Marty's Escape! | Solucja Madagaskar poradnik Madagaskar
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Marty's Escape!
Czas na ucieczkę Marty'ego z nudnego Zoo. Zadanie nie jest łatwe, gdyż nocą kompleks patrolowany jest przed dużą liczbę strażników. I na to jednak znajdzie się sposób, w końcu pomaga nam przedsiębiorczy pingwin.
Zmagania zaczynamy od zebrania trzech kart. Pierwszą z nich przetrzymuje słoń (#11), drugą znajdujący się nieopodal dromader. Po otwarciu kopniakiem bramy, zobaczysz strażnika stojącego tyłem do Ciebie (#12). Jeśli wejdziesz w promień światła emitowany przez latarkę, zostaniesz schwytany i stracisz jedno z dodatkowych "żyć", dlatego zajdź od tyłu mundurowego i kopnij go, torując sobie dalszą drogę.
Kolejny strażnik (#13), jakiego napotkasz na swojej drodze, jest trudniejszy do wyeliminowania, gdyż co kilka sekund obraca się o 180 stopni. Poczekaj, aż przeciwnik stanie tyłem do Ciebie i szybko kopnij go. Podejdź do nosorożca. Wręczy Ci on ostatnią już kartę. Marty nauczy się skradać. Dalszą drogę blokuje brama zamknięta na klucz. Z racji tego, że go aktualnie nie posiadasz, musisz odnaleźć pingwina i skorzystać z otwartego przez niego przejścia (#14). Aby to zrobić, należy skorzystać z nowo nabytej umiejętności skradania się. W małym pomieszczeniu chwyć w zęby klucz i wracaj do bramy.
Załatw strażnika i porozmawiaj ze strusiami. Nieloty poinformują Cię o możliwości anihilacji przeciwników przy pomocy znajdujących się obok przedmiotów - koszów na śmieci oraz wózków z detergentami. W ten oto sposób pozbądź się wszystkich widocznych strażników (jeden z nich - ten pilnujący bramy #17 - pozostanie poza Twoim zasięgiem) i ruszaj przed siebie.
Pingwin wskaże Ci nowy tunel, który pozwoli Ci przedostać się do kolejnej części kompleksu. Tutaj po raz kolejny musisz skorzystać się z umiejętności skradania się. Przeczołgaj się po lewej stronie murku (#15), a nie zostaniesz zauważony przez strażnika. Będąc już zupełnie bezpieczny, uderz w stojące nieopodal kosze na śmieci, aby pozbyć się przeciwników. Podejdź do latarni (#16) i kopnij ją. Jeden z mundurowych przybiegnie wyłączyć urządzenie, co pozwoli Ci go wyeliminować i ruszyć w dalszą drogę.
Uderz sprzątającego staruszka, a zdobędziesz klucz. Kopnij w bramę i poczekaj, aż pingwin otworzy kolejny tunel. Po krótkim spacerku znajdziesz się w odwiedzanej wcześniej części Zoo. Skieruj się w stronę strażnika, którego wcześniej nie mogłeś w żaden sposób wyeliminować (#17). Włącz stojącą nieopodal latarnię, a kiedy przeciwnik przybiegnie zobaczyć co się stało, skieruj się do bramy i skorzystaj z klucza.
Dalsza droga jest zablokowana (#18). Skręć w prawo, obejdź dookoła klatkę z małpami i kopnij wózek, co pozwoli pozbyć się strażników. Przejdź przez bramę. Obezwładnij kolejnego sprzątacza i zabierz klucz. Teraz musisz przeczołgać się na drugą stronę planszy, unikając światła latarek strażników (#19). Kiedy znajdziesz się już w bezpiecznym miejscu, możesz w spokoju wyeliminować wrogów - za pomocą koszy na śmieci lub kopnięciem.
Otwórz kolejną bramę i idź przed siebie. Spotkany nieopodal niedźwiedź poinformuje Cię o niezwykle groźnym myśliwym, który będzie próbować uniemożliwić Ci ucieczkę. Na razie nie przejmuj się tymi rewelacjami, tylko poruszaj się jedyną dostępną drogą, aż dotrzesz do kolejnego strażnika (#20). Niestety, nie możesz go ominąć, dlatego będzie trzeba uciec się do podstępu. Kopnij lampę, a kiedy mundurowy zmieni pozycję, wróć się i uderz w następną latarnię. Cofnij się jeszcze trochę i uruchom kolejny "wabik". Strażnik znajdzie się teraz w zasięgu kosza na śmieci, z którego oczywiście skorzystaj.
Po przejściu przez bramę znajdziesz się w ostatniej części Zoo. Użyj latarni i pozbądź się pierwszego strażnika. Po kopnięciu w wózek (#21), zniknie kolejnych czterech mundurowych. Pingwin ucieknie z ogrodu za pomocą balonów - na placu boju pozostałeś już tylko Ty. Podejdź do sprzątającego staruszka i poczekaj, aż ten wezwie posiłki w postaci myśliwego. Czas na finałową batalię.
Myśliwy pojawi się w towarzystwie kilku strażników (#22). Aby uniknąć niebezpiecznych pocisków z jego strzelby, wystarczy się schylić. Uderzaj w kolejne kosze na śmieci, aby pozbyć się "obstawy". Na koniec kopnij jeszcze w wózek, aby unieszkodliwić głównego oponenta.