Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Might & Magic: Duel of Champions - poradnik do gry

Might & Magic: Duel of Champions - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Tworzenie Talii | Elementy gry Might & Magic Duel of Champions poradnik Might & Magic: Duel of Champions

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Tworzenie Talii

Budując swoją talię musisz pamiętać o kilku rzeczach:

Im mniej kart w talii tym lepiej. Minimalna liczba kart to 59, w tym obowiązkowo 1 Bohater oraz 8 kart wydarzeń, tak więc kart na których zbudujemy naszą talię jest minimum 51. Podczas pojedynków pierwszym elementem po którym poznasz poziom swojego przeciwnika jest właśnie liczba kart w talii. Często niedoświadczeni gracze nie mogąc się zdecydować na konkretną taktykę lub konkretne karty dodają je wszystkie do swojej talii, rozszerzając ją tym samym do rozmiarów nawet 200 kart. Im mniej kart mamy w talii tym większa szansa na wylosowanie takiej karty, której aktualnie potrzebujemy. Pozwala nam to nie tylko na maksymalnym wykorzystaniu tych kart, ale także na zastosowanie konkretnej, przyjętej przez nas taktyki.

Pamiętaj o odpowiedniej liczbie jednostek. Liczba ta powinna zależeć od naszej frakcji oraz przyjętej przez nas taktyki. Należy przyjąć że talia powinna zawierać od 25 do 30 kart jednostek. Więcej jednostek znajdzie się w taliach nastawionych na frontalny atak (Inferno) niż tych nastawionych na wykorzystywanie odpowiednich technik i strategii (Świątynia). Trzonem twojej talii powinny być jednostki o koszcie 3 i 4, gdyż to z nich najczęściej będziesz korzystał. Właśnie z tego powodu wybierz więcej jednostek o takim koszcie oraz dokładnie przemyśl typ tych jednostek. Nie zapominaj jednak o początkowej fazie rozgrywki, a więc o jednostkach o koszcie 1 i 2. Silnych jednostek o koszcie 5+ dobierz do swojej talii maksymalnie kilka. Przykładowe rozłożenie liczby jednostek do ich poziomu może wyglądać następująco: 6 kart poziomu 1; 5 kart poziomu 2; 7 kart poziomu 3; 4 karty poziomu 4; 2 karty poziomu 5; maksymalnie 2 karty poziomu 6-7.

Bardzo ważnym wyborem jest dobranie kart Czarów oraz Łutów Szczęścia. Powinieneś zdecydować się na dominującą rolę jednego rodzaju kart. Wybór może zależeć od tego jakie karty aktualnie posiadasz, jaki styl gry preferujesz oraz od tego jakimi statystykami początkowymi dysponuje twój bohater. Jeśli bohater dysponuje na starcie 2 punktami Many oraz 1 punktem Przeznaczenia, naturalnym wyborem będzie skupienie się na kartach Czarów. Maksymalny poziom kart dodawanych do naszych talii powinien wynosić 4. Karty o większym koszcie będą bardzo rzadko używane oraz są często nastawione na konkretne taktyki. Suma maksymalnego kosztu kart Czarów i Łutów Szczęścia nie powinien przekraczać 6, czyli możemy brać karty czarów o maksymalnym koszcie 4, ale wtedy dodawajmy do naszej talii karty Łutów Szczęścia o koszcie maksymalnie 2. Jeśli nie możesz zdecydować się który rodzaj kart jest lepszy dobierz karty Czarów oraz Łutów Szczęścia o maksymalnym koszcie 3.

Suma maksymalnych kosztów wszystkich kart, czyli Jednostek, Czarów i Łutów Szczęścia nie powinna przekraczać 12. Przykładowa talia może się składać z kart Jednostek o maksymalnym koszcie 6, kart Czarów o maksymalnym koszcie 4 oraz kart Łutów Szczęścia o maksymalnym koszcie 2. Karty budynków możesz używać zarówno jako zamienniki kart Czarów jak i Łutów Szczęścia.

Myśl o swojej talii kompleksowo. Nie patrz na poszczególne zdolności pojedynczych kart, ale na ich zastosowanie w całej talii. Nawet talia złożona z samych kart rzadkich i epickich nie zapewni ci zwycięstwa jeśli karty nie będą ze sobą współgrały.

Stawiaj na karty przypisane twojej frakcji. W czasie budowania talii staraj się nie korzystać z kart neutralnych, zazwyczaj są one gorsze od swoich odpowiedników frakcyjnych. Przydatne karty neutralne można wyliczyć na palcach jednej ręki. Oczywiście w początkowym etapie rozgrywki możesz być, z powodu małej ilości kart w swojej kolekcji, zmuszony do korzystania z kart neutralnych.

Nie bój się eksperymentować oraz rozgrywaj jak najwięcej pojedynków. Dzięki temu lepiej poznasz swoje karty, ich przydatność oraz zastosowanie na polu bitwy.