Horizon Zero Dawn: Kocioł KSI (Cauldron XI) Horizon Zero Dawn poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 sierpnia 2020
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w trakcie zadania związanego z Kotłem KSI. Znajdziesz tutaj wskazówki, które pomogą ci ukończyć omawiane zadanie możliwie najkorzystniej.
Początek zadania
Misja pojawi się w dzienniku gdy tylko zbliżysz się do obszaru Kotła. Dostęp do rdzenia, a nawet samej lokacji w tym przypadku utrudnią ci siły kultystów, których musisz pokonać, żeby wykonać zadanie.
Wejdź do Kotła
Po zbliżeniu się do Kotła zobaczysz liczny oddział Kultystów, który pilnuje wejścia do ruin. Zakradnij się do krzaków wewnątrz palisady i poczekaj aż przeciwnicy będą blisko wybuchających beczek. Wykorzystaj płonące strzały, żeby pozbyć się większości z nich, a szczególnie tego, który dysponuje karabinem maszynowym.
Następnie przeszukaj ciała poległych w poszukiwaniu klucza. Udaj się na szczyt rusztowania. Tam znajdziesz wejście do kompleksu. Wejdź w interakcję z bramą, aby kontynuować zadanie.
Zbadaj ruiny
Po wejściu na teren Kotła musisz w pierwszej kolejności wyeliminować dwóch kultystów, którzy pilnują bramy. Następnie czeka cię krótki spacer do wnętrza ruin, aż trafisz na kolejny oddział. Przeciwników będzie trzech. Podpal ich lub wysadź przy pomocy beczek, obok których chętnie się zatrzymują. Następnie zejdź po rusztowaniu i udaj się do dalszych komnat.
W dalszej części zadania trafisz do podziemnej jaskini, która roi się od kultystów. Skorzystaj z możliwości ostrzelania ich z wysoka, żeby wyeliminować wszystkich którzy są w zasięgu. W komnacie jest sporo przeciwników, a do części z nich będziesz musiał się później zbliżyć, więc warto zredukować ich liczbę. Tym bardziej, że tak długo jak będziesz atakował ich z góry, przeciwnicy szybko zaczną cię ignorować lub zupełnie nie zwrócą na ciebie uwagi. Po wybiciu wszystkich kultystów w obszarze udaj się w głąb Kotła.
Nadpisz rdzeń
Następnie czeka cię krótki spacer do komnaty Rdzenia Kotła. Tam zastaniesz kolejnych Kultystów. W pierwszej kolejności wyeliminuj tego z karabinem maszynowym, ale postaraj się nie używać go do zabicia jego sojuszników. Wykończ ich za pomocą własnego uzbrojenia.
Uzupełnij zapasy środków medycznych i obejrzyj komnatę Rdzenia. W chwili gdy nadpiszesz dane zaczną na ciebie nacierać Kultyści. Skorzystaj z pobliskich rusztowań i przygotuj tam dla siebie stanowisko strzeleckie, a następnie zanieś tam karabin maszynowy. Przeciwników będzie wielu i jak można się domyślać, będą dysponować ciężką bronią. Po chwili starcia z ludźmi, do walki dołączą maszyny. Wtedy szczególne znaczenie będzie miał fakt, że walczysz na rusztowaniu.
Musisz wytrzymać 2 minuty, po czym możesz bezpiecznie oddalić się od Rdzenia i udać się w poszukiwanie wyjścia.
Wyjdź z Kotła
To jednak nie koniec wyzwań, bo musisz jeszcze stawić czoła Nękaczowi. Wytęż wzrok w poszukiwaniu jego zakamuflowanej sylwetki i postaraj się podpalić go z ukrycia. Powtarzaj zabieg do chwili, aż cię nie wypatrzy. Następnie postaraj się pozbawić go działka na grzbiecie i wykończ silnym ciosem w zwarciu. Po walce otwórz drzwi nadpisując dane i rusz przed siebie.
W podziemnej jaskini czekają na ciebie kolejni Nękacze. Postaraj się wabić maszyny do siebie uruchamiając ich czujki, a następnie chowaj się w krzakach. Możesz z tego punktu łatwo je podpalić lub unieszkodliwić silnym ciosem. W jaskini jest też kilku kultystów, ale ze strachu przed maszynami nie zaryzykują otwartej walki. Po zabiciu trzeciego z Nękaczy udaj się w kierunku wyjścia. Wdrap się na stalową konstrukcję i złap uchwyty na ścianie.
Na kolejnych poziomach trafisz na Kultystów walczących z maszynami. Wykończ ich wszystkich lub pozwól im wykończyć się wzajemnie. Ze względu na dodatkowe punkty doświadczenia warto ich dobić, tym bardziej, że nie zwracają na ciebie szczególnej uwagi.
Zakończenie zadania
Ostatecznie znajdziesz się poza Kotłem. Tam możesz wziąć udział w starciu pomiędzy maszynami a Kultystami, lub poczekaj aż poszczególne strony wyniszczą się wzajemnie. Możesz też od razu skorzystać z opcji szybkiej podróży i udać się daleko od Kotła.