Horizon Zero Dawn: Kocioł RO (Cauldron RHO) Horizon Zero Dawn poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 sierpnia 2020
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w trakcie zadania związanego z Kotłem RHO. Znajdziesz tutaj wskazówki, które pomogą ci ukończyć omawiane zadanie możliwie najkorzystniej.
Początek zadania
Misja zostanie oznaczona w dzienniku dopiero w chwili, gdy znajdziesz się w bezpośrednim sąsiedztwie Kotła.
Gdy będziesz blisko nie pozostaje ci nic innego jak zlikwidowanie wszystkich maszyn, które kręcą się w pobliżu. Idąc w kierunku głównego wejścia do kotła, po prawej znajdziesz pasmo krzaków, do którego można zwabić Czujki.
Poza tym, szybko okaże się, że główne wejście do kotła jest niedostępne. Skieruj się do pochodni po lewej i zejdź na niże poziomy ruin.
Ostatecznie dotrzesz do punktu w którym musisz skoczyć w dół i zjechać po linie. Tym samym tracisz możliwość swobodnego powrotu na powierzchnię, więc upewnij się, że zabrałeś ze sobą wszystkie niezbędne zasoby.
Dotrzyj do Rdzenia
Podążaj dalej w dół, aż do miejsca w którym możliwe będzie wejście do wnętrza góry. Wejdź do kotła, a szybko staniesz przed drzwiami, które wymagają wymiany danych. Wejdź w interakcję z nimi i udaj się przed siebie.
Przed sobą znajdziesz jedną Czujkę, którą z łatwością możesz wyeliminować. Tuż za nią jest nietypowa turbina. Strzelając w jej centralną, niebieską cześć [1] możesz zmienić kierunek w którym się porusza. Wykorzystaj ten fakt i nadaj jej kierunek zgodny z ruchem wskazówek zegara. Teraz stań przy krawędzi i odwróć się do koła turbiny. Złap za jeden ze świecących uchwytów [2] i trzymaj się go dopóki koło nie przeniesie cie na drugą stronę.
Dalej nie pozostaje nic innego jak podróż do wnętrza kotła. Za kolejnymi drzwiami czeka na ciebie większa sala. Czekają tam na ciebie czujki i Niszczyciel, więc postaraj się wyeliminować przynajmniej cześć z nich bez pozostania wykrytym.
Następnie wejdź na platformę na lewo od wejścia. Zmień bieg pierwszej turbiny [1], tak aby był zgodny z ruchem wskazówek zegara. Złap za jeden z uchwytów i przemieść się aż do szczytu turbiny. Podest który pozwoli ci iść dalej jest stosunkowo daleko i nie ma mowy byś dostał się na niego za pomocą samej turbiny. Gdy będziesz więc w najwyższym jej punkcie podskocz, a Aloy złapie za ładunek [2], który przemieszcza się po taśmie produkcyjnej. Odczekaj aż będziesz bezpośrednio pod podestem i puść ładunek.
Stwórz most nadpisując dane i złap za kolejną turbinę. Tym razem nie musisz skakać w trakcie. Koło zachodzi na platformę. Po drugiej stronie nadpisz dane, żeby kontynuować zadanie. Przejście po lewej stanie się dostępne i będziesz mógł wkroczyć do dalszych sal Kotła.
Aby to zrobić musisz cofnąć się do pierwszej turbiny w sali. Tym razem znów złap za ładunek nad sobą, ale nie puszczaj go aż do chwili , gdy Aloy zbliży się do kolejnej bariery. Wtedy puść ładunek i wejdź po niewielkich stopniach. Tutaj turbina jest zwrócona poziomo, i domyślnie porusza się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Strzel w niebieskie pole i złap za uchwyt. Tym sposobem znajdziesz się po drugiej stronie. Pozwoli to na dalszą eksplorację.
Bardzo szybko znajdziesz kolejną Czujkę. Po wyeliminowaniu jej rusz przed siebie. W komnacie znajdziesz jeszcze dwie słabe maszyny. Możesz się pokręcić po niej, dzięki czemu znajdziesz kilka skrzyń z zapasami. Jedna z nich znajduje się na szczycie uchwytów [1] widocznych na obrazku. Ostatecznie nadpisz dane w drzwiach [2], żeby ruszyć przed siebie. Jeśli zdecydujesz się skorzystać z uchwytów, to z górnego poziomu też możesz dostać się do komnaty, która jest za drzwiami. Z góry łatwiej będzie ci zestrzelić kilka maszyn, więc jeśli masz niski poziom to zdecydowanie jest to bezpieczniejsza droga.
Ogólnie w kolejnej komnacie jest pięć Czujek, dwa Długonogi i Niszczyciel, więc w każdym wypadku możliwość ostrzelania ich z góry jest lepszym rozwiązaniem niż bezpośrednia walka, tym bardziej, że warto zachować trochę medykamentów, na starcie z ostatnim przeciwnikiem w Kotle.
Po wyeliminowywaniu wszystkich maszyn wejdź na platformę po prawej stronie od punktu interakcji i stwórz most, żeby dostać się do punktu interakcji. Po nadpisaniu danych udaj się do dalszej sali, która stała się dostępna po wyłączeniu jednego z segmentów ściany energetycznej.
Po prawej stronie masz dwie turbiny. Musisz przeskoczyć z jednej na drugą aby dotrzeć do punktu, którego wymaga dalsza część zadania. Upewnij się, że obie poruszają się w tym samym kierunku, przeciwnym wskazówek zegara.
Idź przed siebie. Przez chwilę trzymaj się prawej strony, ale szybko będziesz musiał przeskoczyć na lewą część platformy. Tam udaj się w głąb Kotła. Ostatecznie znajdziesz kolejny most, który możesz uruchomić nadpisując dane. W pobliżu nie znajdziesz żadnych przeciwników.
Pokonaj bossa i nadpisz rdzeń
Do ostatniej komnaty musisz zeskoczyć. Zaraz za nią znajdziesz widoczne na obrazku miejsce. Wyeliminuj lub zdominuj czujki zebrane na dole. Następnie wyłącz pole siłowe.
W ramach finalnej walki musisz zmierzyć się z Kłapakiem i Niszczycielem. Obie maszyny są podatne na ogień. Warto wykorzystać fakt, że podpalenie grzbietu kłapaka może doprowadzić do eksplozji i posłać kilka strzał w czuły punkt. Jeśli ci się uda, to zasięg eksplozji obejmie Niszczyciela, co pozwoli ci mocno zredukować jego siły witalne. Pamiętaj o unikach, szczególnie w starciu z Niszczycielem.
Po zakończonej walce nadpisz rdzeń i wróć na powierzchnię. Zadanie zostanie zakończone. Tym samym możesz teraz dominować wszystkie maszyny, które należą do kotła, którego rdzeń przejąłeś.