Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Legend of Grimrock - poradnik do gry

Legend of Grimrock - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Podstawowe informacje i porady | Podstawy gry | Dragon Age II Dziedzictwo poradnik Legend of Grimrock

Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019

Na dobry początek pamiętaj, że kilka podstawowych kwestii wyjaśnia samouczek dostępny z poziomu gry. Aby go uruchomić wejdź do menu podczas gry i wybierz Tutorial. Pamiętaj, iż mimo że Grimrock jest grą wydaną w formie elektronicznej, to dostępna jest również instrukcja w formie pliku PDF. Aby go pobrać wejdź do sklepu Steam, wyszukaj Legend of Grimrock i w sekcji Szczegóły gry kliknij link Wyświetl instrukcję:

Znajdziesz tam wszystkie informacje na temat ras, klas, magicznych run itp - Podstawowe informacje i porady | Podstawy gry | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Znajdziesz tam wszystkie informacje na temat ras, klas, magicznych run itp.

Głód, odpoczynek i regeneracja zdrowia

W Grimrocku postaci potrzebują pożywienia, więc upewnij się, że zawsze masz go przy sobie zapas. Pasek nasycenia (food) spada tylko kiedy postaci wykonują jakieś czynności oraz kiedy się regenerują.

Regeneracja działa automatycznie, pod warunkiem, że postać jest odpowiednio najedzona. Kiedy pasek jedzenia zmieni kolor na żółty, regeneracja zdrowia przestanie działać. Im mniej obrażeń zostawiasz do automatycznego zregenerowania, tym mniej jedzenia zużyjesz.

Regeneracja znacznie przyspiesza podczas odpoczynku. Warto zauważyć, że pasek najedzenia nie będzie spadał podczas odpoczynku u postaci w pełni sił. Poniżej znajduje się lista pożywienia oraz jego wartości odżywcze. Współczynnik W/S oznacza stosunek wagi pozywienia do jego wartości odżywczych. Innymi słowy, im jest wyższy tym lepsza jest dana "potrawa" pod względem nasycenia jakie daje na każdy kilogram swojej wagi.

1 - Podstawowe informacje i porady | Podstawy gry | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry
2 - Podstawowe informacje i porady | Podstawy gry | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry
3 - Podstawowe informacje i porady | Podstawy gry | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry
4 - Podstawowe informacje i porady | Podstawy gry | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry
Baked Maggot - Podstawowe informacje i porady | Podstawy gry | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Baked Maggot

Waga: 1,1kg

Sytość: 40

Współczynnik W/S: 36

Burrow Rat Shank

Waga: 3kg

Sytość: 52

Współczynnik W/S: 17

Cooked Crag Beetle

Waga: 0,5kg

Sytość: 32

Współczynnik W/S: 64

Grim Cap

Waga: 0,3kg

Sytość: 32

Współczynnik W/S: 106

Herder Cap

Waga: 1,8kg

Sytość: 54

Współczynnik W/S: 30

5 - Podstawowe informacje i porady | Podstawy gry | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry
6 - Podstawowe informacje i porady | Podstawy gry | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry
7 - Podstawowe informacje i porady | Podstawy gry | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry
8 - Podstawowe informacje i porady | Podstawy gry | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry
Ice Lizzard Steak - Podstawowe informacje i porady | Podstawy gry | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Ice Lizzard Steak

Waga: 2,2kg

Sytość: 77

Współczynnik W/S: 35

Mole Jerky

Waga: 1,4kg

Sytość: 47

Współczynnik W/S: 33

Pitroot Bread

Waga: 1kg

Sytość: 47

Współczynnik W/S: 47

Snail Slice

Waga: 2,4kg

Sytość: 57

Współczynnik W/S: 24

Blueberry Pie

Waga: 1kg

Sytość: 47

Współczynnik W/S: 47

Jak widać najbardziej sycące jedzenie nie zawsze jest najbardziej ekonomiczne pod względem wagi. Warto wziąć ze sobą w podróż więcej jedzenia lekkiego, które nie będzie tak ciążyć w plecaku, a cięższe kąski zjadać na bieżąco.

Zarządzanie inwentarzem

W Legend of Grimrock znajdziesz masę przedmiotów, mniej lub bardziej użytecznych dla drużyny, którą prowadzisz. Podstawowa rada jest jedna - zbieraj wszystko. Rób to jednak z głową. Jeśli w twojej drużynie jest tylko dwóch wojowników używających ciężkich pancerzy, to nie jest konieczne noszenie przy sobie czterech ciężkich hełmów. W kontrolowaniu ciężaru pomaga również szybkie zdecydowanie jakich broni i pancerzy używać będą poszczególni członkowie drużyny i jak najszybsze rozwijanie umiejętności, które im na to pozwolą. Dzięki temu unikniesz taszczenia ze sobą ciężkich toporów i napierśników, których nawet nie możesz użyć, a wreszcie założysz je dopiero pod koniec gry.

Wbrew pozorom, bardzo ważnym elementem wyposażenia każdej drużyny są kamienie i kartki papieru. Kamienie są czasem niezbędne w rozwiązywaniu zagadek, więc bądź pewny, że masz ich przy sobie zawsze co najmniej 3. Kartki papieru z kolei mało ważą, ale potrafią obciążyć płyty dociskowe, na które nie raz natkniesz się w czeluściach Góry Grimrcock.

TIP: Przedmiotów zliczanych w statystykach (takich jak Skarby) nie musisz nosić ze sobą! Wystarczy, że raz umieścisz je w inwentarzu, a potem możesz zostawić na swoim miejscu. Przecież i tak nie sprzedasz ich napotkanemu Ogrowi.

Walka

System walki w Grimrocku jest bardzo prosty, ale żeby stać się naprawdę dobrym wojownikiem będziesz musiał trochę potrenować. Staraj się unikać konfrontacji z więcej niż jednym przeciwnikiem na raz i zawsze wybieraj (w miarę możliwości) otwarte tereny do walki. Walka w korytarzach gwarantuje mizerne efekty i wiele ofiar.

Wystarczającym polem do walki z jednym przeciwnikiem jest pomieszczenie o rozmiarach 2 na 2 kwadraty. Pozwoli Ci to uskakiwać przez ciosami wroga i natychmiast odpowiedzieć atakiem od boku. Taka technika to "okrążanie". Możesz w ten sposób pokonać każdego przeciwnika w grze, samemu nie dając się nawet drasnąć. Kwestia wprawy i opanowania klawiatury.

Inną metodą walki jest oskrzydlanie, ale sprawdza się ono jedynie w przypadku bardzo powolnych wrogów. Kiedy przeciwnik odwróci się w twoją stronę by zadać cios, Ty natychmiast zajdź go od boku i zaatakuj zanim ten znów odwróci się w twoim kierunku. Powtarzaj ten manewr do skutku.

Kolejną ważną techniką jest walka z latającym przeciwnikiem dysponującym atakami dystansowymi. Możesz wykorzystać to na swoją korzyść! Ustaw się tak, aby Ciebie i przeciwnika dzieliła jakakolwiek przeszkoda terenowa (filar, ściana) i sprowokuj go do ataku z dużej odległości. Kiedy ten ustawi się na wprost Ciebie, natychmiast oddaj strzał/kilka szybkich strzałów i natychmiast schowaj się z powrotem za przeszkodę. Latający przeciwnicy są głupi że aż dymi. Jeśli będziesz wystarczająco szybki, to taki "latacz" będzie małpował twoje ruchy, chowając się za rzeczoną przeszkodę zamiast podlecieć bliżej i przysmażyć Cię z bliska.

Zagadki i sekrety

Jeśli nie chcesz korzystać z tego poradnika jak z solucji, to pamiętaj o kilku ważnych rzeczach:

  • Do każdej zagadki jest jakaś podpowiedź - notatka Tooruma, napis na ścianie czy nawet konstrukcja samej zagadki. Oczywiście takie podpowiedzi najczęściej są mało oczywiste i raczej skromne, ale to zawsze jakiś punkt zaczepienia.
  • Bądź uważny. Dokładnie badaj wszystkie ściany i zakamarki w poszukiwaniu sekretnych przycisków na ścianach i poukrywanych kluczy.
  • Zabijaj wszystkie potwory bez wyjątku. Niektóre mają przy sobie Złote Klucze do Skarbnic i innych sekretów.
  • Zapadnie zawsze gdzieś prowadzą, a najczęściej do mniej lub bardziej oczywistych sekretów. Żadna zapadnia w grze nie jest śmiertelną pułapką, chyba że wskakując do niej jesteś bardzo ciężko ranny.
  • Jeśli gdzieś w pobliżu wyraźnie słyszysz odgłosy wydawane przez potwora, a jesteś pewny, że wybiłeś wszystkie w okolicy, to prawdopodobnie czeka on na Ciebie w jakimś sekretnym pomieszczeniu.

Kilka informacji przed rozpoczęciem gry

  • Pochodnie wypalają się tylko, gdy trzymasz je w ręku. Kiedy pochodnia jest bliska wypalenia się, włóż ją do uchwytu w ścianie, a będzie płonąć w nieskończoność.
  • Amunicja do łuków/kusz może, a nawet powinna być ponownie użyta. Strzał i bełtów w całej grze jest bardzo mało, więc zawsze po walce upewnij się, że żadnego nie zgubiłeś.
  • W grze są cztery miejsca, w których przeciwnicy odradzają się w nieskończoność: poziom 4, punkt (9) - szkielety; poziom 6, punkt (4) - ślimaki; poziom 6, punkt (10) - szkielety, poziom 9, punkt (10) - lodowe jaszczury. Możesz ten fakt wykorzystać do podbijania doświadczenia oraz uzupełniania pożywienia.
  • Zapisuj grę często, zwłaszcza przed dużymi walkami, trudnymi pułapkami oraz przed rozdaniem punktów umiejętności postaciom, które zdobyły nowy poziom - nigdy nie wiadomo kiedy stwierdzisz, że pomyliłeś się i wolałbyś z tego powodu nie zaczynać gry od początku.
  • Potwory łatwiej namierzają Cię kiedy poruszasz się przy pełnym oświetleniu, Zgaszenie świateł pomaga w przemykaniu się chyłkiem za plecami wrogów.
  • Niektórzy przeciwnicy są odporni na niektóre ataki. Zwykle bardzo łatwo się tego domyślić (lodowy jaszczur odporny na zimno, nieumarły odporny na truciznę itp.).