci biegun dźwigni. Po wycelowaniu w daną ścieżkę, możesz za pośrednictwem dźwigni ją połączyć.
Istotne jest jednak to, żebyś użył dźwigni dokładnie w tym momencie gdy oba końce ramienia się zetkną. Na powyższym obrazku widać, że po połączeniu energia którą generuje wiatrak jest przekazywana do dalszych struktur mechanizmu. W ten sam sposób połącz wszystkie cztery ramiona i odejdź od urządzenia.
Zniszcz Promień Mofangów
Stojąc przodem do urządzenia zwróć się w prawo. Znajdziesz tam korytarz, którym możesz podążyć. Na jego końcu jest winda, która doprowadzi cię do punktu wyjścia na planecie. Pamiętaj o istnieniu tego skrótu, ale bierz pod uwagę, że mechanizm operujący położeniem windy znajduje się na niej, więc nie będziesz mógł wywołać jej jeśli pozostawisz ją na innym poziomie. Wróć na górę i cofnij się do miejsca z którego teleportowałeś się bezpośrednio do domku w centrum Hunrath (to bardzo istotne, aby skorzystać właśnie z tego teleportu - w przeciwnym razie droga dla wózka będzie zamknięta przez olbrzymi głaz) i użyj maszyny.
Będąc na miejscu musisz odnaleźć wózek z emiterem. Zwróć uwagę na powyższy obrazek. Jeśli używasz teleportu bezpośredniego do domku w Hunrath to szyb kolejowy, który widzisz na obrazku staje się przejezdny. Wjedź do niego wózkiem. Niebywale istotne jest to, żeby wjechać do szybu przodem, co również zaobserwujesz na powyższym obrazku. Jeśli wjedziesz tyłem nie będziesz miał możliwości wykonania zadania. Będziesz musiał wrócić i zawrócić wózek więc lepiej zrób to od razu.
Jeśli wózek ustawiony jest prawidłowo wjedź do szybu. W pewnym momencie znajdziesz się w miejscu, gdzie po prawej stronie będziesz miał okienko skierowane bezpośrednio na maszynę teleportującą. Nie wychodząc z wózka użyj teleportacji.
Okazuje się, że wraz z wózkiem zostałeś teleportowany na Kaptar. Po lewej stronie możesz zobaczyć Promień Mofangów, którego zniszczenie jest twoim bieżącym celem. Cofnij wózek do oporu, wyceluj laser i zniszcz urządzenie. Razem z promieniem zostanie zniszczona bariera, która blokowała planetę w podobny sposób jak na Hunrath. Po całym zajściu teleportuj się, wycofaj wózek (tyłem) z szybu i wróć na Kaptar.
Po teleportacji dowolną drogą musisz udać się do punktu wyjścia na wyspie. Możesz zrobić to za pośrednictwem odblokowanej windy-skrótu lub cofnąć się pieszo do wspomnianego miejsca. Niezależnie od tego jak się tam dostaniesz, twoim celem jest ustawienie ruchomych mostów w taki sposób, żeby jeden z nich prowadził bezpośrednio do ściany. Z uwagi na fakt, że promień Mofangów został zniszczony, będziesz mógł użyć ściany jako portalu. Po uzyskaniu odpowiedniej konfiguracji mostów wejdź w portal.