MultiVersus: Tom & Jerry - jak grać? MultiVersus poradnik, porady
Na tej stronie poradnika do MultiVersus podajemy najważniejsze porady do gry Tomem i Jerry’m, którzy posiadają klasę maga (mage), opisujemy też ch najlepsze bonusy (perks). Stanowią duet, który może się ze sobą rozdzielić.
Ostatnia aktualizacja: 14 września 2022
Tom i Jerry w MultiVersus posiadają klasę Maga (Mage). W grze walczą ze sobą, unikając wzajemnie swoich ataków, do tego mogą się rozdzielić, aby korzystać z innych ciosów. Na tej stronie poradnika opisujemy jak najlepiej wykorzystać tę postać w potyczkach z SI lub innymi graczami.
Porady ogólne
Warto zaznajomić się z ogólnymi poradami tej postaci, gdyż jest ona skomplikowana, głównie ze względu na rozdzielenie duetu:
- Zapamiętajcie, że normalne ataki Toma i Jerry'ego są takie same, nawet jeśli są oni od siebie oddzieleni. W głównej mierze zmieniają się tylko specjalne ruchy, zarówno te na ziemi jak i w powietrzu.
- Zwrócić uwagę należy na normalny atak neutralny, czyli machnięcie rakietą tenisową. Jako zwykły cios, nie jest to mocny ruch, aczkolwiek możecie nią odbijać pociski przeciwników. Co więcej, Tom może za pomocą specjalnego ataku neutralnego wyrzucić Jerry'ego i użyć go jako pocisku. Jeśli powtórzycie tę kombinację przycisków, skierujecie piłkę tenisową w stronę myszy, która odbije strzał do kota. Tom może wtedy użyć rakiety, aby uderzyć w pocisk i wystrzelić go przed siebie z dużą siłą.
- Jeśli będziecie oddzieleni, jednakże w niedalekiej odległości od siebie, Jerry wystrzeli do dwóch razy korkiem od szampana, który traktowany jest jako pocisk. Możecie go odbić za pomocą rakiety.
- Specjalny atak w górę pozwala na kontrolowanie mini rakietą, jeśli będziecie połączeni. Po zderzeniu z przeciwnikiem, wybucha ona, pozostawiając Jerry'ego w miejscu detonacji. Jeśli natomiast użyjecie tej kombinacji przycisków, gdy będziecie rozdzieleni, pocisk ten poleci automatycznie w stronę myszy.
- Jeśli Tom będzie w powietrzu i skorzysta ze specjalnego ataku dolnego, wytworzy laskę dynamitu, która po chwili wybucha. Rakieta również może odbić ten pocisk w stronę przeciwników.
- Sojusznik może podejść do Jerry'ego, automatycznie go podnosząc. Dzięki temu mysz posiadać będzie 5 korków od szampana, strzelając za każdym razem, gdy skorzystacie z normalnych ataków. Co więcej, jeśli będzie przyczepiona do bohatera z Waszej drużyny, przyspieszy go oraz wzmocni jego oraz swoje obrażenia.
- Wasza wędka, czyli specjalny atak w bok to przydatne narzędzie, które możecie wykorzystać na kilka sposobów. Po pierwsze, jeśli trafi ona przeciwnika, skieruje go do Waszej postaci, zadając obrażenia. Po drugie, możecie dzięki niej złapać oddzielonego wcześniej Jerry'ego. Istnieje również opcja przyciągnięcia się do elementu otoczenia, które trafiliście (pod warunkiem, że macie wyekwipowany unikalny bonus Wędkarz muchowy (Fly Fisher), tylko dzięki temu będzie to możliwe).
- Jerry może umrzeć po otrzymaniu kilku ataków od wrogich bohaterów. Gdy się to stanie, ponowne skorzystanie z jego usług stanie się możliwe po kilku sekundach, gdy jego pasek umiejętności załaduje się do końca.
Działanie wyjątkowych bonusów
Tom i Jerry posiadają w swoim asortymencie 2 wyjątkowe bonusy (signature perks). Pierwszym z nich jest Wędkarz muchowy (Fly Fisher). Jeśli wędka trafiła dowolny obiekt, Wasza postać przyciągnie się do niego, jednak obrażenia tej umiejętności staną się nieco słabsze.
Drugi wyjątkowy bonus to Podział dynamitu (Dynamite Split). Gdy traficie dynamit za pomocą rakiety tenisowej Toma, stworzycie 3 laski dynamitu.
Obie opcje są bardzo dobre, wszystko zależy tak naprawdę od Waszego stylu gry. Jeśli chcecie wzmocnić swoje obrażenia, wybierzcie Podział dynamitu. W przypadku zwiększenia Waszej przeżywalności i mobilności, warto wyekwipować Wędkarza muchowego.
Rekomendowany build
Build ten jest na tyle uniwersalny, że pozwala na wybranie dowolnego unikalnego bonusu:
- Śmiertelny strzał (Deadshot) - bonus ofensywny, który zwiększa obrażenia zadawane przez pociski o 5%, a w przypadku akumulacji bonusu (jeśli sojusznik również wybierze to wzmocnienie), premia wyniesie 10%.
- Doktorku, To Jest Łatwopalne! (That's Flammable, Doc!) - bonus ofensywny, który sprawia, że przez 3 sekundy po odrzuceniu wroga pociskiem (w tym przypadku piłką) Wasza drużyna może podpalić podstawowym atakiem przeciwnika na 1 sekundę. Jeśli sojusznik również wybierze te wzmocnienie, efekt ten potrwa 2 sekundy.
- Kawozilla (Coffeezilla) - bonus użytkowy, Wasza drużyna zyskuje o 10% krótsze odnawianie umiejętności. Wzmocnicie tę premię do 15% w przypadku, gdy sojusznik również to wybierze. Tom i Jerry posiadają aż pięć ruchów, których możecie użyć ponownie, gdy się naładują. Dlatego też jest to najważniejszy bonus dla nich.
Niektóre bonusy mogą się również okazać przydatne w zależności od tego, z kim będziecie musieli walczyć:
- Tasmańska trygonometria (Tasmanian Trigonometry) - bonus użytkowy, który powoduje, że bazowa wartość odrzutu przeciwników jest zwiększona o 15%. Dodatkowo, gdy sojusznik również to wybierze, otrzymacie 25% wzmocnienia do odrzutu wrogów.
- Z deszczu pod rynnę! (Make It Rain, Dog!) - bonus ofensywny, dzięki któremu Wasza drużyna zyska o 20% zwiększoną prędkość pocisków. Jeśli sojusznik również to wybierze, premia wzrośnie do 25%.
- Gotowość do zemsty (Retaliation-Ready) - bonus użytkowy. Po trafieniu wroga pociskiem, Wasza drużyna otrzyma 1 punkt szarego zdrowia na 3 sekundy. W przypadku wybrania tego bonusu przez sojusznika, premia wzrośnie do 2 punktów. Dzięki temu zaabsorbujecie tyle obrażeń, ile wynosiło Wasze szare zdrowie.
Jak wygrać jako Tom i Jerry?
Największy potencjał do zadawania obrażeń posiadacie dzięki swoim atakom dystansowym. Dlatego też na samym początku warto rozdzielić się na dwie postacie i odbijać piłkę tenisową za pomocą rakiety. Korzystajcie ze specjalnych ataków neutralnych, a gdy skończy się Wam amunicja, podnieście Jerry'ego lub pozwólcie to zrobić sojusznikowi, aby go wzmocnić.
Nie zapominajcie w ferworze walki o swojej myszy. Przeciwnicy widząc go oddzielonego, najpewniej w pierwszej kolejności zaczną skupiać się na nim, abyście nie mogli przez dłuższy czas z niego skorzystać. Możecie sami go uratować, podchodząc do niego, łapiąc Jerry'ego za pomocą wędki lub zalecić to działanie sojusznikowi, wzmacniając przy tym Wasze obrażenia.
Warto nie zapominać o korzystaniu z wędki, ze względu na szereg zastosowań opisanych w poradach ogólnych. Pamiętajcie, że gdy puścicie kombinację przycisków odpowiedzialnych za specjalny atak w bok, przerwiecie działanie tej umiejętności.
Jeśli Jerry będzie w tarapatach, a Wy nie będziecie w stanie do niego podejść lub złapać za pomocą wędki, skorzystajcie ze specjalnego ataku górnego. Poślecie wtedy rakietę prosto w jego kierunku. Ruch ten ma bardzo niski czas odnowienia. Dlatego też używanie tego ciosu może szybko zniechęcić przeciwników do atakowania Jerry'ego.
Możecie również uprzednio położyć pułapkę, aby pomóc myszy w razie zagrożenia. Stworzycie ją dzięki specjalnemu atakowi dolnemu będąc na ziemi. Gdy to się stanie, skierujcie Jerry'ego w pułapkę, aby był jakkolwiek chroniony przed oponentami. Jeśli nie jesteście oddzieleni, możecie ją postawić obok Toma, aby mieć pewnego rodzaju zabezpieczenie przed wrogimi działaniami.