Uwalnianie szczurów z klatek | Solucja Layers of Fear 2 Layers of Fear 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 maja 2019
Na tej stronie poradnika do gry Layers of Fear 2 opisujemy lokacje z klatkami na szczury z aktu 4. Możesz zająć się oswobodzeniem wszystkich szczurów więzionych w klatkach. Wiąże się to zazwyczaj z wykonaniem prostej interakcji lub zaliczeniem drobnej zagadki. Oprócz tego do ukończenia jest nowa zagadka z ustaleniem kombinacji do kłódki.
Zagadka z kłódką
Wejdź do namiotu i obejrzyj rysunek leżący na dużej skrzyni. Obróć się, wyjdź z namiotu i podejdź do pokazanego na obrazku ciemnego obszaru z manekinem i dużymi zasłonami. W zaznaczonym na obrazku miejscu na ścianie wisi nowy plakat filmowy (King Lear).
Wyrusz dalej. Kolejny rysunek znajduje się w "kolorowym" pomieszczeniu z dużą liczbą talerzy ustawionych na zakrwawionym stole. Dociera się w to miejsce po skorzystaniu ze schodów.
W opisywanej lokacji do rozwiązania jest nowa zagadka z kłódką. Jej rozwiązanie jest na szczęście proste. Rozejrzyj się po okolicy za leżącymi na podłodze trzema kartami do gry. Informują one o właściwej kombinacji - 676. Możesz już dotrzeć do skrzyni z kłódką i ją wprowadzić. W skrzyni znajdziesz miniaturowe drzewo emitujące dźwięk - to tajemniczy przedmiot (Mysterious Item), czyli jedna ze znajdziek w grze. Dodane ono zostanie do "kolekcji" w kajucie bohatera.
Szczur 1
Odszukaj mały otwór za stołem i kucnij żeby się do niego wcisnąć. Docelowo dotrzesz do pomieszczenia z manekinem z głową w misce. Złap jego głowę i odchyl ją do tyłu.
Wykonanie opisanej akcji pozwoli ci po raz pierwszy otworzyć klatkę ze szczurem (powyższy obrazek). Klatki zawsze odnajduje się na podłodze i wystarczy przesunąć drzwiczki.
Radzimy dotrzeć do wszystkich opisanych na tej stronie klatek z gryzoniami. Otwarcie ich pozwoli ci na "uwolnienie zagubionych dusz" i odblokowanie powiązanego z tym wyczynem osiągnięcia Siedem mórz.
Wyrusz dalej aż dotrzesz do jaskini z nowym rysunkiem. Znalazłeś sie w centralnej lokacji z kilkoma odgałęzieniami. Wszystkie boczne obszary możesz odwiedzać w dowolnej kolejności.
Szczur 2
W jednym z bocznych obszarów znajduje się pomieszczenie biurowe, w którym do zaliczenia jest zagadka z dwoma telewizorami i rentgenami. Nie jest ona trudna do rozwikłania. Musisz ustawić na telewizorach takie same części ciała, jakie pokazywane są na rentgenach:
- Użyj pokrętła lewego telewizora żeby wybrać zdjęcie głowy (obrazek 1).
- Użyj pokrętła prawego telewizora żeby wybrać zdjęcie dłoni zwróconej w prawo (obrazek 2).
Po zaliczeniu zagadki możesz podejść do klatki ze szczurem i uwolnić nową duszę.
Szczur 3
W jednym z bocznych obszarów znajduje się pomieszczenie ze zwęglonym manekinem leżącym na łóżku. Wejdź w interakcję z manekinem żeby odczepić od niego kabel zasilania.
Możesz już podjeść do klatki ze szczurem i uwolnić nową duszę.
Szczur 4
Do tego bocznego obszaru prowadzą pokazane na obrazku małe drzwiczki. Musisz kucnąć żeby się przez nie przecisnąć.
Znajdziesz się w pokoju hotelowym. Zignoruj łazienkę i przejdź do głównego pomieszczenia. Zainteresuj się pluszowym misiem leżącym na manekinie na łóżku. Po odłożeniu pluszaka w inne miejsce (odbędzie się to automatycznie) będziesz mógł otworzyć klatkę ze szczurem znajdującą się w tym samym pomieszczeniu. Uwolnisz nową duszę.
Szczur 5
Do tego bocznego obszaru prowadzą pokazane na obrazku schody.
Wejdź do jedynego dostępnego pomieszczenia i ściągnij czerwone prześcieradło z pokazanego na obrazka łóżka. Odsłonisz manekina, który leży na łóżku. Możesz już zlokalizować w tym samym pomieszczeniu klatkę ze szczurem i uwolnić nową duszę.
Jeżeli uwolniłeś wszystkie wymienione wyżej szczury to powinieneś odblokować w tym momencie osiągnięcie.
Opuszczenie lokacji ze szczurami
Powróć do głównego obszaru i wyrusz w stronę rozbitego statku. Po drodze możesz odnaleźć nowy rysunek i zajrzeć do (pustej) skrzyni na skarby. Skorzystaj z pokazanej na obrazku drabiny żeby wdrapać się na pokład statku.