Rozdział III - Wyścig z czasem (2) | Opis przejścia Lost Horizon poradnik Lost Horizon
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
![]() | ![]() |
Wróć więc do miasta i z bazaru udaj się w zaułek, gdzie pogawędź z siedzącym tam zaklinaczem węży. Dowiesz się, że dźwięk jego fletu przyciąga także wielbłądy. Mężczyzna byłby skłonny pożyczyć flet Fentonowi, ale w zamian za przyniesienie mu wody.
Na ową wodę potrzebujesz najpierw naczynia. W tym celu udaj się na bazar i u handlarza owocami (stoisko w centrum placu) nabądź za pieniądze z sprzedaży pierścienia połówkę melona . Przy pomocy korby od studni wydrąż jego zawartość.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Teraz przejdź do farbiarni (po lewej). Za zgodą farbiarza nabierz do pustego melona wody ze zbiornika po prawej. Wracaj w zaułek i podaj wodę zaklinaczowi węży, a otrzymasz flet .
![]() | ![]() |
Następnie pędź na pustynię i zagraj wypoczywającemu w głębi po prawej wielbłądowi na flecie. Kiedy zwierzątko pojawi się przy namiocie przewodnika, kliknij kursor kierunkowy "na pustynię" - wyświetli się mapa, na której wybierz jarmark Berberów (u góry, po prawej). Jeśli nie ma tej lokacji na mapie, znaczy to, że nie przeczytałeś o tej imprezie na plakacie w mieście (przy bramie wiodącej na pustynię).
Dostań się na festyn Berberów
![]() | ![]() |
Z rozmowy z wpuszczającym na festyn Berberem dowiesz się, że w największym namiocie odbywają się walki w ringu, podczas których można zmierzyć się z niejakim Azizem i wygrać całe 100 franków. Najpierw jednak trzeba być ubranym zgodnie z tradycją Berberów - to znaczy w niebieską jellabę. Otrzymawszy od kontrolera kwit lombardowy na wypożyczenie jellaby, wróć do miasta i na bazarze zagadnij sprzedawcę w stoisku z tekstyliami (tuż przy bramie na pustynię). Okaże się jednak, że z powodu festynu brak już strojów w żądanym przez Fentona kolorze. Weź zatem białą jellabę (w razie wybrania stroju w innym kolorze, w każdej chwili możesz go wymienić na ten właściwy).
![]() | ![]() |
Teraz maszeruj do farbiarza i zapytaj o możliwość zafarbowania jellaby na niebiesko - tym razem usłyszysz, że skończył się niebieski barwnik i właściciel farbiarni czeka na dostawę. Karawana znajduje się w tej chwili o oazie nieopodal miasta, gdzie zawsze robi postój. Jeśli chcesz, możesz tam podjechać i odebrać zapas barwnika dla farbiarni - jako coś w rodzaju przepustki, świadczącej, że przybywasz od farbiarza, mężczyzna wręczy Fentonowi wypiekany w jego domu według starej receptury chlebek pita .
A zatem skieruj się z placu w przejście po prawej, a stamtąd na pustynię, zaś na mapie wybierz oazę (w dole po prawej).
![]() | ![]() |
Porozmawiaj z oporządzającym wielbłąda nomadą. W zamian za chlebek otrzymasz worek flanc indygo , z którym oczywiście wróć do farbiarza. Kiedy je mu oddasz, po chwili dostaniesz niebieską jellabę .
Teraz (udawszy się na pustynię i wybrawszy stosowną lokację na mapie) możesz bez problemu wejść na festyn Berberów.
Pokonaj Aziza
![]() | ![]() |
Na miejscu maszeruj do namiotu, w którym odbywają się potyczki. Kiedy organizator przestanie przemawiać, zagadnij go i wybierz opcję: "Tak". Nie przejmuj się tym, że Aziz bez problemu pokona Fentona - celem pierwszej walki jest zorientowanie się, że przeciwnik przed potyczką bierze łyk wody ze stojącego obok ringu wiadra. Rzecz jasna musisz doprawić mu czymś ów trunek, pytanie tylko czym.
![]() | ![]() |
Znalazłszy się na zewnątrz, przejdź do namiotu szamana (po lewej). Porozmawiaj z nim o przyszłości i poszukiwaniach Richarda. Zapytaj go także o bieluń dziędzierzawę. Dowiesz się, że znajdziesz go w oazie. Rzecz jasna udaj się tam - potrzebna Fentonowi roślinka to, kwitnący na biało krzak po lewej. Zerwij zatem jeden kwiat bielunia i wracaj na festyn Berberów.
![]() | ![]() |
Ponownie maszeruj do namiotu, w którym odbywają się walki. Do wiadra z napojem dla Aziza wrzuć kwiat bielunia. Zgłoś organizatorowi swoją gotowość, tym razem bez problemu pokonasz osiłka. Bogatszy o 100 franków wracaj do miasta.
Zgromadź kwotę brakującą do wykupienia profesora z aresztu
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Na bazarze idź do stoiska z kuglarskimi sztuczkami (niewielka budka pośrodku placu). Spróbuj odgadnąć, w którym kubku jest drewniana kulka. Za pierwszym razem nie uda Ci się zdziałać zbyt wiele, nawet jeśli raz trafisz, że kulka jest w środkowym kubku. Jednak dalszych jej losów nie sposób przewidzieć - mimo że za każdym razem powinna być w środkowym - tak przynajmniej wynika z ruchów mężczyzny. Kiedy więc przegrasz, przy pomocy korby od studni oderwij od szkatułki złotą gałkę i wręcz ją handlarzowi, proponując wymianę kulki. Gdy rozpoczniecie następną kolejkę ze złotą kulką, wykrywaczem złota za każdym razem sprawdzaj, pod którym kubkiem jest ona ukryta. W pierwszej rundzie z nowej serii będzie pod prawym kubkiem, w drugiej pod lewym. Z dalszych kolejek handlarz sam zrezygnuje, a Fentonowi uda się zdobyć kolejne 100 (125) franków , co razem z wygraną na festynie da kwotę niezbędną na zapłacenie kaucji za profesora. Maszeruj więc na posterunek i wręcz pieniądze żandarmowi.