Początek eksploracji statku | Solucja Layers of Fear 2 Layers of Fear 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 maja 2019
Na tej stronie poradnika do gry Layers of Fear 2 opisujemy początkowy fragment eksploracji statku w ramach przechodzenia aktu 1. Po drodze natrafisz na wiele obiektów nadających się do zbadania lub zabrania ze sobą. Będziesz też musiał rozwiazać dwie pierwsze zagadki - z kłódką oraz z wiszącym krzesłem w kawiarni.
Obejrzyj wiadomość od Icarus Transatlantic pozostawioną na wózku obsługi hotelowej. Na stoliku pomiędzy białymi sofami leży rozbite lusterko. Wszystkie tego typu obiekty możesz dokładniej oglądać obracając je we wszystkie możliwe strony. W pomieszczeniu jadalni odszukaj stolik z zielonym obrusem i miniaturową marionetką nadającą się do zbadania.
Skorzystaj z bocznych drzwi żeby wyjść na zewnętrzny pokład. Po dotarciu do metalowych drzwi musisz przesunąć w dół obie dźwignie zanim będziesz mógł je otworzyć. W jednym z kolejnych obszarów zbadaj mały plakat Icarus Translantic leżący na okrągłym stoliku. Wciśnij przycisk windy, rozsuń roletę, wejdź do środka i ponownie przesuń roletę. Pociągnij za dźwignię żeby uruchomić windę. Winda zatrzyma się po wyłączeniu dostaw prądu. Ponownie użyj dźwigni żeby dokończyć podróż na nowe piętro.
Po lewej stronie natrafisz na gwizdek kapitański. W długim korytarzu zajrzyj do bocznej kajuty i obejrzyj wycinek z gazety. Kontynuuj eksplorację aż dotrzesz do niskiego stolika z obrusem i pozostawioną wiadomością od szefa ochrony. Dotrzyj do biurka z wentylatorem. Otwórz centralną szufladę i wyjmij z niej klucz (powyższy obrazek). Możesz go od razu użyć do otwarcia okolicznych zamkniętych drzwi.
W wąskim korytarzu musisz po raz pierwszy kucnąć. W nowej większej lokacji obejrzyj laskę pozostawioną w stojaku. Zejdź po schodach na niższy poziom.
Dotrzesz do pomieszczenia telegrafisty. Możesz wejść opcjonalnie w interakcję z telegrafem. Odblokujesz sekretne osiągnięcie Gniew oceanu, jeśli użyjesz kodu Morse'a żeby wysłać sygnał SOS - kropka, kropka, kropka, kreska, kreska, kreska, kropka, kropka, kropka (przytrzymaj dłużej przycisk żeby wprowadzić kreskę zamiast kropki).
Obejrzyj też słuchawki telegrafisty z przyczepionym do nich kodem.
Wyjdź z pomieszczenia i zajmij się badaniem nowej części statku. Po znalezieniu się w nowym długim korytarzu zbadaj na początek dwie kajuty przedzielone łazienką. Zacznij od zajrzenia właśnie do łazienki, w której znajdziesz fotografię. Zbadanie łazienki jako pierwszej jest ważne, bo później dostep do niej zablokują nowo utworzone ściany.
W pierwszej prawej kajucie wysuń szufladę szafki nocnej, a odnajdziesz slajd, który będziesz mógł obejrzeć na powiększeniu po ukończeniu pierwszego aktu (zdobędziesz też już teraz osiągnięcie Skrawek życia). W drugiej prawej kajucie otwórz szafę, w której znajdziesz wycinek z gazety (A Performance for the Ages).
W tym samym długim korytarzu same z siebie uchyliły się lewe drzwi. W środku czeka cię drobny easter egg - wystrój kajuty sugeruje, że mogła ona być zamieszkiwana przez malarza z pierwszej części Layers of Fear.
Kontynuuj eksplorację. Po znalezieniu się w pomieszczeniu z walizkami tarasującymi przejście obejrzyj dokument z zamazanymi zdjęciami. W to samo miejsce "powrócisz" jeszcze dwa razy. Po pierwszym powrocie obejrzyj kolejny dokument ze zdjęciami. Po drugim powrocie obejrzyj fragment maski.
Ruszaj dalej. Rozglądaj się za biurkiem - po otwarciu szuflady możesz obejrzeć notatkę do oficerów. Wejdź do nieoświetlonego pomieszczenia z globusem. Zakręć globusem, a podświetlą się drzwi. Spróbuj otworzyć je i powróć do globusa. Raz jeszcze wejdź z nim w interakcję. Załączy się scenka, w której stojak z globusem przewróci się.
Możesz dotrzeć do nowych drzwi. Po drodze obejrzyj notatkę leżącą na biurku oraz rysunek pozostawiony na siedzisku.
Wkrótce dotrzesz do pomieszczenia z klatką na ptaki. Do rozwiązania jest tu zagadka z kłódką. Obejrzyj klatkę, w której pozostawiono piracką opaskę. Po chwili zawali się część sufitu. Obejrzyj brakujący fragment sufitu żeby odnaleźć kombinację - 295.
Rozejrzyj się dokładniej po ciemnym pomieszczeniu żeby odnaleźć kolejny rysunek. Możesz już podejść do zamkniętej bramki i wejść w interakcję z kłódką. Ustaw poprawną kombinację 295 żeby odblokować przejście.
W kolejnym korytarzu natrafisz na ozdobną torbę, którą można obejrzeć.
W następnym pomieszczeniu do zaliczenia jest zagadka z wiszącym krzesłem. Zacznij od pociągnięcia za dźwignię, dzięki czemu zacznie obracać się centralny podest z kilkoma stolikami. Twoim zadaniem będzie opuszczenie zawieszonego krzesła na miejsce oznaczone białym kwadratem na podłodze - obszar ten zaznaczyliśmy na dołączonym obrazku.
Przejdź na drugi koniec pomieszczenia gdzie znajdziesz przycisk oraz dwie dźwignie. Dźwignie służą do kontrolowania obracającego się mechanizmu. Twoim zadaniem jest zatrzymanie centralnej płyty w momencie gdy biały kwadrat znajdzie się pod wiszącym krzesłem.
Wciśnięcie przycisku opuszcza krzesło. Jeśli poprawnie ustawiłeś podest to krzesło zjedzie na dół. W przeciwnym razie powróci do pozycji wiszącej. Dokonaj w takim razie drobnych poprawek. Warto przejść na chwilę do pomieszczenia ze stolikami żeby łatwiej ustalić miejsce gdzie zatrzymał się biały kwadrat.
Skorzystaj z nowego przejścia. W jednym z kolejnych pomieszczeń na ścianie będzie widział plakat filmowy (Remember Her) - to jedna z kategorii sekretów gry. Możesz zdjąć plakat i po powrocie do kajuty bohatera będzie wisiał na ścianie na górnym poziomie. Zdobędziesz też już teraz osiągnięcie Debiut.
Wyrusz dalej. Wkrótce zaczniesz wpadać na linie i strzałki narysowane kredą na podłodze. Warto badać wszystkie miejsca wskazywane przez strzałki, nawet jeśli prowadzą np. do krótkiego nieinteraktywnego "pokazu". Docelowo dotrzesz do opakowania kredek (Crayons). Obejrzyj je.
Kontynuuj eksplorację. W jednej z bocznych kajut zbadaj słabo oświetlony stolik obok łózka (powyższy obrazek). Znajdziesz taśmę numer 2 do fonografu, której będziesz mógł odsłuchać po zakończeniu pierwszego aktu.
W jednym z kolejnych pomieszczeń znajdziesz interaktywną lunetę. Dotrzyj do biura. Możesz podnieść kartkę z zapisem zajęć. W trakcie dalszego przemarszu zajrzyj przez okrągły otwór w ścianie żeby obejrzeć górę skarbów.