Rozdział VI - Oko tygrysa (1) | Opis przejścia Lost Horizon poradnik Lost Horizon
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Rozdział VI - Oko tygrysa
Przygotuj broń na tygrysa
Znalazłeś się w hinduskiej wiosce. Ścieżką po lewej skieruj się w stronę dżungli, a w zdawałoby się całkiem opustoszałej osadzie ujawni się jeden mieszkaniec. Porozmawiaj ze starcem na temat grasującego w okolicy tygrysa oraz wypytaj go o interesującą Fentona świątynię. Dowiesz się, że mężczyzna nie wyjdzie ze swojej chaty, dopóki bestia szwenda się w pobliżu.
Ponownie skieruj się w lewo, by opuścić wioskę - pojawi się mapa, na której wybierz "nieznany cel" (w dole, po lewej).
Trafisz nad bagna, na których w oddali wyleguje się tygrys. Tuż pod oplątanym lianami drzewem rosną fioletowo-niebieskie grzybki . Zerwij je. Ścieżką po prawej wróć do wioski. Kiedy się tam zjawisz, zapukaj do drzwi chatki staruszka. Zapytaj go o grzyby, dowiesz się, że to usypiający narkotyk.
A zatem masz już sposób na tygrysa, potrzebujesz jeszcze tylko paru rekwizytów. Weź wiązkę trzciny ze stery po prawej i ulokuj ją w ognisku (w centrum ekranu, tuż za drzewem).
Podnieś obtłuczony gliniany dzban (po lewej) oraz leżący obok zniszczony wiklinowy kosz .Zajrzyj do tego ostatniego, a znajdziesz w nim dwa gładkie kamienie . Zapytaj o nie starca (kliknij na jego chatce), a dowiesz się, że to krzemienie. Wykrzesz nimi ogień nad trzciną w ognisku, zaś do dzbana wrzuć grzybki i postaw go na rozpalonym przed chwilą ogniu.
Teraz pozbieraj walające się nieopodal gliniane skorupy , którymi potraktuj koszyk, rozdzielisz go w ten sposób na sznur z łyka i kilka patyków . Zaostrz jeden z nich glinianymi skorupami.
Potrzebne będą jeszcze kogucie piórka rozsypane na ziemi tuż przed drzewem. Jedno z nich doczep do zaostrzonego patyka, a otrzymasz małą strzałę .
Weź również opartą o ogrodzenie (po prawej) bambusową rurkę , automatycznie w ekwipunku wyląduje też zawieszona na niej chusta . Potraktuj ją jak rękawicę kuchenną i przy jej pomocy zdejmij z ognia dzban z grzybowym wywarem. Zanurz w nim strzałę. Połącz zatrutą strzałę z rurką, a otrzymasz gotową dmuchawkę . A zatem broń już masz, teraz potrzebujesz przynęty.
Zastaw pułapkę na tygrysa
Zwróć uwagę na białe futerko pod chatą po lewej. To mały koziołek , który za nic nie chce wyleźć ze swej kryjówki. Jednak kiedy wyposażysz się w rosnące na bagnach zioła i podetkniesz mu je pod nos, uda Ci się złapać zwierzątko. Następnie przy pomocy sznurka (kliknij nim na zwierzątku) pozyskanego z kosza przywiąż koziołka do drzewa.
Teraz udaj się na bagna, gdzie pokaż się tygrysowi (kliknij go), by zwabić go do wioski. Kiedy bestia będzie szykować się do skoku na koziołka, uśpij ją strzałą z dmuchawki.
Przepłosz rekina
Skoro Fentonowi udało się uwolnić wioskę od drapieżnego prześladowcy, starzec bez problemu zaprowadzi go nad lagunę, gdzie z oceanu wyłania się poszukiwana świątynia. A ponieważ wejście do niej znajduje się pod wodą, Fentonowi nie pozostaje nic innego, jak do niej wskoczyć. Tu okaże się, że przed wrotami świątyni pływa rekin, co oznacza kolejny problem do pokonania. Na początek nabierz wody z laguny do dzbana.
Po dalsze niezbędne akcesoria udaj się na bagna, gdzie wdrap się do wraku zawieszonego na drzewie samolotu. Z jego kokpitu wyciągnij tekturowe pudło . Sprawdź jego zawartość (PPM) - to radiotelefon z ręcznym generatorem prądu. Kiedy przyjrzysz mu się uważnie (PPM), uda Ci się oddzielić od niego korbę . Potraktuj nią pokrywę z przodu samolotu, a pozyskasz dzięki temu kabel . Zejdź z drzewa i maszeruj do wioski.
Wodą z dzbana zmocz plamę wyschniętej koguciej krwi. Następnie wypaćkaj w niej chustę. Udaj się nad lagunę, gdzie połącz generator z kablem, do drugiego końca którego doczep krwistą chustę. Tego zestawu użyj na lagunie, a pułapka na rekina wyląduje w wodzie, zaś generator na brzegu. Zadziałaj korbą na generatorze i po chwili rekina będziesz mieć z głowy.