Bestiariusz | Podstawy gry | Dragon Age II Dziedzictwo poradnik Legend of Grimrock
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Giand Snail
Najsłabszy przeciwnik, jakiego przyjdzie Ci spotkać w czeluściach Góry Grimrock. Nieruchliwy, zadaje małe obrażenia i jest podatny na każdy rodzaj magii. Po śmierci zostają po nim niemal najbardziej sycące kąski mięsa. Odradzają się w jednym z pomieszczeń na poziomie 6, a więc można wykorzystać to do uzupełniania zapasów pożywienia. | |
Herder
najpopularniejsza odmiana Herdera. W pojedynke stanowi łatwy cel z powodu swojej nieruchawości, dzięki czemu można tańczyć wokół niego wywijając bronią. | |
Young Herder
Małe Herdery potrafią być irytujące, zwłaszcza, kiedy występują jako pomagierzy innych potworów. Są szybcy i ciskają trucizną na spore odległości. Na szczęście szybko padają. W większych grupach "grzybów" one powinny stanowić Twój pierwszy cel. | |
Adult Herder
Najwięksi bracia grzybiarze. Poruszają się mozolnie, ale za to atakują trującą chmurą (Poison Cloud), więc nie można walczyć z nimi w zwarciu, inaczej ich trucizna może być zabójcza. Zalecane zaopatrzenie w mikstury antivenom. | |
Skeleton Warrior
Szkielet to pierwszy twardszy przeciwnik, z jakim przyjdzie Ci się zmierzyć. Atakowanie go od przodu znacznie wydłuża walkę, ponieważ za sprawą tarczy uniknie większości ciosów. Dzięki temu, że dość mozolnie się odwraca, dość łatwo zaatakować go od boku, a nawet zaatakować jego plecy. Jako nieumarły jest absolutnie odporny na wszelkie formy trucizn. | |
Skeleton Warrior Formation
Szyk szkieletów działa identycznie jak twoja własna drużyna - poruszają się razem po jednym kwadracie, a każda z jednostek otrzymuje i zadaje obrażenia niezależnie od pozostałych. Taktyka walki z czterema szkieletami jest identyczna jak z jednym: zajść od boku lub od tyłu. Sprawę ułatwia nieco fakt, że ich skoordynowane ruchy są znacznie wolniejsze niż pojedynczych szkieletów, dlatego "taniec" wokół nich jest znacznie łatwiejszy. | |
Skeleton Archer
W bezpośrednim starciu do bardzo ruchliwi, ale też bardzo słabi przeciwnicy. Zawsze staraj się podejść blisko nich i nadążać za ich odskokami na boki. | |
Crowern
Crowerny pojawiają się bardzo wcześnie w Grimrokcu i można je spotkać niemal do końca gry. W pojedynkę nie stanowią zbyt wielkiego zagrożenia, ale lubią polować w grupach. Unikanie ich ataków jest dość proste, kiedy już nauczysz się ich animacji i masz dostatecznie dużo miejsca. Jako, że są to potwory latające, przepaści i zapadnie nie stanowią dla nich problemu, więc mogą dopaść Cię na każdym otwartym terenie. | |
Wyvern
To ptaszysko nie dość że szybko lata to jeszcze potrafi atakować nal każdą odległość, a pioruny którymi miota zadają duże obrażenia całej twojej drużynie. O ile przestrzeń na to pozwala, najlepiej rozmiękczać je z dystansu, unikając ich pocisków. W zwarciu trzeba je ciągle okrążać. Mogą stanowić spory problem, jeśli w okolicy jest więcej niż jedna sztuka. | |
Green Slime
Szlamy pojawiają się dość rzadko, ale zawsze w dużych grupach. Najlepiej wywabiać je pojedynczo i wybijać sztuka po sztuce. Zaraza, którą roznoszą powoduje, że na jakiś czas zahamowana zostaje naturalna regeneracja zdrowia zakażonego członka drużyny, więc przed walką z nimi warto zaopatrzyć się w Antidotum. | |
Giant Spider
Pająki potrafią być zmorą, zwłaszcza na trzecim poziomie. Bardzo lubią cichcem zachodzić przeciwnika od tyłu i często zatruwają swoim ugryzieniem, co jest bardzo niebezpieczne. Należy za wszelką cenę unikać konfrontacji z większą ilością tych stawonogów. Pamiętaj o zaopatrzeniu się w mikstury neutralizujące ich jad. | |
Cave Crab
kraby są powolne, ale nadrabiają to możliwością zmylenia Cię swoimi ruchami. W przeciwieństwie do większości potworów nie muszą iść w kierunku w którym są odwrócone, co utrudnia przewidzenie ich następnego ruchu. Zadają ogromne obrażenia a ich pancerze pozwalają im również wiele znieść. Koniecznie staraj się odizolować pojedyncze jednostki z większych grup - jeśli Cię otoczą to już po Tobie. | |
Tentacles
Macki nie są szczególnie groźne, jeśli odpowiednio podejdziesz do walki. Solo nie stanowią żadnego problemu, ale mogą uprzykrzyć życie jeśli stanowią wsparcie dla innych potworów, ponieważ trafiona przez nich postać przez jakiś czas ma spowolnione ataki. Walcząc z nimi najlepiej podchodzić, szybko zaatakować i odskakiwać do tyłu. | |
Ogre
Pierwsze spotkanie z tym przeciwnikiem będzie jak walka z bossem. Okrążanie go podczas walki sprawdza się, ale tylko jeśli wystarczająco szybko unikniesz jego ataków na boki. Jedna z całkiem dobrych taktyk polega na zmuszeniu go do szarży (musisz znajdować się co najmniej dwa kwadraty od niego) i zaatakowaniu jego boku gdy będzie Cię mijał (tak tak, w ruchu) oraz kiedy zatrzyma się na ścianie, odsłaniając plecy. Potrafi wybić całą drużynę kilkoma ciosami. | |
Uggardian
Ci płonący strażnicy będą częstym widokiem w drugiej połowie gry, więc warto nauczyć się skutecznie z nimi walczyć. Ich ogniste kule zadają duże obrażenia, a oni sami potrafią oczywiście przelatywać nad przepaściami. Jednak za sprawą nieco topornego AI ich dystansowe ataki oraz latanie na boki można wykorzystać na swoją korzyść. Wystarczy, że będziesz się wychylał zza przeszkody, szybko oddawał kilka strzałów i natychmiast chował się z powrotem za przeszkodę, a w większości przypadków Uggardian nawet się do Ciebie nie zbliży. W walce z nimi bardzo pomaga zamrażanie. | |
Scavenger
Te przerośnięte szczypawki są bardzo wrażliwe i zadają znikome obrażenia, ale nadrabiają to występowaniem w bardzo licznych grupach. Jeśli zostaniesz przez nie otoczony mogą skutecznie "zadrapać" Cię na śmierć. Zdarza się również, że występują w szyku po dwie sztuki na jednym kwadracie. | |
Ice Lizzard
Jaszczurki występują najczęściej w większych grupach i razem polują, co czyni z nich bardzo niebezpiecznych przeciwników. Jeśli dasz im się otoczyć to "game over man, game over". Najlepiej wywabiać je pojedynczo i walczyć szybko okrążając. Mięso, które po nich zostaje to najbardziej sycący posiłek w całej grze (ale również ciężki). Odradzają się w korytarzach na poziomie 9, a więc można wykorzystać to do uzupełniania zapasów pożywienia oraz do nabijania doświadczenia. | |
Shrakk Torr
Komar(r) to jeden z najsłabszych przeciwników pojawiających się pod koniec gry. Ich ataki nie zadają dużych obrażeń, ale hamują regenerację (Zaraza). Padają po kilku ciosach, ale są nadzwyczaj szybkie, co może być utrudnieniem podczas finałowej walki, gdzie pełnią rolę "przeszkadzajek". | |
Goromorg
Goromorgi to czarownicy pojawiający się pod sam koniec gry i być może najtrudniejsi przeciwnicy w całym Grimrocku. Dysponują magią ze wszystkich szkół, ale na szczęście nie potrafią zamrażać. każdy z rzucanych przez nich pocisków jest prawdopodobnie wersją ulepszoną, zadającą znaczące obrażenia. Nigdy nie pozwól im się otoczyć, inaczej twoja drużyna padnie zanim zdążysz wypić miksturę leczenia. Na szczęście można ich łatwo wywabiać i wybijać pojedynczo. Dodatkowo możesz wykorzystać tę samą taktykę walko na dystans co w przypadku Uggardianów i Wyvernów. Podobnie do Uggardianów potrafią poruszać się do przodu oraz na boki, ale nie potrafią przelatywać nad zapadniami. | |
Warden
Poza wyglądem i zadawanymi obrażeniami, Strażnicy są niemal identyczni jak Ogry. Zachowują się tak samo, atakują tak samo i są tak samo durni. Spotkasz ich tylko czterech pod sam koniec gry. Nie daj się trafić, okrążaj ich i zmuszaj ich do szarży, a łatwo sobie z nimi poradzisz - pod warunkiem, że będziesz walczył tylko z jednym na raz. | |
The Undying
Walka z Nieśmiertelnym składa się z dwóch etapów: 1. Rozmontowywanie (przy pomocy Broni Mocy) 2. Klasyczne zneutralizowanie. Więcej szczegółów w opisie przejścia poziomów 11, 12 i 13. |