Rozdział V - Głęboko na terytorium wroga (1) | Opis przejścia Lost Horizon poradnik Lost Horizon
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Rozdział V - Głęboko na terytorium wroga
Pozbądź się zawiadowcy ze stacji
Z rozmowy z zawiadowcą stacji wynika, że od jakiegoś czasu zamek w Wewelsburgu obsadzony jest przez wojsko, a okolicy pilnują patrole. Zatem nie dotrzesz tam główną drogą, musisz znaleźć jakiś inny sposób, by dostać się na zamek.
Zapoznaj się więc z wiszącą na budynku stacji tablicą informacyjną, dowiesz się, że istnieje połączenie pomiędzy kopalnią a zamkiem. Zwróć uwagę na bramę w pagórku na prawo od budynku stacji i na tablicę wiszącą na prawo od niej. Jest ona pokryta mchem, ale kiedy go usuniesz, przekonasz się, że znajdują się na niej symbole skrzyżowanego młota i kilofa, co oznacza, że właśnie tutaj mieści się wejście do owej kopalni. A zatem los sprzyja Fentonowi, musi on tylko najpierw pozbyć się zawiadowcy ze stacji, by zyskać swobodę działania.
Pomoże mu w tym drezyna, zaparkowana przed wejściem do kopalni, trzeba ją jedynie uwolnić od unieruchamiającej ją liny. W tym celu rzuć okiem na przydrożny krzyż (na lewo od budynku stacji), po czym zabierz jedną z płonących wokół niego świec . Weź też zwój drutu zaczepiony na przybudówce stacji (nad beczką z deszczówką). Którymś z tych dwu przedmiotów przepal lub przepiłuj linę, którą drezyna przywiązana jest do palika (na lewo od drezyny). To wystarczy, by zawiadowca przestał być problemem.
Dostań się do kopalni
Teraz możesz zabrać siekierę wiszącą na tablicy na budynku stacji (po lewej). Przetnij nią łańcuch zabezpieczający bramę kopalni.
Jednak wewnątrz jest za ciemno. Trzeba więc zadbać jeszcze o solidne źródło światła. W tym celu siekierą odłącz latarnię od starego wagonu po prawej. Ulokuj w niej świeczkę i możesz wejść do kopalni.
Dotrzyj na zamek
Mimo zapalonej latarni i tak jest okrutnie ciemno. Przemieszczaj się górą ekranu wzdłuż toru w prawo, aż natrafisz na ścianę. Wówczas skieruj się w dół i wraz z zakrętem idź w prawo, po czym maszeruj do samego końca w prawo (kolejna ściana). Wtedy podejdź kawałek w górę, w prawo i w dół - tak jak prowadzi droga, aż po prawej dostrzeżesz schody. Po nich dostaniesz się do kuźni czy inszego zamkowego warsztatu.
Stwórz monetę
Jak zapewne zauważyłeś, na stacji znajduje się automat ze słodyczami. By z niego skorzystać, potrzebna jest moneta, której Fenton nie posiada. Wypadałoby więc zrobić jakąś fajną podróbkę.
Przejdź zatem do dalszej części zamku (schody po prawej). Podsłuchaj rozmawiających tam na interesujący Fentona temat Niemców. Następnie ze stolika pod ścianą (po prawej) zakoś ołowiane żołnierzyki oraz świecznik . Drzwiami na wprost wróć do warsztatu.
Potrzebujesz jeszcze odpowiedniego naczynia, na poszukiwania którego wybierz się do kopalni (sekretne drzwi po lewej). Tam przejdź kawałek w górę, w lewo, w dół i w ponownie lewo, na pierwszym rozgałęzieniu udaj się w dół i dalej w prawo. Dotrzesz do szkieletu, przy którym leży garnek . Weź go. Tą samą trasą (w lewo, w górę, w prawo, w górę, w prawo i w dół) wróć do schodów i nimi do warsztatu.
Wrzuć do garnka ołowiane żołnierzyki i postaw go na płonącym w kominku ogniu. Roztopiony metal przelej do świecznika. Z półki wiszącej na prawo od kominka weź ręczną wiertarkę i wydłub nią "monetę " ze świecznika.