MultiVersus: Finn - jak grać? MultiVersus poradnik, porady
Finn to jedna z głównych postaci z uniwersum Pora na Przygodę (Adventure Time). Na tej stronie poradnika do MultiVersus, dowiecie się jak poprawnie grać tym bohaterem, przeczytacie różne porady, zrozumiecie lepiej jego mechanikę oraz zobaczycie najlepsze bonusy (perks) dla niego.
Ostatnia aktualizacja: 14 września 2022
Finn jest bohaterem uniwersum Pora na Przygodę (Adventure Time). W grze MultiVersus posiada klasę zabójca (assasin), oznacza to, że jest o wiele szybszy oraz zadaje więcej obrażeń od innych postaci. Na tej stronie zdobędziecie konkretną wiedzę o tym, jak najlepiej wykorzystać tę postać w potyczkach z SI lub innymi graczami.
Porady ogólne
- Im więcej Finn posiada monet, tym mocniejsze są jego obrażenia zadawane plecakiem. Monety wypadają, gdy atakujecie przeciwników, dlatego musicie je podnosić.
- Monet możecie użyć na różne sposoby. Chociażby zwiększając siłę zadawanych obrażeń lub aby zakupując wzmocnienia dla siebie i swojego towarzysza. Możecie również rzucać je w przestrzeń, aby się do nich teleportować.
- Nie posiadając monet, Finn wyrzuci ze swojego plecaka ogryzek jabłka, który zadaje małe obrażenia, aczkolwiek może przerywać ataki wrogów.
- Finn nie ładuje ataków tak jak inne postacie, czyli poprzez przytrzymanie konkretnego klawisza. Musi przy tym również się poruszać, aby ładować dany ruch. Tak jest w przypadku specjalnego ataku neutralnego, Piątki (High Five).
- Wykonując atak specjalny w bok (side special attack) o nazwie Spadówa! (Get Skronked!), nie dość, że robicie krótki wypad do przodu, atakując wrogów, to niszczycie wszystkie pociski na swojej drodze. Jako, że Finn musi być bardzo blisko przeciwnika, ten cios będzie jednym z kluczowych.
- Jeden z jego lepszych ataków, Cios plecakiem! (Backpack attack!) sprawia, że przeciwnicy otrzymują wiele obrażeń, a następnie wylatują w powietrze. Wykonuje się go za pomocą górnego ataku specjalnego. Atak ten ma spory zasięg oraz bardzo dobre hitboxy, do tego zadaje tym więcej obrażeń, im więcej monet posiadacie. Nie należy go jednak nadużywać, gdy lepszy gracz wyczeka moment, w którym animacja ataku się skończy i Was ukarze.
- Świetny Interes (Sweat Deals), czyli dolny atak specjalny na ziemi, to tak naprawdę nie atak, a wykupowanie wzmocnień dla siebie i towarzyszy. Ruch ten musi być szybki, gdyż rzadko kiedy przeciwnicy dadzą Wam dłuższą chwilę na przeglądanie sklepu. Pamiętajcie, że pierwsze wzmocnienie z lewej to przyspieszenie ruchu, po środku to tarcza chroniąca przed pociskami, a z prawej to jego przyjaciel GameBoy, który zadaje olbrzymie obrażenia oraz powoduje duży odrzut. Traktujcie ten ruch jako finisher, zwłaszcza, że kosztuje najwięcej monet.
Rekomendowany build
Build dla Finna opiera się na wzmocnieniu jego najlepszych ruchów i mechanik. Wybór jego wyjątkowego bonusu (signature perk) nie ma tak naprawdę znaczenia, gdyż oba z nich są całkiem dobre i przydatne. W naszej opinii lepszym wyborem będzie bonus Do lamusa! (Goint Out of Business), który daje zniżkę na zakup wzmocnień w trakcie gry, aż o 200 monet. Dzieje się tak, gdy sojusznik wypadnie z mapy lub Finn zada 100 obrażeń.
- Dzika bójka (Wildcat Brawler) - bonus ofensywny, dzięki niemu Wasza drużyna zadaje o 5% wyższe obrażenia atakami wręcz na ziemi. Gdy sojusznik wybierze ten bonus, premia wzrośnie do 10%.
- Leć w Górę i Wal (Up, Up, and A-Slay) - bonus ofensywny, dzięki któremu Wasza drużyna zadaje o 5% zwiększone obrażenia przy atakach, które odrzucają przeciwników do góry. Wzmocnienie ataku plecakiem jest bardzo przydatne, zwłaszcza gdy trafia wielokrotnie. Gdy sojusznik wybierze ten bonus, zadawać będziecie 10% więcej obrażeń.
- Szybkość dźwięku (Speed Force Assist) - bonus użyteczny, który gwarantuje zwiększoną podstawową prędkość ruchu dla zespołu o 4%. Jako, że Finn ładuje swoje ciosy chodząc, zwiększona prędkość będzie całkiem pomocna. Jeśli sojusznik weźmie ten bonus, zyskacie 8% prędkości ruchu.
Jak wygrać Finnem?
Już od samego początku powinniście zacząć atakować słabsze ogniwa, jak np. postacie wspomagające lub magów. Jeśli nie ma takich klas, po prostu skupcie się na zbliżeniu się do wroga i atakowaniu go. Biegajcie po ziemi, gdy korzystać będziecie z neutralnego ataku zwykłego lub neutralnego ataku specjalnego, aby go naładować.
W wolnej chwili zbierajcie wszystkie monety jakie pojawią się na arenie. Jeśli gracie z osobą, z którą możecie się skontaktować, powiedzcie jej, że ona również może podnosić za Was monety. Dzięki nim Wasz atak plecakiem będzie silniejszy.
Pieniądze możecie również wydać na jedno z trzech ulepszeń. Pamiętajcie, że wzmocnienia się kumulują, więc nie musicie wykupywać zawsze nowego ulepszenia. Trwają one do końca bitwy.
Będąc w powietrzu, możecie skorzystać z dolnego ataku specjalnego, aby rzucić klejnotem (gem), a następnie przeteleportować się w miejsce, gdzie znajduje się klejnot. Możecie go używać zarówno ofensywnie jak i defensywnie, aby móc wyjść z opresji. Po dotarciu w miejsce, gdzie znajdował się klejnot, wybierzcie szybko kierunek, w który chcecie, aby Finn zaatakował. Pamiętajcie, że aby użyć tego ruchu, potrzebujecie 100 monet.
Możecie korzystać z combosów takich jak:
- zwykły atak w bok 2x, zwykły atak w dół, skok, specjalny atak w górę.
- zwykły atak w bok 2x, zwykły atak w górę, skok, specjalny atak w górę.
- skok, będąc w powietrzu wykonajcie zwykły atak w dół, zwykły atak w bok x3.
Kombinacji jednakże jest bardzo dużo i wszystko zależy od tego, jak reaguje na nie przeciwnik.