Rozdział II - Sekret w górach (5) | Opis przejścia Lost Horizon poradnik Lost Horizon
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Unieszkodliw dobermana
W środku okaże się, że problemem jest pilnujący tego miejsca pies. Dopóki biega on swobodnie, Fenton i Kim nie mają szansy zejść na dziedziniec i rozejrzeć się tam. Zauważ, że na prowizorycznym drewnianym blacie poniżej znajduje się konserwa mięsna, z pewnością mógłbyś wykorzystać ją do poskromienia psa, ale najpierw musisz jakoś ją zdobyć.
Sprawdź więc usytuowany na lewo od wejścia wciągnik, zwisający nad owym blatem. Przekonasz się, że trzeba go naoliwić, inaczej odgłos, jaki on wydaje, natychmiast zwraca uwagę psa. Na skrzyżowaniu, przy konstrukcji dźwigu rozlewa się plama oleju , potrzebujesz jednak naczynia, do którego go nabierzesz. Wykorzystaj do tego skorupkę jaja z ptasiego gniazda znajdującego się na skale przed wejściem do klasztoru (po prawej). Potrzebujesz jeszcze czegoś, co zamocujesz na wciągniku w charakterze magnesu - tu przyda się metalowy młynek modlitewny , który zlokalizuj na zewnątrz świątyni, z prawej strony drzwi wejściowych i zdobądź przy pomocy kołka od namiotu.
A zatem: potraktuj wciągnik olejem ze skorupki i zadziałaj nim - kiedy jego końcówka podjedzie w górę, zamocuj na niej metalowy młynek. Opuść linę z młynkiem na końcu, automatycznie przyciągnie on do siebie puszką , którą Fenton wywinduje do góry.
Otwórz ją kołkiem od namiotu i zrzuć jej mięsną zawartość na niestabilny blat. Kiedy pies oprze się o niego, by zjeść mielonkę, przechyli blat i stojący dotychczas po prawej wojskowy tornister przesunie się w lewo - tak, by można było przyciągnąć go metalowym młynkiem zamocowanym na wciągniku (automatycznie młynek wyląduje ponownie w ekwipunku).
Zajrzyj do środka tornistra (PPM), znajdziesz tam: manierkę , kompas (z zamontowanym na jego wieczku szkłem powiększającym), maskę przeciwgazową i latarkę . Latarka przyda się do zwabienia psa, ale jej światło jest zbyt rozproszone i słabe - by je wzmocnić, posmaruj ją klejem i przyczep do niej szkło powiększające kompasu.
Teraz możesz puszczać nią konkretne zajączki po posadzce, na które reaguje pies, a kiedy poślesz jeden z nich do jego budy - pies pójdzie za nim. Musisz go jeszcze jakoś w tej budzie unieruchomić.
Skosztuj zawartości manierki (PPM) - to bardzo kwaśna herbata owocowa. Kiedy dosypiesz do niej sody - powstanie dość wybuchowa substancja. Nałóż na manierkę zakrętkę (która automatycznie pojawiła się w ekwipunku) i rzuć ów wybuchowy napój w czapę śniegu na dachu po lewej (nad budą).
Dostań się do tajnej komnaty
Kiedy bohaterowie zeskoczą na posadzkę, podejdź do dziwnej skrzynki na stoliku po prawej (kliknij ją LPM). Pojawi się zagadka, polegająca na podłączeniu właściwej wtyczki do właściwego gniazdka (kliknij na dany bolec, a potem na wejście, do którego chcesz go wetknąć). Możesz wybrać poziom trudności, zadanie różni się dla każdej z dwu opcji stopniem splątania kabli, ale rozwiązanie w obu przypadkach jest identyczne. Przypisanie wtyczek do gniazdek na fotce poniżej.
Prawidłowe podłączenie wtyczek spowoduje zapalenie światła na zachodniej ścianie (po prawej). Rzuć okiem na widniejące tam malowidła, a następnie na ozdobniki (ornamenty) pomiędzy nimi (nieco poniżej malunków). Potraktuj ostatni z nich (najbardziej po prawej) młynkiem modlitewnym, a uda się odciągnąć jego drzwiczki. Za nimi ukryta jest mozaika, której przyjrzyj się w zbliżeniu (LPM).
Ponownie możesz wybrać poziom trudności. Łatwiejszy różni się tym od trudniejszego, że prawidłowe ustawienia odznaczają się innym (bardziej złotym) kolorem. Twoim zadaniem jest takie obracanie elementów układanki (klikając na nich LPM), by powstała płaskorzeźba przedstawiająca dwa splątane wężowe smoki. Pomyślne wykonanie tego zadania spowoduje otwarcie drzwi do sekretnej komnaty.
Wejdź tam i przyjrzyj się symbolom wyrytym na ścianie po lewej lub na posadzce. Następnie porozmawiaj o nich z Kim.