MultiVersus: Diabeł Tasmański (Taz) - jak grać? MultiVersus poradnik, porady
Diabeł Tasmański (Taz) to jedna z postaci, którą możecie zobaczyć w Zwariowanych Melodiach (Looney Tunes). Na tej stronie poradnika dowiecie się jak grać tym bohaterem, przeczytacie o poradach ogólnych oraz o najlepszych bonusach (perks) dla tego bohatera.
Ostatnia aktualizacja: 14 września 2022
Diabeł Tasmański (Taz) w MultiVersus posiada klasę Mocarz (Bruiser), oznacza to, że jest niezbyt skomplikowaną postacią, która jest dobrze zbalansowana pod kątem obrażeń i bycia wytrzymałym. Na tej stronie zdobędziecie konkretną wiedzę o tym, jak najlepiej wykorzystać tę postać w potyczkach z SI lub innymi graczami.
Porady ogólne
- Diabeł Tasmański (Taz) posiada unikalny status nakładany na przeciwników, mianowicie Smacznego (Tasty).Posiadając maksymalną kumulację stacków (16), przeciwnik będzie w stanie Ugotowania (Cooked). Zamieni się on wtedy w kurczaka, który nie może atakować, aczkolwiek może się poruszać i uciekać.
- Korzystając z bocznego ataku specjalnego, zarówno na ziemi jak i w powietrzu, stworzycie tornado z własnego ciała. Jeśli przejdziecie obok sojusznika i dotkniecie go tornadem, zarówno on jak i Wy otrzymacie Przyspieszenie (Hasten). Dodatkowo czas trwania tornada będzie dłuższy.
- Przeciwnik, który został zamieniony w kurczaka, gdy zostanie zaatakowany, wyrzuci kilka skrzydełek, które po podniesieniu, odnowią trochę zdrowia i zmniejszą aktualny licznik obrażeń.
- Diabeł Tasmański (Taz) przechodząc obok sojuszników, co jakiś czas liże ich, dzięki czemu odnawia małą ilość zdrowia sprzymierzeńcowi.
- Postać może zjeść nie tylko przeciwników, ale również wszystkie pociski. Co więcej, gdy uda się Wam to zrobić, przechowujecie w swoim żołądku pocisk, który udało Wam się zjeść. Wykonując dolny atak specjalny, możecie go skierować ku przeciwnikom.
Rekomendowany build
Diabeł Tasmański (Taz) posiada dwa całkiem przydatne wyjątkowe bonusy (signature perks), które możecie wybrać do swojego buildu. Pierwszy z nich to Żołądek z żelaza (Iron Stomach). Po zjedzeniu dowolnego pocisku, postać ta wytworzy w swoim żołądku kowadło, które może wypluć, a następnie podnosić i rzucać we wrogów. Każdy z rzutów liczy się jako pocisk, co więcej sojusznik również może podnieść ten przedmiot.
Natomiast druga umiejętność, Muszę się tam dostać! (I Gotta Get In There), oddziałuje na górny atak specjalny, czyli Sterta! Sterta! (Dogpile! Dogpile!). Sojusznicy mogą wskoczyć w animację tego ruchu, aby cios ten zadawał więcej obrażeń, trwał dłużej, odrzucał dalej oraz dawał pancerz dla Diabła Tasmańskiego (Taz).
Generalnie oba te wyjątkowe bonusy (signature perks) są bardzo dobre. Jednakże, Żoładek z żelaza (Iron Stomach) jest o wiele bardziej sytuacyjny, gdyż wymaga od przeciwnika posiadania ruchów, które tworzą pociski. Bez tego, bonus ten jest bezużyteczny. Dlatego warto go wybierać, gdy walczycie z wrogami, którzy mogą stworzyć amunicję. W innym wypadku, wybierajcie bonus Muszę się tam dostać (I Gotta Get In There).
- Moc Ciosu Perkusyjnego (Percussive Punch Power) - bonus ofensywny, powoduje, że Wasza drużyna zadaje o 5% większe obrażenia, gdy Wasze ataki odrzucają przeciwnika horyzontalnie. Zarówno podstawowe combo, jak i atak tornadem odpycha w bok, dlatego będzie to dobry wybór dla Diabła Tasmańskiego. Przy skumulowaniu bonusu, zadawać będziecie 10% większe obrażenia.
- Dziś robię nogi (Leg Day Champ) - bonus użytkowy, dzięki któremu Wasza drużyna zdobywa o 10% większy zasięg skoku. Jest to dobry bonus dla tej postaci, gdyż jego skok nie jest zbyt wysoki, a dzięki temu zwiększycie jego potencjał do walki w powietrzu. Gdy sojusznik wybierze ten bonus, otrzymacie 15% zwiększonej wysokości skoku.
- Tasmańska trygonometria (Tasmanian Trigonometry) - bonus użytkowy, który powoduje, że bazowa wartość odrzutu przeciwników jest zwiększona o 15%. Jest to najważniejszy bonus dla Diabła Tasmańskiego (Taz), gdyż większość jego ruchów odrzuca wrogów na sporą odległość, zwłaszcza tornado. Dodatkowo, gdy sojusznik wybierze ten bonus (perk), otrzymacie 25% wzmocnienia do bazowego odrzutu wrogów.
Jest również kilka bonusów, które działają świetnie na Diabła Tasmańskiego (Taz), aczkolwiek są one sytuacyjne. Niemniej jednak, warto je rozważyć i w niektórych sytuacjach wybrać:
- Wystarczy Powiedzieć Raz... (School Me Once...) - jest to bonus defensywny, dzięki któremu Wasza drużyna otrzymuje wzmocnienie do blokowania pocisków przez 2 sekundy, po odrzuceniu przez pocisk wroga. Jako, że Diabeł Tasmański nie jest zbyt zwinny i może być dla niego problematycznym podejście do wrogów, ten bonus sprawdzi się idealnie, gdy w przeciwnym zespole będą postacie, które potrafią strzelać. Premia ta wzrasta do 4 sekund, jeśli sojusznik również to wybierze.
- Potrójny skok (Triple Jump) - użyteczny bonus, który pozwala Waszej drużynie skorzystać z dodatkowego, trzeciego skoku, jeśli walczycie z przeciwnikiem w powietrzu. Akumulacja bonusu spowoduje, że dodatkowy skok będzie zawsze dostępny.
- Przyleganie (Back to Back) - defensywny bonus, który niweluje otrzymywane przez Was obrażenia o 6%, jeśli sojusznik jest blisko Was. Jako, że Diabeł Tasmański korzystając z tornada lub Sterta! Sterta! (Dogpile! Dogpile!) w przypadku posiadania bonusu Muszę się tam dostać (I Gotta Get In There), otrzymuje profity z tego, że sojusznik jest blisko niego, Przyleganie będzie całkiem dobrym wyborem. W przypadku kumulacji bonusu, otrzymacie 12% redukcji obrażeń.
Jak wygrać jako Diabeł Tasmański?
Warto od samego początku trzymać się swojego sojusznika oraz używać takich zdolności jak tornado aktywowane za pomocą bocznego ataku specjalnego lub Sterty, którą aktywujecie poprzez górny atak specjalny. Dla przeciwników jest to bardzo trudne, aby wydostać się z tornada. Dodatkowo, jeśli sojusznik jest w tornadzie, ucieczka przed tym atakiem jest praktycznie niemożliwa dla wrogów.
Jeśli sytuacja wymagać będzie rozdzielenia się z sojusznikiem na pewien czas, lub walczyć będziecie w trybie 1 na 1, korzystajcie z bocznego ataku neutralnego. Pamiętajcie, że gdy będziecie ładować ten atak, otrzymacie pancerz, który zniweluje jeden atak wroga. Warto to wykorzystać. Ataku tego możecie użyć będąc zarówno w powietrzu, jak i na ziemi.
Jeśli jesteście bezpieczni i nic Wam nie zagraża, np. drugi przeciwnik, a w tym czasie połknęliście jednego z wrogów, zanim się ruszycie, najpierw go trochę przeżujcie, aby zadać dodatkowe obrażenia. Gdy miernik czasu będzie bliski końca, wyplujcie go w dowolnym kierunku.
Warto również nakładać jak najczęściej status Ugotowany (Cooked) na wrogów, aby wyłączyć ich nieco z gry oraz leczyć siebie i sojuszników, atakując ich. Praktycznie większość ruchów nakłada ten efekt, więc gdy już wróg będzie bliski zapełnienia wszystkich stacków, skupcie się głównie na nim.
Pamiętajcie również, aby nie używać górnego ataku specjalnego, jeśli wrogowie są od Was oddaleni. Atak ten co prawda ma spory zasięg, ale jest bardzo wolny i trudny w kontrolowaniu. Przeciwnicy łatwo Was ukarzą, jeśli wykonacie ten cios w wolnej przestrzeni.