Rozdział III - Wyścig z czasem (2) | Opis przejścia Lost Horizon poradnik Lost Horizon
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Wróć więc do miasta i z bazaru udaj się w zaułek, gdzie pogawędź z siedzącym tam zaklinaczem węży. Dowiesz się, że dźwięk jego fletu przyciąga także wielbłądy. Mężczyzna byłby skłonny pożyczyć flet Fentonowi, ale w zamian za przyniesienie mu wody.
Na ową wodę potrzebujesz najpierw naczynia. W tym celu udaj się na bazar i u handlarza owocami (stoisko w centrum placu) nabądź za pieniądze z sprzedaży pierścienia połówkę melona . Przy pomocy korby od studni wydrąż jego zawartość.
Teraz przejdź do farbiarni (po lewej). Za zgodą farbiarza nabierz do pustego melona wody ze zbiornika po prawej. Wracaj w zaułek i podaj wodę zaklinaczowi węży, a otrzymasz flet .
Następnie pędź na pustynię i zagraj wypoczywającemu w głębi po prawej wielbłądowi na flecie. Kiedy zwierzątko pojawi się przy namiocie przewodnika, kliknij kursor kierunkowy "na pustynię" - wyświetli się mapa, na której wybierz jarmark Berberów (u góry, po prawej). Jeśli nie ma tej lokacji na mapie, znaczy to, że nie przeczytałeś o tej imprezie na plakacie w mieście (przy bramie wiodącej na pustynię).
Dostań się na festyn Berberów
Z rozmowy z wpuszczającym na festyn Berberem dowiesz się, że w największym namiocie odbywają się walki w ringu, podczas których można zmierzyć się z niejakim Azizem i wygrać całe 100 franków. Najpierw jednak trzeba być ubranym zgodnie z tradycją Berberów - to znaczy w niebieską jellabę. Otrzymawszy od kontrolera kwit lombardowy na wypożyczenie jellaby, wróć do miasta i na bazarze zagadnij sprzedawcę w stoisku z tekstyliami (tuż przy bramie na pustynię). Okaże się jednak, że z powodu festynu brak już strojów w żądanym przez Fentona kolorze. Weź zatem białą jellabę (w razie wybrania stroju w innym kolorze, w każdej chwili możesz go wymienić na ten właściwy).
Teraz maszeruj do farbiarza i zapytaj o możliwość zafarbowania jellaby na niebiesko - tym razem usłyszysz, że skończył się niebieski barwnik i właściciel farbiarni czeka na dostawę. Karawana znajduje się w tej chwili o oazie nieopodal miasta, gdzie zawsze robi postój. Jeśli chcesz, możesz tam podjechać i odebrać zapas barwnika dla farbiarni - jako coś w rodzaju przepustki, świadczącej, że przybywasz od farbiarza, mężczyzna wręczy Fentonowi wypiekany w jego domu według starej receptury chlebek pita .
A zatem skieruj się z placu w przejście po prawej, a stamtąd na pustynię, zaś na mapie wybierz oazę (w dole po prawej).
Porozmawiaj z oporządzającym wielbłąda nomadą. W zamian za chlebek otrzymasz worek flanc indygo , z którym oczywiście wróć do farbiarza. Kiedy je mu oddasz, po chwili dostaniesz niebieską jellabę .
Teraz (udawszy się na pustynię i wybrawszy stosowną lokację na mapie) możesz bez problemu wejść na festyn Berberów.
Pokonaj Aziza
Na miejscu maszeruj do namiotu, w którym odbywają się potyczki. Kiedy organizator przestanie przemawiać, zagadnij go i wybierz opcję: "Tak". Nie przejmuj się tym, że Aziz bez problemu pokona Fentona - celem pierwszej walki jest zorientowanie się, że przeciwnik przed potyczką bierze łyk wody ze stojącego obok ringu wiadra. Rzecz jasna musisz doprawić mu czymś ów trunek, pytanie tylko czym.
Znalazłszy się na zewnątrz, przejdź do namiotu szamana (po lewej). Porozmawiaj z nim o przyszłości i poszukiwaniach Richarda. Zapytaj go także o bieluń dziędzierzawę. Dowiesz się, że znajdziesz go w oazie. Rzecz jasna udaj się tam - potrzebna Fentonowi roślinka to, kwitnący na biało krzak po lewej. Zerwij zatem jeden kwiat bielunia i wracaj na festyn Berberów.
Ponownie maszeruj do namiotu, w którym odbywają się walki. Do wiadra z napojem dla Aziza wrzuć kwiat bielunia. Zgłoś organizatorowi swoją gotowość, tym razem bez problemu pokonasz osiłka. Bogatszy o 100 franków wracaj do miasta.
Zgromadź kwotę brakującą do wykupienia profesora z aresztu
Na bazarze idź do stoiska z kuglarskimi sztuczkami (niewielka budka pośrodku placu). Spróbuj odgadnąć, w którym kubku jest drewniana kulka. Za pierwszym razem nie uda Ci się zdziałać zbyt wiele, nawet jeśli raz trafisz, że kulka jest w środkowym kubku. Jednak dalszych jej losów nie sposób przewidzieć - mimo że za każdym razem powinna być w środkowym - tak przynajmniej wynika z ruchów mężczyzny. Kiedy więc przegrasz, przy pomocy korby od studni oderwij od szkatułki złotą gałkę i wręcz ją handlarzowi, proponując wymianę kulki. Gdy rozpoczniecie następną kolejkę ze złotą kulką, wykrywaczem złota za każdym razem sprawdzaj, pod którym kubkiem jest ona ukryta. W pierwszej rundzie z nowej serii będzie pod prawym kubkiem, w drugiej pod lewym. Z dalszych kolejek handlarz sam zrezygnuje, a Fentonowi uda się zdobyć kolejne 100 (125) franków , co razem z wygraną na festynie da kwotę niezbędną na zapłacenie kaucji za profesora. Maszeruj więc na posterunek i wręcz pieniądze żandarmowi.