MultiVersus: Steven Universe - jak grać? MultiVersus poradnik, porady
Steven Universe to główny, tytułowy bohater uniwersum. Na tej stronie poradnika przeczytacie o ogólnych poradach dla tej postaci, które bonusy (perks) są dla niego najlepsze oraz jak walczyć nim, aby wygrać mecz.
Ostatnia aktualizacja: 14 września 2022
Steven Universe to postać wspierająca, która pomimo swojej roli potrafi zadawać bardzo duże obrażenia i siać spustoszenie na polu bitwy. Jest to jednakże postać, która nie jest zbyt łatwa i trzeba poświęcić trochę czasu na naukę. Głównie z powodu użycia jego tarcz, które nie dość, że blokują pociski, to do tego służą jako platformy, dzięki którym możecie odbijać przeciwników.
Porady ogólne
- Steven posiada wiele narzędzi wspierających nie tylko jego, ale i sojuszników. Może uleczyć towarzyszy za pomocą specjalnego ataku dolnego, połączyć się z nimi więzią, która po chwili wybucha, a do tego dać tarczę, która wytrzyma 3 uderzenia.
- Steven może szybować w powietrzu przy wielu ruchach. Przykładowo, może to zrobić, przytrzymując skok, unik w miejscu, atak specjalny w górę lub w bok. Jest to bardzo przydatne, gdy jesteście poza areną i chcecie na nią wrócić, lub po prostu gdy chcecie się spozycjonować na nowo.
- Steven posiada dwa różne ruchy na bocznym ataku specjalnym. Pierwszy atak to wystrzelenie tarczy przed siebie, im dłużej przytrzymacie przycisk, tym dalej tarcza poleci. Natomiast po tym ataku musicie odczekać dłuższą chwilę. Możecie jednak nadal korzystać z tego ataku, tyle że do momentu odnowienia się tarczy, wykonacie cios nogą, przemierzając krótki dystans.
- Tarcza z neutralnego uniku może zostać użyta gdziekolwiek, nie ma znaczenia, czy jesteście na ziemi, czy w powietrzu. Pamiętajcie jednak, że o ile tarcza wytrzyma trzy uderzenia, o tyle licznik ciosów jest współdzielony z Wami. Oznacza to, że jeśli sojusznik otrzymał dwa uderzenia, a Wy jedno, tarcza zniknie.
- Steven ma unikalny status, który nakłada na wrogów, tj. Spojrzenie Rose (Rose's Gaze). Gdy odrzucicie przeciwnika na dowolną odległość, nakładacie kolejne stacki. Gdy zdobędziecie maksymalną ilość, czyli 10, przeciwnik trafi do bańki (bubble). Ataki, które nałożą ten status to neutralny specjalny cios oraz neutralny normalny cios.
- Bańka (Bubble) wyłącza przeciwnika na kilka sekund, jest on jednak niewrażliwy na ataki. Dlatego nie skupiajcie się na wrogu, który w niej jest. Traktujcie go tak, jakby przez chwilę go nie było w grze, zyskując dzięki temu przewagę 2 na 1.
- Poprawne umiejscowienie tarcz może spowodować olbrzymie obrażenia. Jest to możliwe, gdy przeciwnik zostanie wyrzucony w powietrze, a następnie zacznie się odbijać od tarcz, ścian i podłoża. Uważajcie jednak, bo tarcze mogą być mieczem obusiecznym. Przeciwnicy również mogą je wykorzystać na swoją korzyść, aby Was od nich odbić.
- Możecie posiadać maksymalnie dwie tarcze w tym samym czasie, jedną w poziomie a drugą w pionie.
- Steven poza leczeniem, tworzy również arbuza, który po chwili przybiera formę Stevena i walczy z przeciwnikami. Arbuz korzysta głównie z ładowanego ataku, który pomaga nakładać status bańki, zadaje przy tym też obrażenia, jednak bardzo łatwo go wybić z areny.
- Większość mocnych ruchów Stevena posiada czas odnowienia, dlatego warto zastanowić się nad zmniejszeniem tego czasu poprzez bonusy (perks).
Rekomendowany build
Steven Universe posiada dwa wyjątkowe bonusy (signature perks). Jeden z nich jest o wiele łatwiejszy w użyciu, jednakże o wiele gorszy, gdy już opanujecie drugi z nich. Prostszy w użyciu bonus to Zielony kciuk (Green Thumb). Wasz Arbuz Steven będzie rósł oraz zadawał większe obrażenia, w zależności od tego jak długo żyje. Jest to przydatny bonus, aczkolwiek Arbuza Stevena bardzo łatwo zabić na wczesnym etapie, a on sam zachowuje się niekiedy dość dziwacznie. Niemniej jednak jest to bonus, który możecie użyć, jeśli jeszcze nie rozumiecie mechanik związanych z tarczami.
Drugi bonus to Bańkowe odbicie (Bounce Bubble). Po zderzeniu z jakąkolwiek tarczą, przeciwnicy zostają ogłuszeni na dłużej, a ich prędkość wzrasta. Bonus ten sprawi, że gdy odbijecie przeciwnika kilkukrotnie, przez dłuższy czas nie będzie mógł nawet kontrolować postaci. Jest to jednak trudne i wymaga czasu, aby nauczyć się mechanik tarcz oraz jak je odpowiednio umieszczać. Jeśli jednak chcecie grać Stevenem i uznać go za swojego maina, Bańkowe odbicie będzie lepszym wyborem.
- Straty poboczne (Collateral Damage) - bonus ofensywny, dzięki niemu Wasza drużyna zadaje o 1 punkt obrażeń więcej, gdy przeciwnik został odbity od ściany lub podłogi. Jest to najlepszy bonus dla Stevena, gdyż możecie zadać bardzo dużo dodatkowych obrażeń dzięki tarczom. Jeśli sojusznik wybierze ten bonus, zadawać będziecie dodatkowe 2 obrażenia.
- Kawozilla (Coffeezilla) - bonus użyteczny, który powoduje, że Wasza drużyna zyskuje o 10% krótszy czas odnawiania umiejętności, a jeśli sojusznik wybierze ten bonus, będzie to 15%. Jako, że Steven na bardzo dużej ilości ruchów posiada czas odnowienia, będzie to dobre uzupełnienie jego buildu.
- Ja Unikam, Pan Unika, Pani Unika (I Dodge You Dodge We Dodge) - bonus użyteczny, dzięki któremu Wasza drużyna zyskuje 10% krótszy czas odnowienia umiejętności, jeśli uniknęliście ataku przeciwnika. Podobnie jak w przypadku Kawozilli (Coffeezilla), będzie to 15%, jeśli sojusznik wybrał ten bonus.
Jest również kilka bonusów (perks), które dobrze działają na Stevena, aczkolwiek są one sytuacyjne. Niemniej jednak, warto je rozważyć i w niektórych sytuacjach wybrać:
- Efekt kuli śnieżnej (Snowball Effect) - jest to bonus ofensywny, dzięki któremu Wasza drużyna zadaje o 7% większe obrażenia przeciwnikowi, który posiada najwięcej obrażeń. Dla wyjaśnienia, chodzi o przeciwnika, który ma największą liczbę pod swoim paskiem zdrowia. Premia ta wzrasta do 15% w przypadku akumulacji bonusu.
- Absorbuj i do Dzieła (Absorb 'n' Go) - bonus defensywny, który oferuje drużynie 7% zwrotu do czasu odnowienia umiejętności po tym, jak zostaniecie odrzuceni przez pocisk. Premia podczas akumulacji wynosi 15%. Jest to świetny bonus, gdy w przeciwnej drużynie jest dużo postaci, które posiadają pociski, jak np. Velma czy Tom & Jerry.
- Tasmańska trygonometria (Tasmanian Trigonometry) - użyteczny bonus, który oferuje zwiększenie bazowego odrzutu przeciwników o 15%. Efekt ten może wynieść 25% podczas akumulacji.
Jak wygrać jako Steven Universe?
Warto na samym początku trzymać się nieco dalej od wrogów. Jeśli oponenci dadzą Wam sporo czasu, umieśćcie tarcze w miejscach, gdzie będziecie chcieli walczyć. Możecie zrobić to również tak jak na zdjęciu, pod warunkiem, że przeciwnik jest we wnętrzu bariery tarcz, którą stworzyliście. Po wykonaniu standardowego combo 3x normalny atak w bok, odbijecie przeciwnika od tarczy poziomej, a następnie od pionowej.
Gdy przeciwnik jest wysoko w powietrzu, korzystajcie ze specjalnego ataku górnego, aby stworzyć tarczę pod nim i podbić go w górę. Możecie również na nią wejść, aby zresetować licznik skoków, ataków i uników.
Pamiętajcie o częstym korzystaniu z ataków, które mają czas odnowienia, jak np. z dolnego, bocznego i neutralnego ataku specjalnego.
Jeśli sojusznik ma kłopoty, warto się nieco oddalić i dać mu tarczę, którą aktywujecie za pomocą neutralnego uniku. Możecie również związać się z nim za pomocą specjalnego ataku neutralnego, aby po chwili wszyscy przeciwnicy otrzymali obrażenia od wybuchu.
Gdy Wasz towarzysz, lub Wy sami będziecie mieli wysoki licznik obrażeń, uleczcie się, tworząc przy tym również Arbuza Stevena. Warto to zrobić, gdy wrogowie są oddaleni lub gdy jeden z nich jest w bańce (bubbled). Możecie również skorzystać z normalnego ataku neutralnego, aby wyrzucić w powietrze arbuza, dzięki czemu o wiele trudniej będzie przeciwnikowi go zniszczyć już na samym początku.
Gdy przeciwnik będzie w bańce (bubbled), pamiętajcie, aby go nie atakować, a po prostu ignorować. Jest on niewrażliwy na ataki z Waszej strony, traktujcie go jak kogoś, kto został zablokowany, lub wyłączony na chwilę.