Horizon Zero Dawn: Żyrafy - mapa Poradnik i solucja Horizon Zero Dawn Ostatnia aktualizacja: 11 sierpnia 2020 247247 Następna Dodatkowe aktywności Obozy Bandytów Poprzednia Mechanika rozgrywki Wyposażenie W poniższym rozdziale znajdziesz szereg przydatnych informacji związanych z Żyrafami. Dowiesz się jakie nagrody czekają na ciebie po zajęciu każdego Żyrafa oraz jakie zagrożenia mogą utrudnić zadanie. Na powyższej mapie możesz też zobaczyć położenie każdej z maszyn. Za zdominowanie każdego Żyrafa otrzymujesz 1 punkt umiejętności, 7,500 punktów doświadczenia i odkrywasz jeden z pięciu zakrytych mgłą regionów mapy. 1. Diable Pragnienie (Devil's Thirst)2. Słoneczne Stopnie (Sun-Steps)3. Miedziowa Dal (Cooper Deeps)4. Rdzawe Pustkowie (Rustwash)5. Drzewce Włóczni (Spearshafts) 1. Diable Pragnienie (Devil's Thirst) Pierwszego Żyrafa spotkasz w okolicy ruin Diable Pragnienie. Aby wdrapać się na niego musisz skorzystać ze zrujnowanych budynków, które znajdują się wewnątrz pierścienia, po którym kroczy maszyna. Gdy znajdziesz odpowiedni punkt to Aloy też poinformuje cię, że z danego miejsca będzie w stanie doskoczyć. W ruinach trafisz na kilka Czujek. Zakradnij się do wybranego z budynków, przeskanuj go Fokusem i wyeliminuj z ukrycia wszystkie Czujki w obszarze. Po tym będziesz mógł już swobodnie poczekać, aż Żyraf się zbliży. 2. Słoneczne Stopnie (Sun-Steps) Żyraf związany z tym regionem kroczy wewnątrz obozu opanowanego przez bandytów. Nie musisz szczególnie się ich obawiać, jeśli zamierzasz wkroczyć do obozu dyskretnie. Wystarczy wyeliminować kilku pobliskich przeciwników i zaczaić się w jakimś wyżej umieszczonym punkcie. Tam poczekaj na żyrafa, wdrap się na niego i zdominuj. Po wszystkim zejdź po linie z jego głowy i użyj opcji szybkiej podróży, lub zwyczajnie oddal się od obozu. 3. Miedziowa Dal (Cooper Deeps) W tej sytuacji jedyny punkt z którego możesz dostać się na Żyrafa mieści się na wyspie, w centrum sadzawki. Na wyspie znajdziesz kilka Kłapaków, ale jeśli umiejętnie przekradniesz się obok nich, to w prosty sposób dostaniesz się na klif. Stamtąd z łatwością wskoczysz na Żyrafa. Jeśli nie uda ci się uniknąć zagrożenia, to skorzystaj z płonących strzał. Gdy pasek podpalenia maszyny się zapełni to szybko po sobie nastąpią dwie eksplozje, które pochłoną większość sił witalnych wrogich maszyn. 4. Rdzawe Pustkowie (Rustwash) Skok na Żyrafa jest możliwy z widocznego na obrazku wraku. Dookoła niego jest mnóstwo maszyn i raczej nie ma szans, żebyś prześliznął się bez wykrycia. Najlepiej wywabiaj pomniejsze maszyny i je unieszkodliwiaj. O ile maszyny zostaną szybko zaalarmowane, to większość z nich nawet nie będzie cię szukać. Co więcej, poza Czerwonymi Czujkami większość z nich nawet nie będzie w stanie wskoczyć na wspomniany wrak. Jeśli zostaniesz zdemaskowany to jak najszybciej wejdź na wrak. Możesz to też rozegrać tak, żeby po wyjściu z ukrycia od razu wskoczyć na Zyrafa. Żyraf ma najdłuższą ścieżkę niezbędną do wspięcia się na głowę. Zwróć uwagę, że jedna z krawędzi twojej wspinaczki okrąża całą jego głowę. 5. Drzewce Włóczni (Spearshafts) Tutaj zadanie jest stosunkowo proste. Na Żyrafa wskoczysz z klifu widocznego na obrazku. Na nim znajdziesz co najmniej kilka Długonogów, które musisz wyeliminować zanim przystąpisz do realizacji zadania. Wywab je na krawędź klifu i ostrzelaj konwencjonalnymi strzałami. Możesz też wdrapać się na półkę w pobliżu i zarzucać je bombami paraliżującymi. Gdy wyeliminujesz wrogie maszyny top wspinaczka na głowę Żyrafa staje się zwykłą formalnością. Następna Dodatkowe aktywności Obozy Bandytów Poprzednia Mechanika rozgrywki Wyposażenie