MultiVersus: Porady na start - lista MultiVersus poradnik, porady
Na tej stronie poradnika do MultiVersus przeczytacie o najważniejszych poradach na start, dzięki którym o wiele lepiej zaczniecie swoją przygodę z tym tytułem.
Ostatnia aktualizacja: 3 sierpnia 2022
MultiVersus to bijatyka 2.5D, w której aby zwyciężyć, musicie nie tylko poznać podstawowe mechaniki gry, ale również wszystkie postacie, zarówno wybraną przez Was jak i przeciwników. Nasze porady na start pozwolą lepiej zrozumieć tę grę i pomóc w odnoszeniu większej ilości zwycięstw.
- Zapoznajcie się z postaciami w Laboratorium (The Lab)
- Zapoznajcie się z listą ruchów
- Wykonajcie wszystkie misje z samouczka!
- Anulujcie swoje ataki
- Uważajcie na wagę postaci
- Kontrolujcie kierunek, gdy zostaniecie wyrzuceni w powietrze
- Korzystajcie z uników nawet, gdy przeciwnik wykonuje combo
- Zadawajcie dużo obrażeń - postaciami wspomagającymi też
- Obserwujcie pasek czasu odnowienia umiejętności
Zapoznajcie się z postaciami w Laboratorium (The Lab)
Jest to pierwsza i najważniejsza porada nie tylko w tej grze, ale i w większości bijatyk. Zanim wejdziecie w wir walki z botami lub realnymi graczami, przetestujcie postać, którą chcecie grać. Dzięki temu zapoznacie się z tym, jakie ataki posiada, do czego nadaje się najlepiej. Wytrenujecie też dzięki temu pamięć mięśniową, za pomocą której nie będziecie mieli problemu z przypomnieniem sobie, który cios jak działał.
Nawet jeśli nie zamierzacie wybierać konkretnej postaci, to warto nią chwilę pograć, aby zobaczyć do czego jest zdolna. Dzięki temu będziecie wiedzieć jakie są jej mocne i słabe strony, lub jak z taką postacią współpracować.
Zapoznajcie się z listą ruchów
Skoro o liście ruchów mowa, możecie się z nią zapoznać na wiele sposobów. Najlepszym rozwiązaniem jest przeczytanie jej, a jednocześnie przetestowanie ruchów w Laboratorium (The Lab), aby wyćwiczyć pamięć mięśniową. Jednakże istnieje również możliwość przeczytania o danym ruchu podczas wyboru postaci, gdy już czekacie w lobby. Pamiętajcie, że często ten sam ruch wykonany na ziemi, może mieć inny efekt i działanie w powietrzu!
Wykonajcie wszystkie misje z samouczka!
Podstawowy samouczek każdy gracz musi ukończyć, jednakże nie gwarantuje on tego, że zrozumiecie wszystkie mechaniki w grze. Misje te są krótkie i dobrze wyjaśniają jak działa unik, żywioły, pancerze czy chociażby walka powietrzna.
Anulujcie swoje ataki
Wiele postaci ma ataki ładowane, które choć zadają sporo obrażeń, są wolne i bardzo widoczne. Warto zastosować mechanikę anulowania swojego ciosu. Dlatego też, gdy będziecie niedaleko wroga a następnie ładować będziecie swój atak, możecie go anulować poprzez wykorzystanie uniku. Może być on wykonany w miejscu, w powietrzu lub w bok. Dzięki temu nie wykonacie ataku, zaskakując przy tym przeciwnika, jednocześnie zbliżając się do niego, lub oddalając się.
Uważajcie na wagę postaci
Może być to zaskakujące dla nowych graczy, ale jest to prawda. Jeśli wybierzecie lżejszą postać, wtedy o wiele łatwiej będzie można Was wyrzucić w powietrze, zwłaszcza mając licznik obrażeń powyżej 100. Przykładowo, Stalowy Gigant (Iron Giant) posiada 150 ciężkości, gdy Harley Quinn posiada wartość ciężkości na poziomie 42. Jednakże, im cięższa postać, tym trudniej wzlecieć wysoko w powietrze, dlatego ataki w dół są o wiele lepszym rozwiązaniem na ociężałych bohaterów.
Kontrolujcie kierunek, gdy zostaniecie wyrzuceni w powietrze
Gdy przeciwnik wyrzuci Was w powietrze, a Wasz licznik obrażeń będzie wysoki, przez chwilę nie możecie kontrolować postaci, aby wrócić na arenę. Możecie jednakże wybrać kierunek, w który polecicie. Jeśli spodziewacie się wyrzucenia w górę, przed wzleceniem trzymajcie kierunek dołu, aby mieć szansę na szybsze opadnięcie.
Korzystajcie z uników nawet, gdy przeciwnik wykonuje combo
Wiele ciosów ma automatyczne combo u postaci, np. Superman może wykonać kilka ataków pięścią. O ile pierwsze ciosy Was trafią, o tyle następne nie są żadnym gwarantem, dlatego możecie wyjść z combosa przeciwnika za pomocą uniku w bok i ukarać wrogiego gracza.
Zadawajcie dużo obrażeń - postaciami wspomagającymi też
W grze takiej jak MultiVersus należy nieco zmienić podejście do roli, które są dostępne dla każdej postaci. Przykładowo, Reindog jest postacią oznaczoną jako Wsparcie. Nie oznacza to jednak, że nie może on brać czynnego udziału w bitwie i zadawać sporych ilości obrażeń. Chodzi tutaj bardziej o to, że po prostu postać taka jak Reindog, ma narzędzia do tego, aby w jakiś sposób wspomóc towarzysza w walce. Na przykładzie tej postaci można wskazać chociażby połączenie się z towarzyszem i przyciągnięcie go do siebie w krytycznej sytuacji.
Obserwujcie pasek czasu odnowienia umiejętności
Wiele ruchów posiada czas odnowienia. Oznacza to, że nie będziecie mogli użyć ponownie danej umiejętności, jeśli pasek nie naładuje się w pełni. Paski te znajdują się pod licznikiem obrażeń Waszego bohatera.