MultiVersus: Psonifer (Raindog) - jak grać? MultiVersus poradnik, porady
Na tej stronie poradnika do MultiVersus przeczytacie o tym jak poprawnie grać postacią o klasie Wspomagającej (Support), mianowicie o Psoniferze oraz dowiecie się o najlepszych bonusach (perks) dla niego. Jest to postać niepochodząca z żadnego uniwersum, stworzona przez studio Player First Games.
Ostatnia aktualizacja: 14 września 2022
Psonifer w MultiVersus posiada klasę Wspomagającą (Support). Posiada on wiele ciekawych mechanik, które wpływają na sojusznika oraz przeciwników. Jego atutem jest walka na dużym dystansie. Na tej stronie poradnika zdobędziecie konkretną wiedzę o tym, jak najlepiej wykorzystać tę postać w potyczkach z SI lub innymi graczami.
Porady ogólne
Psonifer posiada wiele mechanik, których nie zobaczycie u innych postaci:
- Psonifer to chodząca artyleria. Specjalizuje się głównie w zadawaniu obrażeń z dystansu za pomocą neutralnego ataku normalnego. Im dłużej przytrzymacie przycisk odpowiedzialny za ten atak, tym dalej pocisk poleci.
- Strzały możecie wzmocnić na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest specjalny atak górny. Stworzycie wtedy kryształ, który co kilka sekund zacznie strzelać piorunami w miejscu, w którym się znajduje. Jeśli zostaniecie nim trafieni, postać będzie naelektryzowana. Oznacza to, że kolejny cios zadany przeciwnikowi sprawi, że będzie otrzymywał przez krótką chwilę obrażenia od elektryczności.
- Drugi sposób to skorzystanie ze specjalnego ataku dolnego. Psonifer wytworzy pocisk, który po zderzeniu z przeciwnikiem lub obiektem zamieni się w ścianę ognia. Wrogowie, którzy będą blisko niej, otrzymywać będą obrażenia w czasie. Co więcej, jeśli Wasz strzał przeleci przez płomienie i trafi gracza z drużyny przeciwnej, zapali się on na krótką chwilę.
- Postać ta może stać się przedmiotem! Jeśli będziecie w powietrzu i użyjecie specjalnego ataku górnego, Psonifer zamieni się w kłębek. Istnieje możliwość poruszania się w tej pozycji poprzez toczenie i skakanie, jednakże nie zada to nikomu żadnych obrażeń. Natomiast sojusznik będzie mógł Was podnieść i rzucić w przeciwników.
- Za pomocą specjalnego ataku neutralnego zwiążecie się ze sprzymierzonym graczem. Wiązka światła łącząca Was zadaje obrażenia wrogom, których dotknie. Co więcej, możecie użyć ponownie tego ruchu, aby przyciągnąć sojusznika do siebie. Jest to bardzo dobre narzędzie do ratowania członków zespołu z opresji.
Działanie wyjątkowych bonusów
Psonifer posiada w swoim asortymencie 2 wyjątkowe bonusy (signature perks). Pierwszym z nich jest Burza ognia (Fire Fluff). Ognista kula po trafieniu w dowolny obiekt stworzy większą ścianę. Dzięki temu o wiele łatwiej będziecie mogli trafić pociskami, aby je zapalić. Ponadto, oddzielenie wrogów od obszaru, w którym się znajdujecie, stanie się prostsze.
Drugi wyjątkowy bonus to Kryształowy kumpel (Crystal Pal). Gdy skorzystacie ze specjalnego ataku górnego, wytworzycie kryształ, który od teraz zacznie podążać za Psoniferem.
Obie opcje są bardzo dobrym wyborem. Kryształ może jednak czasem się zablokować przy ścianach, aczkolwiek nie jest to problem, aby skorzystać z umiejętności ponownie i zresetować jego położenie.
Rekomendowany build
Build ten jest na tyle uniwersalny, że możecie używać naprzemiennie Burzy ognia i Kryształowego kumpla:
- Z deszczu pod rynnę! (Make It Rain, Dog!) - bonus ofensywny, dzięki któremu Wasza drużyna zyska o 20% zwiększoną prędkość pocisków. Jeśli sojusznik również to wybierze, premia wzrośnie do 25%. Psoniferowi bardzo przyda się to wzmocnienie, dzięki temu szybciej zadawać będziecie obrażenia wrogom.
- Śmiertelny strzał (Deadshot) - bonus ofensywny, który zwiększa obrażenia zadawane przez pociski o 5%, a w przypadku akumulacji bonusu (jeśli sojusznik również wybierze to wzmocnienie), premia wyniesie 10%.
- Gotowość do zemsty (Retaliation-Ready) - bonus użytkowy. Po trafieniu wroga pociskiem, Wasza drużyna otrzyma 1 punkt szarego zdrowia na 3 sekundy. W przypadku wybrania tego bonusu przez sojusznika, premia wzrośnie do 2 punktów. Dzięki temu zaabsorbujecie tyle obrażeń, ile wynosiło Wasze szare zdrowie.
Możecie również skorzystać innych bonusów, które równie dobrze zadziałają na Psonifera:
- Tasmańska trygonometria (Tasmanian Trigonometry) - bonus użytkowy, który powoduje, że bazowa wartość odrzutu przeciwników jest zwiększona o 15%. Dodatkowo, gdy sojusznik również to wybierze, otrzymacie 25% wzmocnienia do odrzutu wrogów.
- Potrójny skok (Triple Jump) - bonus użytkowy, który pozwala Waszej drużynie skorzystać z dodatkowego, trzeciego skoku, jeśli walczycie z przeciwnikiem w powietrzu. Akumulacja bonusu spowoduje, że będzie zawsze dostępny.
Jak wygrać jako Psonifer?
Największą zaletą tej postaci jest to, że może zadawać spore obrażenia z bezpiecznej odległości dzięki swoim pociskom. Mechanika wzmacniania ich za pomocą żywiołów jeszcze bardziej zachęca do korzystania z tych ataków. Dlatego też Waszym celem powinno być utrzymywanie się z dala od przeciwników, strzelać w nich i zmieniać położenie, gdy wróg zacznie się zbliżać.
Jeśli sojusznik, bądź Wy macie kłopoty, skorzystajcie z przywiązania, aby połączyć się ze sobą, a następnie przyciągnąć sprzymierzeńca do siebie. Gdy widzicie, że gracz z Waszej drużyny ma duży licznik obrażeń pod swoją postacią, a przeciwnik jest bliski wyrzucenia go z ringu, czym prędzej skorzystajcie z neutralnego ataku specjalnego, aby przeteleportować towarzysza do siebie (działa tylko w przypadku, gdy jesteście z nim związani).
Dobrą taktyką jest również odseparowanie się od innych graczy za pomocą ściany ognia i klejnotu. Zajmując dobrą pozycję, skorzystajcie z tych wzmocnień. Dzięki temu przeciwnik, który zamierza Was zaatakować, będzie otrzymywać ciągłe obrażenia od błyskawic i ognia.
Warto również pamiętać, że Psonifer nie może wiecznie polegać tylko na swoich pociskach, gdyż przy ciągłym używaniu tych samych ciosów, pojawi się informacja o "ataku zanikającym". Oznacza to, że Wasze strzały zaczną zadawać o wiele mniejsze obrażenia. Czasem dobrym rozwiązaniem będzie podejście do wroga i wykonanie serii ciosów za pomocą normalnego ataku w bok, lub skorzystanie ze swojego ogona, który niszczy pancerz (normalny atak dolny).