Sceny ucieczki i maszynownia | Solucja Layers of Fear 2 Layers of Fear 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 maja 2019
Na tej stronie poradnika do gry Layers of Fear 2 opisujemy początkową część aktu 2. Sterowana postać musi w określonych miejscach ponownie uciekać przed potworem. Oprócz tego czeka ją sporo eksploracji i rozwiązywania zagadek. Dotyczą one między innymi uruchomienia dostaw prądu w maszynowni i odblokowania przejścia przy projektorze.

Niedaleko miejsca startu jest mały stolik z podartym zdjęciem z autografem. Po dotarciu do gabinetu zbadaj leżący na biurku aparat fotograficzny. Powtórz następnie tę czynność (załączy się zniekształcony przekaz zamiast komentarza).
Przypilnuj się w miejscu z dołączonego obrazka. Pojawi się tu wkrótce potwór i to kolejne miejsce, w którym można łatwo zginąć.

Rozpocznij bieg bez oglądania się za siebie. Przemierzaj kolejne korytarze aż dotrzesz do windy (powyższy obrazek). Przesuń szybko zasłonę i wskocz do pustego szybu windy. Bezpiecznie wylądujesz w maszynowni i uciekniesz potworowi.

Podejdź do pokazanej na obrazku dźwigni do kontrolowania prędkości statku. Przesuń ją maksymalnie w lewo lub maksymalnie w prawo. Działanie to ma na celu wyłącznie przywrócenie dostaw prądu do okolicy, dzięki czemu łatwiej będzie ci się przemieszczać.


W maszynowni do rozwiązania jest zagadka z kablem. Podejdź do kontaktu z obrazka 1 i wyciągnij z niego kabel elektryczny. Przejdź z kablem w prawo i umieść go w kontakcie z obrazka 2. Możesz już pociągnąć za dźwignię zlokalizowaną obok lampki. Pozwoli ci to kontynuować podróż przez maszynownię.
Podczas badania maszynowni zainteresuj się mijaną drabiną. Wyjdź po niej na górę i otwórz małą skrzynkę, w której pozostawiono fragment dziennika. Dopiero po odnalezieniu dokumentu zejdź na dół i dotrzyj do kolejnych metalowych drzwi.

Podążaj przez maszynownię ignorując manekiny. Po drodze skorzystaj z drabiny. Po wkroczeniu na metalowy balkonik przejście dalej uniemożliwi gorąca para. Wejdź w interakcję z zaworem żeby zakręcić dopływ wody.
Po dotarciu do rozwidlenia skręć najpierw w prawo. Przejdź na koniec metalowych balkoników (powyższy obrazek) i podnieś slajd (znajdźkę). Dopiero teraz zainteresuj się lewym rozwidleniem, które prowadzi do nowych metalowych drzwi.

Kontynuuj przemarsz i zignoruj zniekształcenia obrazu. Po znalezieniu się z powrotem w jednym z korytarzy statku zbadaj zamkniętą bramkę. Zawieszono na niej ozdobę.
Dotrzyj do miejsca z powyższego obrazka. W korytarzu tym za chwilę ponownie pojawi się potwór.

Nie czekaj na pojawienie się potwora, tylko szybko wbiegnij do pierwszej kajuty po prawej stronie. Obróć się, zamknij drzwi i dodatkowo przekręć obrotowy mechanizm żeby uniemożliwić potworowi wbicie się do środka. Cierpliwie odczekaj w tym miejscu aż potwór straci zainteresowanie się i oddali się. Dopiero wtedy odblokuj drzwi i powróć do głównego korytarza.

Dotrzyj do nowej sali z projektorem, w której do rozwiązania jest kolejna zagadka. Jest ona bardziej rozbudowana od tej z pierwszego aktu. Wejdź w interakcję z projektorem. Zacznij od zlokalizowania klatki z dużą liczbą kluczy. Podejdź do ekranu, dzięki czemu "zmaterializuje się" mały stolik z kluczem. Zabierz klucz i powróć do projektora.

Druga część zagadki dotyczy doprowadzenia do pojawienia się na ekranie drzwi. Musisz zatrzymywać film kolejno na następujących klatkach:
- Klatka z framugą drzwi
- Klatka z właściwymi drzwiami
- Klatka z klamkami do drzwi
Po każdym użyciu projektora puść przycisk żeby obiekt na stałe pojawił się na ekranie. Podejdź po wszystkim do "świecącej się" gałki i otwórz drzwi żeby przejść przez ekran.

Podejdź do okiennicy i wejdź w interakcję z dzwonem. Wyrusz dalej. W pomieszczeniu z manekinem leżącym na łóżku interaktywnym obiektem jest telewizor. Zajrzyj do kolejnej kajuty i otwórz szufladę, a znajdziesz notatkę od szefa ochrony.
W okolicy tej do rozwiązania jest nowa zagadka z kłódką. Dotrzyj do kajuty z tablicą. Popchnij ją żeby uzyskać obrócony o 180 stopni kod - 482. Powróć do kłódki i wprowadź go.

W nowym korytarzu wejdź w interakcję z zaworem żeby ponownie pozbyć się gorącej pary. Dokładnie zbadaj nowo odblokowany obszar, bo w zaciemnionym miejscu do zerwania ze ściany jest nowy plakat filmowy (Hamlet).
Wyrusz dalej. W jednym z pomieszczeń na szafie będzie siedziało dziecko, ale opcje interakcji nie są dostępne. Zbadaj natomiast interaktywny kompas. Dotrzyj do studni, do której musisz wskoczyć.