MultiVersus: Superman - jak grać? MultiVersus poradnik, porady
Na tej stronie poradnika do MultiVersus przeczytacie o tym jak poprawnie grać postacią o klasie Twardziela (Tank), mianowicie Supermanem oraz dowiecie się o najlepszych bonusach (perks) dla niego. Clark Kent jest bohaterem z uniwersum DC.
Ostatnia aktualizacja: 14 września 2022
Superman w MultiVersus posiada klasę Twardziela (Tank). Nie zadaje on zbyt dużych obrażeń, aczkolwiek jest w stanie wytrzymać znacznie więcej ciosów otrzymywanych od wrogów. Ponadto, o wiele trudniej go wyrzucić z areny, ze względu na jego ciężar. Na tej stronie poradnika zdobędziecie konkretną wiedzę o tym, jak najlepiej wykorzystać tę postać w potyczkach z SI lub innymi graczami.
- Porady ogólne
- Działanie wyjątkowych bonusów
- Build pod Snajperską pięść
- Build pod Przełam lód
- Jak wygrać jako Superman?
Porady ogólne
Superman posiada wiele ciekawych mechanik, które czynią z niego wytrzymałego wojownika:
- Postać ta przy wielu ciosach zyskuje pancerz (armor). Pozwala mu to na przyjęcie jednego ataku od przeciwnika, nie otrzymując przy tym żadnych obrażeń. Dzięki temu, jeśli wykonywaliście dany ruch, nie zostanie on przerwany.
- Może on zamrażać przeciwników za pomocą neutralnego ataku specjalnego. Trzymając klawisz odpowiedzialny za ten cios, stworzycie lodowy podmuch przed sobą. Wrogowie, którzy zostali trafieni, otrzymają kumulację zamrożenia. Im więcej ona wynosi, tym bardziej oponenci będą spowolnieni. W przypadku, gdy licznik dojdzie do maksymalnej wartości, zamienią się w posąg lodowy.
- Co więcej, możecie zamrozić nie tylko wrogów, ale również pociski wystrzelone przez drużynę przeciwną. Istnieje wtedy możliwość podniesienia i rzucenia nimi. Atutem jest również to, że strzały sojuszników po zetknięciu się z lodowym oddechem, nałożą licznik zamrożenia na wrogą postać, jeśli zostanie ona nim trafiona.
- Superman jest świetny w wybijaniu wrogich bohaterów. Może on złapać w powietrzu przeciwnika i rzucić nim tam, gdzie skierujecie swój analog. Dystans odrzucenia jest zależny od tego, jak dużo obrażeń aktualnie oponent posiada.
- Pasywna zdolność pozwala na wykonywanie uników w górę i po przekątnej.
Działanie wyjątkowych bonusów
Superman posiada w swoim asortymencie aż 3 wyjątkowe bonusy (signature perks). Pierwszym z nich jest Ognisty powrót (Flaming Re-Entry). Wykonując specjalny atak w górę będąc na ziemi, stworzycie płomień w miejscu, w którym wylądowaliście. Nie zadaje on jednakże zbyt dużych obrażeń. Ponadto nie jest to łatwe, aby zmusić przeciwnika do stania w płomieniach.
Drugi wyjątkowy bonus to Snajperska pięść (Sniper Punch). Odrzut i obrażenia tej umiejętności będą wzrastać wraz z pokonanym przez Supermana dystansem. Jeśli przebyta odległość była mała, zranienie wrogów będzie o wiele słabsze. Należy jednak pamiętać, że po wyekwipowaniu tego bonusu, zasięg wymierzonej pięści (specjalny atak w bok) będzie zwiększony.
Trzeci wariant to Przełam lód (Break The Ice). Superman będzie mógł zadawać dodatkowe obrażenia przeciwnikom osłabionym przez zamrożenie. Im większa wartość znajduje się nad głową przeciwnika, tym bardziej efekt ten zostanie wzmocniony.
Warto w głównej mierze skupić się na Snajperskiej pięści oraz Przełam lód. Bardzo często będziecie korzystali z tych zdolności, a spotęgowanie ich działania będzie mile widziane. Ognisty powrót nie zwiększy Waszego potencjału bojowego jak inne wyjątkowe bonusy.
Build pod Snajperską pięść
W tym buildzie będziecie atakować Snajperską pięścią, aby skrócić dystans i walczyć w zwarciu:
- Dzika bójka (Wildcat Brawler) - bonus ofensywny, dzięki niemu Wasza drużyna zadaje o 5% wyższe obrażenia atakami wręcz na ziemi. Gdy sojusznik wybierze ten bonus, premia wzrośnie do 10%. Jest to ciekawe wzmocnienie, gdyż Superman posiada na normalnym ataku w bok serię kilku szybkich ciosów z których warto korzystać.
- Śliski klient (Slippery Customer) - bonus defensywny, dzięki któremu Wasza drużyna zyskuje o 10% dłuższy czas na niewrażliwość uniku. Gdy sojusznik wybierze ten bonus, premia ta wyniesie 15%.
- Dziś robię nogi (Leg Day Champ) - bonus użytkowy, który powoduje, że Wasza drużyna będzie mogła skakać o 10% wyżej. Dodatkowo, gdy sojusznik wybierze ten bonus, Wasze skoki będą wyższe o 15%.
Build pod Przełam lód
W tym buildzie będziecie nakładać zamrożenie na przeciwników, aby zadawać im wyższe obrażenia:
- Wystarczy Powiedzieć Raz... (School Me Once...) - jest to bonus defensywny, dzięki któremu Wasza drużyna otrzymuje wzmocnienie do blokowania pocisków przez 2 sekundy. Efekt aktywuje się po tym, gdy zostaniecie odrzuceni przez pocisk wroga. Premia ta wzrasta do 4 sekund, jeśli sojusznik również wybierze ten bonus.
- Powietrzne Akrobacje (Aerial Acrobat) - użyteczny bonus, dzięki któremu Wasza drużyna zdobywa 10% premii do kontroli powietrznej, lub 20% w przypadku, gdy sojusznik również wyekwipuje te wzmocnienie.
- Niszczycielski lód (Ice To Beat You) - ofensywny bonus, który sprawia, że pociski Waszej drużyny nakładają jeden ładunek lodu, jeśli odrzucą przeciwników. W przypadku kumulacji bonusu, nałożycie dwa ładunki. Sam Superman posiada atak dystansowy (atak specjalny w dół), który będzie wzmocniony tym efektem.
Jak wygrać jako Superman?
Superman nie jest zbyt szybką postacią, aczkolwiek posiada wiele zdolności, które potrafią znacząco skrócić dystans. Jedną z nich jest specjalny atak w bok. Można go wykonać jeśli znajdujecie się na ziemi. W momencie ładowania, będziecie stali w miejscu. Gdy puścicie klawisz odpowiedzialny za ten ruch, dolecicie do miejsca, które oznaczyliście za pomocą kursora widocznego na zdjęciu.
Ważnym ruchem jest szybowanie. Po użyciu specjalnego ataku w bok w powietrzu, możecie kontrolować lot Supermana. Sterowanie stanie się jednak wolniejsze i bardziej toporne. Poruszać będziecie się mogli w górę i w dół, jednocześnie pokonując dystans przed sobą. Waszym celem będzie dotknięcie wrogiego bohatera. Gdy Wam się to uda, złapiecie go i po chwili wyrzucicie przeciwnika w powietrze. Jest to świetne narzędzie do walki poza areną, gdzie bohater z drużyny przeciwnej zazwyczaj ma ograniczone pole manewru.
Wykorzystajcie ich ciężar na swoją korzyść. Jeśli przykładowo złapiecie Stalowego Giganta (Iron Giant), wrzućcie go w przepaść. Spowoduje to duże problemy w utrzymaniu się na polu bitwy. W przypadku lżejszych bohaterów, śmiało wyrzucajcie ich w bok lub w górę, a grawitacja sama Wam pomoże ich wyeliminować.
Gdy uda Wam się zamienić przeciwnika w lodową rzeźbę, będziecie mieli sporo czasu na to, aby wykonać dowolny ruch. Jeśli uderzycie wroga, gdy został zamrożony, uwolni się on spod tego efektu. Dlatego też warto w takiej sytuacji skorzystać z mocnego, w pełni naładowanego ciosu, aby zadać potężne obrażenia.
Będąc w powietrzu, nie zapominajcie o korzystaniu z dolnego ataku specjalnego, zwłaszcza, jeśli gracie pod build zamrażający. Dzięki temu jednocześnie podpalicie wrogów, którzy wejdą w laser oraz nałożycie na nich licznik lodu (tylko w przypadku wyekwipowania wyjątkowego bonusu Przełam lód). Zasięg pocisku jest tym większy, im wyżej Wasza postać się znajduje.