Horizon Zero Dawn: Za starą znajomość (To Old Acquaintance) | Solucja Horizon Zero Dawn poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 sierpnia 2020
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w trakcie zadania Za starą znajomość. Znajdziesz tutaj wskazówki, które pomogą ci ukończyć omawiane zadanie możliwie najkorzystniej.
Aktywuj zadanie
Zadanie pojawi się w dzienniku po rozmowie z kobietą o imieniu Gera, którą znajdziesz w Obozie Łowców. Gera prosi o pomoc w odnalezieniu męża, który miał dotrzeć do obozu, ale od dłuższego czasu nie ma o nim żadnych wieści. Musisz udać się w miejsce, gdzie widziano go po raz ostatni i poszukać o nim informacji.
Znajdź Kenderta
Na miejscu wskazanym znacznikiem nie znajdujesz nikogo. Skorzystaj z Fokusa, żeby określić trasę, którą mógł podążać zaginiony. Idź po śladach w kierunku Obozu Łowców (południe). Tuż za ogniskiem woź zjechał w prawo z drogi.
Korzystaj z Fokusa, żeby wykrywać poszczególne obiekty, które mogą naprowadzić cię na właściwy trop. Po drodze znajdziesz kosz, który mógł należeć do zaginionego. Część trasy wyznaczają też porozrzucane butelki. Gdy dotrzesz do skrzyni zbadaj ją, a następnie podążaj dalej wzdłuż linii skał. W pobliżu możesz zauważyć małe stado Tramplerów, a obok nich ognisko. Skorzystaj z możliwości zapisu i wróć na szlak związany z zadaniem. Ostatnią wskazówką jest widoczna na obrazku beczka.
Po zbadaniu beczki Aloy odkrywa, że Kendert ukrywa się w górach. Porozmawiaj z nim.
Odzyskaj butelki
Kolejnym etapem zadania jest odzyskanie pięciu butelek trunku dla Kenderta. Na powyższym obrazku oznaczyłem rejon w którym możesz ich szukać. Gdy zbliżysz się do właściwego punktu to szybko zauważysz zielony znacznik interakcji z przedmiotem.
Teren opanowany jest przez widoczne na obrazku maszyny, ale nie powinno to szczególnie utrudnić zadania. Możesz wykorzystać porażające / zamrażające bomby do zneutralizowania ich, ale są bardzo wytrzymałe, więc najlepszym rozwiązaniem jest wbiegnięcie pomiędzy nie. Bysiory są bardzo płochliwe i charakteryzują się bardzo chaotycznym sposobem walki przeciwko tobie. Czasami będą uciekać, czasem szarżują na ciebie a niekiedy próbują ataków z dystansu ryjąc ziemię. Wystarczy, że będziesz robił zwyczajne uniki gdy zobaczysz migający wykrzyknik w rogu ekranu, a wszystko powinno pójść łatwo.
Jeśli poczujesz się zagrożony to wejdź na wzgórze, a maszyny niemal błyskawicznie o tobie zapomną. Co więcej przekradanie się może być wyjątkowo nieskuteczne, bo na obszarze nie ma zbyt wielu krzaków, więc szybko zostaniesz wykryty.
Zakończenie zadania
Gdy zbierzesz pięć butelek, to wróć z nimi do Kenderta. Po krótkiej rozmowie ten etap zadania dobiegnie końca, a ty musisz porozmawiać z Gerą, żeby zakończyć zadanie. Kobieta przebywa teraz w Wieży Dnia, więc zwróć uwagę na znacznik zadania zanim skorzystasz z szybkiej podróży.