Ogrody | Solucja Layers of Fear 2 Layers of Fear 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 maja 2019
Na tej stronie poradnika do gry Layers of Fear 2 opisujemy eksplorację ogrodów w akcie 3. To finałowa miejscówka odwiedzana w trzecim rozdziale gry. Wymusza ona unikanie ataków wielkiego potwora obserwującego wszystko z góry. Bohater musi chować się we wnękach i przebiegać do kolejnych bezpiecznych miejsc.
Początkowa część przemarszu przez ogrody jest bardzo liniowa. Nie będziesz chwilowo odnajdywał interaktywnych przedmiotów, ale po drodze możesz wysłuchiwać krótkich dialogów. Po otwarciu bramki zbadaj prawą skałę, a znajdziesz sztuczne oko.
Począwszy od kolejnej sekcji musisz unikać jednookiego potwora, a konkretnie atakowanych przez niego miejsc, w których pojawiać się będą płomienie. Wejście w interakcję z płomieniami doprowadzi do szybkiego zgonu bohatera.
Ataków potwora możesz unikać chowając się w małych bocznych wnękach - przykładową pokazują powyższe obrazki. Po zatrzymaniu się we wnęce zaczekaj zawsze aż płomienie oddalą się (upewnij się, czy nie zawracają!). Dopiero wtedy wyjdź z ukrycia. W docieraniu do kryjówek może ci oczywiście pomagać opcja biegu.
W drugiej części labiryntu po raz pierwszy będziesz miał do czynienia z płomieniami, które "podróżują" po ustalonej trasie. Zaczekaj aż miną sterowaną postać i wyrusz za nimi żeby bezpiecznie przejść przez daną lokację.
Płomienie mogą też zacząć "ścigać" bohatera. W takiej sytuacji biegnij bez zatrzymywania się aż do momentu dotarcia do nowej wnęki lub do kolejnej lokacji, w której zakończy się scena ucieczki.
Płomieni musisz unikać aż do momentu dotarcia w pokazane na obrazku miejsce. Obejrzyj kwiaty leżące na murku i przejdź dalej docierając do drabiny.
Dotrzyj do pomieszczenia z postacią siedzącą na wózku inwalidzkim. Zignoruj ją i rozejrzyj się po pomieszczeniu. Otwórz szufladę biurka z obrazka i wyjmij z niej taśmę numer 4 do fonografu.
Wyrusz dalej. Po raz ostatni musisz dotrzeć do metalowych balkoników nad salą projekcyjną. Na prawo od wejścia do szybu wentylacyjnego znajdziesz pokazany na obrazku plakat filmowy (The Tempest).
Wejdź do szybu wentylacyjnego (tym razem nie znajdziesz nowego zawieszonego klucza) i przejdź na jego koniec gdzie ukryto taśmę filmową.
Po zabraniu taśmy automatycznie zostaniesz przeniesiony do kajuty bohatera. Tradycyjnie możesz przejrzeć zdobyte znajdźki oraz rozejrzeć się po kajucie. Warto zajrzeć ponownie przez lunetę (nowy obiekt na morzu - piracka flaga), sprawdzić dwustronną tablicę i podnieść nowy telegram. Dotrzyj do sali z projektorem. Sprawdź notatkę przyczepioną do lustra. Umieść następnie pozyskaną niedawno taśmę filmową w projektorze i obejrzyj film. W celu awansowania do aktu 4 przejdź przez drzwi w tym samym pomieszczeniu.