Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo poradnik Legend of Grimrock
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Poziom 5: Hallways (Korytarze)
Ten poziom jest dosyć zbalansowany pod względem ilości walki i zagadek, co nie znaczy że jest prosty. Pojawią się tutaj nowi przeciwnicy, którzy z pewnością napsują Ci trochę krwi i wytężą do maksimum nabyte przez Ciebie umiejętności. Poza tym sceneria zmieni się na nieco bardziej cywilizowaną.
Przygodę rozpoczniesz w korytarzu w którym czeka Cię pierwsza łamigłówka. Wschodnia odnoga to ślepy zaułek, zawalony gruzem. | |
Najpierw odwiedź tę celę, a znajdziesz w niej kolejne dwa bełty do kuszy oraz zwój Ognistej Bariery (Fire Shield). | |
W tym pozornie nie prowadzącym do nikąd pomieszczeniu odszukaj przycisk w ścianie, a otworzy się przejście do celi obok. W niej znajdziesz leżący na półce klucz do drzwi w punkcie (5) oraz Skrzynię. W skrzyni znajduje zapas jedzenia, trochę ziół alchemicznych oraz najważniejsze - Zwój Światła. | |
W przejściu między celami znajdziesz słabo ukryty przycisk w ścianie, który otworzy tajne pomieszczenie zawierające Łuskowaty Płaszcz (Scaled Cloak). | |
Aby otworzyć te drzwi użyj Żelaznego Klucza, który znalazłeś w celi. | |
W tej komnacie znajduje się jeden z dwóch posągów przedstawiających smoki. Ich ustawienie nie jest przypadkowe, ale do tego jeszcze wrócimy w punkcie (15). Zbierz ze znajdujących się tutaj półek dwa chleby oraz Shirukena z korytarza na południe. Korytarz prowadzący na zachód jest zawalony, więc do przejścia głąb podziemia potrzebny jest klucz. | |
W tej sali czeka Cię zagadka nieco podobna do jednego z wyzwań na poprzednim poziomie. Rozejrzyj się po ścianach, a zobaczysz trzy metalowe przyciski - dwa po twojej stronie zapadni oraz jeden po przeciwnej. Aby przejść bezpiecznie do alkowy znajdującej się po drugiej stronie musisz wcisnąć przyciski w odpowiedniej kolejności, dzięki czemu zapadnie utworzą pomost. Przyciski po twojej stronie zapadni oznaczyłem cyframi 1 i 2 a przycisk po przeciwnej stronie cyfrą 3. Prawidłowa kolejność ich wciśnięcia to 1 > 3 > 1 > 2 > 3. Naciśnięcie ostatniego przycisku odetnie Ci drogę powrotną po zapadniach, ale dostaniesz się do alkowy, w której znajdziesz Żelazny Klucz. Niestety, gdy tylko go podniesiesz, nad zapadniami otworzą się dwa małe pomieszczenia z których wylecą Crowern (bułka z masłem) raz Wywerna, która jest znacznie bardziej niebezpieczną odmianą tych latających gadów. Sytuacja jest o tyle trudna, że masz bardzo ograniczone pole do manewru. Musisz zwabić Wywernę jak najbliżej siebie, inaczej będzie Cię atakowała z daleka, a Ty jej nawet nie dosięgniesz. Kiedy już uda Ci się pokonać oba gady, wciśnij jeszcze raz 3 i wróć na północną stronę zapadni. Zbierz zioła z pomieszczenia obok przycisków i wciśnij 1, aby zamknąć zapadnię nad drugim otwartym pomieszczeniem, gdzie znajdziesz notatkę Tooruma, dotyczącą sekretu znajdującego się w sąsiednim pomieszczeniu (9). | |
Zanim jednak wrócisz do korytarzy, zeskocz do jednej z zapadni. Znajduje się tutaj sekret, ale najpierw odpocznij i zregeneruj siły, ponieważ czeka Cię walka z takim samym jak przed chwilą zestawem latających gadów - na szczęście tu jest znacznie więcej miejsca by unikać ataków Wywerny. Gdy już się zdrzemniesz odszukaj ukryty przycisk na prawej ścianie obok portalu. Za tobą otworzy się pomieszczenie z gadami oraz sekretem, w którym znajdziesz Bomby Elektryczne oraz Ogniste. |
Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie