Poradnik do gry - Maga nam potrzeba! | Magic & Mayhem The Art of Magic poradnik Magic & Mayhem: The Art of Magic
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Teoretycznie wybór maga którym będziemy dowodzić jest bez znaczenia i polega na wytypowaniu tego którego buźka się nam najbardziej podoba. Nic bardziej mylnego! Czarownicy dość znacznie różnią się pod względem "cech wrodzonych". Istnieje ich 5: szybkość, odporność, zasięg wzroku, walka wręcz i posługiwanie się bronią. Szybkość jest moim zdaniem najważniejszą cechą. Oczywiście oznacza jak sprawnie nasz pupil będzie poruszał się po planszy, zbierał przedmioty, a w razie potrzeby umykał przed przeciwnikiem;). Odporność jest równie istotna - ciosy wrogów będą wyrządzać nam mniejszą krzywdę (ewentualnie zostaną zablokowane). Kolejna cecha - zasięg wzroku, pozwala szybciej dostrzegać ewentualne zagrożenie, co w konsekwencji daje nam więcej czasu na reakcję. Walka wręcz to nic innego jak siła naszych ciosów, to samo dotyczy posługiwania się bronią (np. łukiem). Teraz czas na mały test. Dokładniej przyjrzyjmy się cechom poszczególnych Magów. Zastosowałem skalę 1-6, wyniki są dość zadziwiające:
Czołówka wygląda tak:
Portret | Imię | atak | szybkość | zasięg wzroku | odporność | broń | suma |
Orgon | 6 | 2 | 4 | 6 | 6 | 24/30 | |
Chaos Priest | 4 | 2 | 6 | 6 | 6 | 24/30 | |
Danu | 4 | 2 | 6 | 6 | 6 | 24/30 |
A tak ostanie trzy miejsca:
Portret | Imię | atak | szybkość | zasięg wzroku | odporność | broń | suma |
Vex | 2 | 6 | 2 | 2 | 4 | 16/30 | |
Chancellor | 2 | 6 | 2 | 2 | 4 | 16/30 | |
Ddrunk Wizard | 4 | 2 | 2 | 2 | 6 | 16/30 |
Jak widać różnica jest olbrzymia! To jednak nie koniec. Trójka najsilniejszych ma dość istotną wspólną cechę - szybkość równą 1, a jak wspomniałem wcześniej imho jest to najważniejsza z cech. Z kolei takie zdolności jak atak i posługiwanie się bronią w czasie rozgrywki nie mają większego znaczenia (nikt rozsądny nie będzie rzucał naszego Maga w centrum placu boju i kazał walić wrogów laską ;). Zastosujmy się zmienną skalę ocen- Szybkość, Odporność: 1-6, Zasięg wzroku, Atak, Broń: 1-3.
Oto wyniki:
Portret | Imię | atak | szybkość | zasięg wzroku | odporność | broń | suma |
Gaion (Wamp) | 1 | 6 | 2 | 6 | 1 | 16/21 | |
Melisius | 2 | 4 | 3 | 6 | 1 | 16/21 | |
Chaos Priest | 2 | 2 | 3 | 6 | 3 | 16/21 | |
Danu | 2 | 2 | 3 | 6 | 3 | 16/21 |
Jak widać, przebojem na pierwsze miejsce dostała się Gaion (Wampir), która wprawdzie zdobyła tyle samo punktów co rywale, jednak jako jedyna ma maksymalnie rozwinięte cechy które nasz szczególnie interesują. I to właśnie ją proponuje wybrać! Dla tych którym pomysł gry kobietą wydaje się herezją ;), jako uzupełnienie dodam, że Aurax (stickman) i Chaos wizard 02 mają również szybkość równą 6, odporność troszkę mniejszą - 4, a ich ogólna nota jest zbliżona do czołówki 15/21.