Horizon Zero Dawn: W obcych krajach (In Foreign Lands) | Wieża Dnia, solucja Horizon Zero Dawn poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 sierpnia 2020
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w trakcie zadania W obcych krajach. Znajdziesz tutaj wskazówki, które pomogą ci ukończyć omawiane zadanie możliwie najkorzystniej.
Aktywuj zadanie
Misja pojawi się w dzienniku po rozmowie z dowódcą Wieży Dnia - Kapitanem Balahnem. Twoim zadaniem jest zbadanie losów zaginionych podopiecznych Balahna. W tym celu musisz cofnąć się na ziemie Nora i przeszukać opuszczoną wioskę.
Zbadaj wioskę
Punkt startowy misji znajduje się nieopodal skażonej wioski, którą oczyszczałeś w związku z wątkiem głównym. Przenieś się do pobliskiego ogniska lub pokonaj drogę w dowolny inny sposób.
Zaraz obok ogniska znajdziesz zwłoki jednego z żołnierzy. Skorzystaj z Fokusa, żeby je namierzyć, a następnie je zbadaj. Okazuje się, że oddział Balahna wycofał się z wioski. Ponownie użyj Fokusa w pobliżu ciała, żeby znaleźć ich trop. Podążaj za nim. Tuż obok koryta rzeki znajdziesz kolejne ciało, które możesz zbadać jeśli chcesz. Nie mniej jednak twoim głównym celem jest podążanie śladami żołnierzy.
Znajdź żołnierzy
Wraz z końcem tropu znajdziesz żołnierski hełm, który należy sprawdzić. Następnie ponownie skorzystaj z Fokusa, znajdź dalszy trop i podążaj jego śladem. Na końcu drogi trafisz wprost nad jezioro. Zbadaj krew na brzegu i przepłyń jeziorem na wyspę wskazaną znacznikiem zadania. W pobliżu jeziora kręci się kilka maszyn, więc warto skorzystać z Fokusa i poznać ich położenie przed wejściem do wody.
Na wyspie znajdziesz dalszy trop, który oznaczony jest też śladami krwi. Podążając śladami trafisz na mówiącego do siebie Lakhira. Porozmawiaj z nim. W czasie rozmowy okaże się, że wojownik nie zdecyduje się wrócić do swojego garnizonu bez łuku.
Kłapak
Łuk znajduje się w trzewiach maszyny, którą mogłeś zobaczyć w pobliżu. Zabij Kłapaka, żeby kontynuować zadanie.
Wystarczy, że ustawisz się na szczycie skały i poczekasz aż się zbliży. Skorzystaj z płonących strzał i strzelaj w dowolny z punktów, aczkolwiek najlepszy efekt da podpalenie zbiornika na jego grzbiecie. W ten sposób stwór eksploduje kilkukrotnie. Jedynym zagrożeniem z jego strony są lodowe pociski, które działają obszarowo zadając obrażenia w czasie. Jesli strzeli w twoim kierunku to poczekaj aż lód pokryje obszar i wyjdź z zasięgu jego rażenia.
Zakończ zadanie
Po wygranej walce przeszukaj stwora, żeby odzyskać łuk, który należał do Lakhira. Oddaj broń żołnierzowi, a zadanie zostanie zakończone.