Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

NBA Live 06 - poradnik do gry

NBA Live 06 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Opcje | Mecz NBA Live 06 poradnik NBA Live 06

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

W momencie kiedy naciśniemy klawisz Pause (domyślnie jest to klawisz Escape), naszym oczom ukaże się menu, które daje nam możliwość ingerencji w przebieg meczu, a także pozwala zwiększyć komfort gracza w sferach wizualno-statystycznych.

Mamy tutaj więc następujące opcje - Opcje | Mecz NBA Live 06 - NBA Live 06 - poradnik do gry

Mamy tutaj więc następujące opcje:

  • Resume Game - powrót do meczu.
  • Home/Away Timeout - wzięcie przerwy na żądanie. Można o nią poprosić wtedy, gdy jest się w posiadaniu piłki. Liczba w nawiasie oznacza ile razy w danym meczu możemy jeszcze o nią poprosić.
  • Stats Central - statystyki danego meczu, zarówno jeśli chodzi o zawodników jak i o drużyny.
  • Settings - tutaj możemy dokonać rewizji ustawień, które uznaliśmy za niedoskonałe przed meczem (Rules, Preferences, Gameplay Settings, In-Game Settings oraz Detail Settings) czy też ustalić parametry kamery (Camera Options). Poza tymi opcjami - nazwijmy je - okołomeczowymi - jest jedna, która dotyczy samej gry, a konkretnie - taktyki. Jest to opcja Playbook.
 

Playbook to nic innego jak - używając metafory - biała tabliczka, na której trener rozrysowuje zawodnikom to, co mają grać.

Mamy tutaj następujące opcje:

  • Defensive Matchups - ustalenie krycia w obronie. Po lewej widzimy naszych zawodników, a po prawej zawodników przeciwnika. Możemy zmienić krycie poprzez zmianę kolejności naszych graczy. Za pomocą opcji Pressure ustalamy ja ściśle kryjemy danego gracza, natomiast opcja Double Team oznacza, że dany grsacz będzie naciskany przez dwóch naszych obrońców w momencie, jak będzie mieć piłkę. Należy ostrożnie korzystać z tej opcji, bo w momencie jak kryjemy jednego gracza dwoma, to jeden zawodnik przeciwnika jest pozbawiony krycia. Często jednak to zagranie się opłaca, zwłaszcza, jak drużyna przeciwna posiada dominującego gracza punktującego.
  • Defensive Playbook - tutaj możemy wybrać określony schemat defensywny, który będzie uruchamiany za pomocą czterech klawiszy tzw. Quick Plays (domyślnie są to klawisze 1, 2, 3 i 4). Możemy tutaj wybrać jedną z wielu form zachowania się w danym momencie, kilka wariantów krycia strefowego, pressingu, krycia na całym boisku, powrotu określonej liczby graczy, itp.
  • Offensive Playbook - podobna opcja, jak powyższa, z tą różnicą, że tutaj ustalamy zagrywki ofensywne. Zawodnicy będą się odpowiednio ustawiać na boisku, aby nasz rozgrywający mógł wykonać zaplanowaną akcję. Dostępnych jest również bardzo dużo różnych zagrań, klasyczny pick and roll, gra do środka i na zewnątrz, gra przez środkowego, itp. Warto często stosować te schematy (zwłaszcza pick and rolla, w którym można wykorzystać zasłonę).
  • Team Strategy - tutaj dokonujemy ogólnych ustaleń taktycznych dla drużyny, czyli to, jaka zagrywka ofensywna oraz defensywna jest stosowana przez drużynę domyślnie. Możemy też wybrać możliwość informowania o zmianach zawodników oraz jaki schemat gry został wybrany.

Jak uczy doświadczenie, warto stosować zmiany schematów taktycznych. Jeśli drużyna opiera się na rzutach z dystansu, warto stosować różnego rodzaju ustawienia, które pozwolą na oddanie celnego rzutu. Podobnie w obronie, jeśli rywal lubi atakować głównie za pomocą wysokich graczy, warto jest skorzystać z obrony strefowej i zmusić rywala do rzutu z dystansu. Warto jest przykryć podwójnie zawodnika, z którym sobie wyraźnie nie radzimy. Szkoda wywołana uwolnieniem innego zawodnika będzie zdecydowanie mniejsza niż siła, jaką ten gracz nas może porazić.

  1. Substitutions - tu możemy dokonać zmiany zawodników będących na placu. Do dyspozycji mamy maksymalnie 7 rezerwowych. Zmiany są zalecane, gdyż zmęczeni zawodnicy są dużo mniej skuteczni, a nawet krótki odpoczynek pozwoli im zregenerować siły do odpowiedniego poziomu. Poza tym są na ławce tzw. zawodnicy do zadań specjalnych. Jedni dysponują znakomitym rzutem za 3 punkty, inni są świetnymi defensorami, więc wprowadza się ich w określonej sytuacji taktycznej.
  2. Select Controller - opcja dotycząca wyboru kontrolera.
  3. Instant Replay - możliwość obejrzenia powtórki ostatniej akcji, dowolnie kreując tempo oraz ułożenie kamery.
  4. Quit Game - opuszczenie meczu i powrót do menu głównego. Jeżeli mecz jeszcze trwa, wybranie tej opcji powoduje anulowanie wyniku i zmusza gracza do ponownego zagrania. Jeśli mecz się skończył, to przenosimy się do menu a wynik jest zaliczony.

Ponadto, jeśli mecz już jest zakończony, w menu pojawia się opcja Player of the Game, czyli podgląd najlepszego gracza meczu.