Rozdział IV - W jaskini lwa (3) | Opis przejścia Lost Horizon poradnik Lost Horizon
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Następnie przyjrzyj się owemu stojakowi, po czym na jego prawej nóżce połóż haczyk na ubrania i przywiąż go do niej sznurówkami. Teraz walnij go hantlami, by go wyprostować i by spłaszczyć oraz zaostrzyć jego końcówkę - słowem upodobnić go do śrubokrętu. Następnie odśrubuj nim metalową płytę z boku szafki.
Wewnątrz znajdziesz biały garnitur, w jakie ubrani są wszyscy członkowie personelu olimpijskiego. Zabierz go. Przez szyb wentylacyjny przejdź do szatni, skąd wyjdź na korytarz i skieruj się na stadion.
Podmień taśmy pomiarowe
Teraz musisz stworzyć dogodne warunki do podrzucenia fałszywej taśmy mierniczej na stolik sędziowski. Zawróć więc do podziemi stadionu i iskrzącą lampę nad wejściem do magazynu (po lewej) potraktuj suchymi kwiatami. Oczywiście zapalą się - płonące kwiaty ulokuj w pierwszym uchwycie na pochodnię (nad schodami). Biegnące nad nim kable nadtopią się i dojdzie do zwarcia. Przejdź na stadion, gdzie w wyniku sabotażu Fentona zgaśnie światło i sędziowie udadzą się do podziemi, by sprawdzić, co się stało. Ten moment wykorzystaj na podrzucenie sfabrykowanej taśmy pomiarowej na stolik w miejsce dotychczas używanej. Tym samym zapewnisz Glennowi złoty medal.
Dostań się do nieczynnych hal na dolnym piętrze
A więc Fentonowi udało się wkręcić na imprezę w muzeum. Teraz musisz zabezpieczyć mu swobodę działania. Twoim celem są drzwi po prawej, te przed którymi rozciąga się ostrzegawczy czerwony sznurek. Jednak dopóki z głównej sali wychodzą goście (szczególnie jeden irytujący typ), nie możesz tak naprawdę nic zrobić. Aby pozbyć się nieproszonego świadka, weź barierkę z czerwonego sznurka i ustaw ją po lewej, w otwartym przejściu na główną salę, w której odbywa się raut. W ten sposób pozbędziesz się jednego problemu.
Następnie rzuć okiem na stolik (po lewej, w dole ekranu) i weź z niego butelkę szampana i stosowny kieliszek . Zajrzyj do kieliszka (PPM), okaże się, że leży w nim odrutowany korek . Zdejmij drucik z korka (PPM) i użyj go do otwarcia ściennej szafy (po prawej). Znajdziesz w niej mop i butelkę kwasu solnego . Tym ostatnim potraktuj zamknięte drzwi po prawej i po chwili wylądujesz w hali na dolnym piętrze muzeum.
Odzyskaj artefakt
Będziesz świadkiem wręczenia przez hrabinę swemu podkomendnemu teczki z artefaktem. Oczywiste jest, że musisz odzyskać Oko Smoka. Kiedy profesor i jego asystent zajmą się swoimi sprawami, przyjrzyj się czerwonej skrzynce wiszącej na ścianie tuż przy wejściu. Odczep od niej metalowy uchwyt . Wróć na chwilę na korytarz przy sali bankietowej.
Użyj metalowego uchwytu do otwarcia gabloty po lewej (w głębi ekranu). Wyjmij z niej hak do wspinaczki . Z szatni zakoś biały szal . Drzwiami po prawej przedostań się z powrotem do hali na dole.
Połącz hak z szalem, a dalej z mopem. Hakiem na długim kiju dosięgnij do dźwigni na dużej konsoli (po prawej). Następnie zakorkuj butelkę szampana i wystrzel z niej korek w stronę małej konsoli (tej bardziej po lewej) tak, by trafić nim w czerwony guzik. W ten sposób unieruchomisz naukowców oraz pilnującego teczki żołnierza.
Teraz tylko musisz się do niej dostać. Ponownie więc przyczep uchwyt do czerwonej skrzynki i otwórz ją. Zabierz z niej wąż przeciwpożarowy , który najpierw przywiąż do balustrady podestu, na którym stoisz, a następnie weź jego końcówkę i rzuć ją w stronę małego pomieszczenia (po lewej).
W ten sposób Fenton dotrze do owego pokoiku. Znalazłszy się tam, otwórz stojącą na biurku teczkę i zabierz z niej artefakt .