Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

NBA Live 06 - poradnik do gry

NBA Live 06 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Roster Updates | Informacje wstępne NBA Live 06 poradnik NBA Live 06

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

To menu odpowiada za wszelkie kombinacje związane ze składami drużyn oraz samymi zawodnikami.

Opcje Roster Management oraz Stats Central opisywane były w rozdziałach poświęconych Dynasty Mode, więc tutaj ograniczę się do opcji, która jest w tym menu najistotniejszej - mianowicie Create Player - Roster Updates | Informacje wstępne NBA Live 06 - NBA Live 06 - poradnik do gry

Opcje Roster Management oraz Stats Central opisywane były w rozdziałach poświęconych Dynasty Mode, więc tutaj ograniczę się do opcji, która jest w tym menu najistotniejszej - mianowicie Create Player . Napomnę tylko, że tak jak tam opcje zmian składu obowiązywały w ramach dynastii i można było tak naprawdę dokonywać transferów w ramach własnej drużyny, tutaj możemy dowolnie kreować składy wszystkich drużyn, zwalniać zawodników, zatrudniać wolnych graczy itp. Jest też opcja Reset Roster czyli wyczyszczenie wszelkich zmian jakie się dokonały na składach i przywrócenie składów domyślnych.

Create Player - jak sama nazwa wskazuje - pozwala nam na stworzenie gracza.

Mamy tutaj możliwość stworzenia gracza, edytowania oraz jego usunięcia. W ramach tworzenia zawodnika możemy ustawić mu praktycznie wszystko.

1 - Roster Updates | Informacje wstępne NBA Live 06 - NBA Live 06 - poradnik do gry
Po lewej to stan wejściowy, natomiast po prawej efekt końcowy kreacji: skromny publicysta gwiazdą parkietów NBA - Roster Updates | Informacje wstępne NBA Live 06 - NBA Live 06 - poradnik do gry

Po lewej to stan wejściowy, natomiast po prawej efekt końcowy kreacji: skromny publicysta gwiazdą parkietów NBA.

Możliwości tworzenia podzielone zostały na cztery główne grupy:

  • Face - tutaj mamy możliwość edycji wszelkich elementów występujących na twarzy (lub ściślej - na głowie). Cheeks & Ears umożliwia ustalenie kształtu uszu oraz policzków. Chin & Jaw ustala parametry podbródka oraz szczęki. Eyebrows dotyczy ustawienia brwi, Eyes - oczu, natomiast Mouth & Neck pozwala na ustawienie parametrów ust oraz szyi. Nose dotyczy edycji nosa, natomiast Hair & Skin ustala owłosienie oraz parametry dotyczące skóry.
  • Body - tutaj dokonujemy edycji wyglądu ciała naszego zawodnika. Body Type odpowiada za to, jaką figurę ma zawodnik (szczupłą czy masywną). Muscle Definition określa jak bardzo wytrenowane mamy mięśnie. Height oznacza wzrost w stopach (ft ) i calach (in ). Weight oznacza wagę podawaną w funtach (lbs ).

ft'in''

cm

ft'in''

cm

ft'in''

cm

lbs

kg

lbs

kg

5'0''

152,4

5'11''

180,3

6'9''

205,7

120

54,4

240

108,9

5'1''

155

6'0''

182,9

6'10''

208,3

132

59,9

252

114,3

5'2''

157,5

6'1''

185,4

6'11''

210,8

144

65,3

264

119,7

5'3''

160

6'2''

188

7'0''

213,4

156

70,8

276

125,2

5'4''

162,6

6'3''

190,5

7'1''

215,9

168

76,2

288

130,6

5'5''

165,1

6'4''

193

7'2''

218,4

180

81,6

300

136,1

5'7''

170

6'5''

195,6

7'3''

221

192

87,1

312

141,5

5'8''

172,7

6'6''

198,1

7'4''

223,5

204

92,5

324

147

5'9''

175,3

6'7''

200,7

7'5''

226

216

98

336

152,4

5'10''

177,8

6'8''

203,2

7'6''

228,6

228

103,4

348

157,9

Tabela przeliczająca wzrost mierzony w stopach na centymetry oraz wagę mierzoną w funtach na kilogramy

  • Gear - tutaj mamy mały kącik mody. Mianowicie możemy naszego zawodnika przystroić w przeróżne dodatki typu: okulary, tatuaże w różnych miejscach na ciele, opaski na głowę, ramiona, łokcie, kolana. Możemy dobrać kolory tychże (lub ustawić kolory drużyny), wybrać długość skarpetek, a także dobrać dwie z ogromnej ilości par markowych koszykarskich butów.
  • Information - ta opcja jest najistotniejsza, gdyż tutaj ustalamy personalia zawodnika, a także jego umiejętności koszykarskie. Menu podzielone jest na dwie części: Bio oraz Ratings. Przyjrzyjmy się im z bliska.
 

Bio odpowiada za personalia zawodnika. Wyróżniamy tu następujące opcje:

  • First Name - imię zawodnika
  • Last Name - nazwisko zawodnika
  • Birth Year - rok urodzenia
  • Birth Month - miesiąc urodzenia
  • Birthday - dzień urodzenia
  • Birth City - miejsce urodzenia
  • Birth State - nazwa stanu, w którym zawodnik się urodził
  • Primary Position - główna pozycja zawodnika na boisku
  • Secondary Position - pozycja, na jakiej ewentualnie zawodnik może jeszcze zagrać
  • Hand - wybór ręki, którą gracz rzuca
  • Team - wybór drużyny, w której gracz ma się znaleźć
  • Jersey Number - numer na koszulce przypisany zawodnikowi
  • Years Pro - ile lat zawodnik spędził w lidze NBA
  • School - uczelnia, z której gracz się wywodzi lub kraj, jeśli zawodnik jest spoza USA

Ratings odpowiada za indywidualne umiejętności koszykarskie. Wartości mogą być z przedziału 0-100. Na samym początku mamy opcję Templates, która pozwala nam wybrać szablon gracza (szablony są identyczne z Freestyle Superstars ), lecz użycie szablonu tworzy od razu megagwiazdę, więc jeśli nie chcemy kreować automatycznie nowych Michaelów Jordanów, proponuję ustalić poszczególne elementy ręcznie. A do wyboru mamy następujące cechy:

Cechy ofensywne (offensive)

  • Field Goals - rzuty z gry
  • 3 Pointers - rzuty za 3 punkty
  • Free Throws - rzuty wolne
  • Dunking - wsady
  • Inside Scoring - rzuty spod kosza
  • Passing - podania
  • Dribbling - drybling
  • Ofensive Awareness - inklinacje do gry w ataku

Cechy defensywne (defensive)

  • Offensive Rebounds - zbiórki w ataku
  • Defensive Rebounds - zbiórki w obronie
  • Stealing - przechwytywanie piłki
  • Blocking - blokowanie rzutu
  • Defensive Awareness - inklinacje do gry w obronie

Cechy fizyczne (athleticism)

  • Jumping - skoczność
  • Strength - siła fizyczna
  • Quickness - refleks
  • Speed - szybkość
  • Stamina - wytrzymałość
  • Hardiness - twardość gry

W tym momencie nasz gracz jest gotowy i wystarczy nacisnąć przycisk Done i szykować się do podbijania parkietów NBA nowym zawodnikiem.