Poziom 2 - Old Tunnels (Stare Tunele) | Opis przejścia | Dragon Age II poradnik Legend of Grimrock
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Poziom 2: Old Tunnels (Stare Tunele)
Drugi poziom zaczyna pokazywać, czym naprawdę jest przeprawa przez Grimrock. Od tej pory będzie tylko trudniej, przeciwnicy będą coraz twardsi, łamigłówki coraz bardziej złożone a zapasy coraz rzadsze. Ale spokojnie, będą też coraz lepsze przedmioty i oczywiście coraz wyższe poziomy postaci. Resztą zajmie się ten poradnik.
Zaraz po zejściu na ten poziom zauważysz komnatę na północ. Jeżeli w poprzednim etapie nie skusiłeś się na skok w jedną z ostatnich zapadni, to teraz będziesz miał okazję zebrać znajdujące się tutaj przedmioty, czyli Czapkę Wieśniaka i Kamień. | |
Po walce w korytarzach dotrzesz do celi, w której znajdziesz Dublet (zbroja), Sztylet oraz kawałek suszonego kreta - mniam ;] | |
Zanim otworzysz bramę prowadzącą do tego pomieszczenia przygotuj się do dość trudnej walki. Wewnątrz spotkasz nowy rodzaj przeciwnika, mniejszą odmianę Herdera, która jednak jest groźniejsza od dużego odpowiednika. Małe Herdery plują trucizną na odległość, więc najlepiej wywabiać je pojedynczo i trzymać na dystans, unikając jeśli to możliwe ich ataków. Na podłodze w tym pomieszczeniu odnajdziesz szereg przedmiotów: Maczetę, Kompas oraz Żelazny Klucz do (4). | |
Napotkaną bramę otwórz kluczem znalezionym w poprzednim punkcie. | |
W rogu tego pomieszczenia znajduje się sekret. Aby go otworzyć musisz włożyć pochodnię do uchwytu w zaznaczonym miejscu. Wewnątrz nowo otwartego korytarza znajdziesz Żelazny Basinet. Jest to ciężki hełm, którego skuteczne używanie wymaga umiejętności korzystania z takiego rodzaju pancerza. | |
| Idąc tym korytarzem trafisz na zamkniętą celę po lewej stronie, w której jest kilka znajdziek, ale wejście do niej jest ukryte w kolejnym pomieszczeniu. Po niektóre z nich możesz jednak sięgnąć przez kraty. Pierwszym z przedmiotów jest lekka zbroja Sandmole Hide Vest ([Kamizelka ze Skóry Kreta Piaskowego] słodkie ;) ) a tuż pod nią ukrywa się klucz do drzwi na końcu korytarza. |
Po wejściu do pomieszczenia skręć w ślepy korytarz po lewej stronie (znajdziesz w nim kamień). Na oznaczonej ścianie znajdziesz ukryty przycisk, który otworzy Ci dostęp do celi w której znajdziesz jeszcze Zatrute Strzały. | |
Aby wydostać się z tego pomieszczenia musisz umieścić jakiś przedmiot na płytach znajdujących się po obu stronach drzwi. | |
W korytarzu prowadzącym do tej celi spotkasz kolejnego przeciwnika - Crowerna. Aby dostać się do celi musisz wykorzystać mały podstęp. Podpowiedź na ścianie sugeruje, iż musisz złożyć broń zanim wejdziesz do środka. Nie musisz jednak wcale pozbawiać broni żadnego z członków drużyny. Wystarczy, że w alkowie obok kraty położysz jakąkolwiek broń, której nie używasz. Po zabiciu znajdujących się w celi ślimaków znajdziesz grzyb (Grim Cap) oraz Żelazny Klucz do jednej z bram w punkcie (15). | |
W pomieszczeniu "bez broni" znajduje się również sekret, do którego dostaniesz się po wciśnięciu kamienia na ścianie w narożniku. W środku znajdziesz Spiczaste Buty. | |
Korytarzem dotrzesz do teleportu za kratą. Otwórz ją i teleportem dostaniesz się do punktu (12). | |
Znajdziesz się w odizolowanej części etapu, w której znajdują się same zamknięte cele. W jednej z nich jest Szkielet a w kolejnej Worek. Na lewej ścianie, między celami znajdują się dwa przyciski, które uruchamiają teleporty wewnątrz cel. Teleporty przenoszą przedmioty między sąsiednimi celami zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Aby wydostać z cel kolejno worek, a potem Szkieletowego wojownika, musisz wciskać przyciski naprzemiennie tak długo, aż zawartość cel znajdzie się w zaułku na końcu korytarza. W worku, który przeteleportowałeś z celi znajdziesz Chleb, Skórzaną Czapkę oraz drugi Żelazny Klucz do bram w punkcie (15). Sam worek posłuży Ci również za pojemnik na swoje przedmioty, np. składniki alchemiczne czy zwoje. | |
Ten teleport prowadzi z powrotem do głównej części podziemia. W razie trudności w walce z wypuszczonym z celi szkieletem możesz szybko ewakuować się za pomocą tego portalu, aby się zregenerować. | |
W tej pozornie pustej komnacie czeka na Ciebie zasadzka, jednak warta zachodu. na środku komnaty znajduje się płyta dociskowa - po wejściu na nią drzwi za Tobą zatrzasną się, a z kolejnych ścian zaczną wychodzić Szkielety. Najpierw otworzy się ściana naprzeciwko drzwi (wskazana strzałką). Od razu do niej podejdź i jak najszybciej pozbądź się szkieletu w zaułku. Przy odrobinie szczęścia zabijesz go zanim pozostali jego kompani wyjdą mu na pomoc. Od razu schowaj się w tym zaułku, co sprawi, że pozostali dwaj przeciwnicy nie będą mogli zapędzić Cię do rogu i atakować z dwóch stron na raz. W ten sposób będziesz mógł eliminować ich po jednym. Kiedy już się z nimi uporasz przeczesz zaułki w poszukiwaniu Podartego Płaszcza, Kościanego Amuletu (ważne na przyszłość) oraz zwoju (Ice Shards). Aby wydostać się z pomieszczenia pociągnij za wszystkie trzy, odkryte w zaułkach dźwignie. | |
Mając oba żelazne klucze przejdź przez dwie stojące Ci na drodze bramy. | |
W tej komnacie czeka na Ciebie miły oku Kryształ Życia oraz brama, do otwarcia której potrzebne są kolejne dwa klucze. Aby je zdobyć musisz zwiedzić oba korytarze prowadzące na wschód i zachód od Kryształu. | |
Po pokonaniu Crowernów w zachodnich tunelach odszukaj prostokątny przycisk na ścianie obok pochodni, w południowo-zachodnim narożniku. Otworzy on ukryte pomieszczenie na północnym-zachodzie znajdziesz w nim kolejny przycisk otwierający ostatnie pomieszczenie na północy. Wyleci z niego jeszcze jeden Crowern. W ostatnim pomieszczeniu znajdziesz jeden z potrzebnym Mosiężnych Kluczy oraz Nóż do rzucania. | |
We wschodnim korytarzu trafisz na teleport, który cofa Cię o jeden kwadrat, nie pozwalając przejść na drugą stronę. Aby dokonać tej sztuki, musisz zlokalizować ukryty przycisk na ścianie naprzeciwko i od razu po jego wciśnięciu popędzić tyłem (!) w stronę chwilowo wyłączonego portalu. Wyłącza się on na tak krótki czas, że nie zdążyłbyś się odwrócić twarzą do niego. | |
Aby przedostać się na drugą stronę zapadni, po prostu przeżuć jakiś obiekt na płytę dociskową znajdującą się po drugiej stronie. Jeśli wpadniesz do otworu znajdziesz tam jednego grzybka i portal z powrotem na górę. | |
Na końcu korytarza spotkasz Crowerna i znajdziesz tam drugi Mosiężny Klucz do bramy w punkcie 16, Toporek oraz Pokrzywę. | |
Mając oba Mosiężne Klucze możesz teraz otworzyć bramę prowadzącą do teleportu. | |
W tym pomieszczeniu znajdziesz alkowę, a w niej zwój magiczny (Poison Bolt) | |
Aby otworzyć tę bramę, odszukaj przycisk ukryty na południowej ścianie. | |
Na drodze w głąb podziemia staną Ci wrota, które otwiera znajdujący się tuż obok przycisk. Uważaj jednak, ponieważ w tym samym czasie otworzy się ściana tuż za tobą, a ze znajdującego się tam pomieszczenia wychyną Herdery (w tym jeden mały). Jeżeli chcesz uniknąć przygwożdżenia, od razu po wciśnięciu przycisku wycofaj się korytarzami, którymi tu dotarłeś i pozbądź się przeciwników jednego po drugim. | |
W pomieszczeniu, z którego wyszły Herdery znajdziesz procę, która znacznie mocniej ciska kamieniami, których powinieneś mieć już kilka w zapasie. | |
W tym pomieszczeniu znajdziesz Mosiężny Klucz oraz dźwignię, która otwiera sekretne pomieszczenie (27), z którego wyjdą kolejne Herdery. | |
Po wyeliminowaniu przeciwników wypuszczonych z tego pomieszczenia, odnajdziesz w nim Hełm Falangowy (ciężka zbroja), Skórzane Spodnie, Smolny Koralik oraz Czaszkę. Czaszki to unikatowe przedmioty wliczane w końcowe statystyki. Dodatkowo jest to przedmiot, który wzmacnia obrażenia minotaurów z cechą Head Hunter (Łowca Głów). | |
W holu obok ostatniego sekretu znajduje się kolejny, jednak przycisk, który otwiera sekretne pomieszczenie znajduje się obok filaru w pobliżu punktu (29). W pomieszczeniu znajduje się Skarb (jeden z siedmiu w grze), którym jest Złoty Kielich. | |
W tym korytarzu (poza przyciskiem do powyższego sekretu) znajdziesz grzybek, pokrzywę oraz Buty Nomada. Poza tym znajduje się tu również zamek, do którego pasuje Mosiężny Klucz, którzy znalazłeś wcześniej. | |
Tutaj znajduje się dźwignia, która otwiera przejście/skrót do początkowej części tuneli | |
Tę bramę otwiera się poprzez poczekanie chwilę stojąc na płycie dociskowej. Po jej otwarciu zostaniesz zaatakowany przez Szkielet. | |
Gdy dotrzesz do tej dużej komnaty, zostaniesz zaatakowany przez Formację Szkieletów. Ta grupa wrogów funkcjonuje dokładnie jak twoja drużyna - poruszają się razem, ale obrażenia otrzymują i zadają osobno. Dzięki temu dobrze działają na nich bomby i niektóre czary o ograniczonym zasięgu obszarowym. W tym momencie naprawdę przyda się potrenować taktykę walki 2x2 kwadraty, aby być przygotowanym na przyszłe potyczki z takimi grupkami. | |
W tym miejscu znajdują się drugie Żelazne Wrota w Legend of Grimrock. Aby je otworzyć musisz przeczekać kilkanaście sekund stojąc na płycie dociskowej obok wystającej ze ściany rzeźby. Kiedy drzwi się otworzą, z wnętrza wyjdzie kolejny orszak szkieletów, więc wycofaj się do głównej komnaty, aby mieć miejsce do uników. Za Żelaznymi Wrotami znajdziesz trzy Ogniste Bomby (swoją drogą doskonałe przeciwko takim grupkom przeciwników) i zaliczysz kolejny sekret. | |
W tej samej komnacie znajduje się kolejny sekret. Wystarczy, że odnajdziesz przycisk w ścianie naprzeciwko wyjścia, a otworzy się krótki korytarz, w którym znajduje się jeden szkielet oraz Drewniana Skrzynia. Skrzynie (podobnie jak Worki) zwiększają pojemność twojego ekwipunku, ale same w sobie conieco ważą. Wewnątrz tej skrzyni znajdziesz Miksturę Leczenia, Brygantynę (lekki pancerz) oraz zwój Ochrony Przed Trucizną. | |
To już koniec tego poziomu. W pakamerce przy schodach znajdziesz Worek w którym znajdziesz jedyny w grze Moździeż i Tłuczek (niezbędne w alchemii) oraz kilka składników i przepis. Aby otworzyć kratę blokującą schody wystarczy, że wyciągniesz pochodnię z uchwytu. | |
Schody na poziom 1. | |
Schody na poziom 3. |