Horizon Zero Dawn: Zemsta Nora (Revenge of the Nora) solucja Horizon Zero Dawn - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 sierpnia 2020
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w trakcie zadania Zemsta Nora. Znajdziesz tutaj wskazówki, które pomogą ci ukończyć omawiane zadanie możliwie najkorzystniej.
Aby aktywować zadanie musisz ukończyć najpierw misję poboczną Śladami Dowódczyni. Celem zadania jest wytropienie i wyeliminowanie wszystkich kultystów, którzy mogą mieć związek z atakami na plemię Nora.
Najpierw udaj się do lokacji, którą wskazuje znacznik na mapie. Jeśli postanowisz podążać tam od zachodu, to musisz wiedzieć, że miejsce docelowe jest otoczone i żeby się do niego dostać od tej strony musisz zabić dwa Piłozęby. Po dotarciu do widocznej powyżej lokacji skorzystaj z ogniska, żeby kontynuować przebieg zadania.
Po krótkim przerywniku filmowym zmieni się aktualny cel misji. Twoim zadaniem jest unieszkodliwienie trzech obozów, które pełnią rolę placówek zwiadowczych i mogą stanowić zagrożenie dla powodzenia ataku na główną siedzibę kultystów.
W każdym z nich znajdziesz kilka skażonych maszyn i małe grupy kultystów. Staraj się wywabiać maszyny pojedynczo i eliminować je z ukrycia. Każdy z kultystów zginie od pojedynczego strzału w głowę i jeśli uda ci się wykańczać ich pojedynczo, to zadanie przebiegnie bardzo łatwo. W każdym obozie jest też kilka zapalających beczek i urządzenie alarmowe, które należy zniszczyć.
Najważniejsze jest zniszczenie alarmu zanim zostanie włączony. Jeśli ci się to nie uda, to musisz liczyć się z dodatkowym wsparciem dla atakowanego obozu. W większości przypadków jest to kilku Złomiarzy i oddział kultystów. Walka z nimi może zniweczyć całe przedsięwzięcie, ale warto zaznaczyć, że po wyczyszczeniu każdego z obozów postępy misji zostają zachowane.
Po zneutralizowaniu ostatniego z obozów musisz ruszyć dalej w głąb ruin, aż do najwyższej wieży w obszarze. Tam porozmawiaj z Soną. Po krótkim dialogu podążaj z Varlem. Razem wkroczycie na teren opanowany przez kultystów. W pierwszej kolejności musicie dostać się na dolny poziom. Zaczaj się na górze i w wybranym momencie zlikwiduj przeciwnika po prawo. Varl zajmie się drugim kultystą tak, żebyście nie zostali wykryci.
Na tym etapie nie ma to większego znaczenie czy zostaniecie wykryci dla powodzenia misji, ale walka z wieloma wrogami jednocześnie może mocno utrudnić ten etap więc skradaj się i reaguj na polecenia Varla lub Aloy.
Do dotarciu do punktu kontrolnego okazuje się, że Aloy odkrywa słaby punkt całej struktury. Twoim zadaniem jest dotarcie do beczek z wybuchową cieczą w taki sposób, żeby możliwy był bezpośredni strzał, który doprowadzi do wybuchu. Forsowanie ścieżki siłą nie zda żadnego rezultatu, bo przeciwników jest zdecydowanie zbyt wielu. Nawet jeśli dobiegniesz do beczek i je wysadzisz, to potem nie poradzisz sobie w otwartej walce.
Najlepszym rozwiązaniem jest przekradniecie się do krzaków po lewej [1]. Tuż obok nich znajdziesz kultystę, którego możesz zwabić w krzaki i zabić atakiem z ukrycia. Jeśli odblokowałeś umiejętność pozwalającą gwizdać na wrogów, to dalsza część zadania będzie ułatwiona. Jeśli nie to możesz używać kamieni. Zwabiaj kolejnych przeciwników i zabijaj ich z ukrycia. Im więcej tym lepiej. Pamiętaj tylko żeby nie gwizdać ponownie do chwili zabicia przeciwnika, bo może to objąć zasięgiem ich większą liczbę, co szybko doprowadzi do wykrycia Aloy.
Jeśli w pobliżu nie widzisz nikogo, to możesz powoli przekraść się do dołu oznaczonego na obrazku [2]. Po wyjściu z niego są kolejne krzaki do których możesz wabić przeciwników. Ewentualnie możesz od razu ukryć się w dalszych krzakach [3], a stamtąd masz już czysty strzał w oznaczone na obrazku beczki z benzyną. Pamiętaj, żeby skorzystać z zapalających strzał.
Wysadzenie beczek jest równoznaczne z otwarciem bramy do pierścienia. Zaraz po tym wywiąże się walka pomiędzy plemieniem Nora a kultystami. Weź udział w starciu, żeby przyspieszyć jego przebieg. Po wszystkim porozmawiaj z Soną, a zadanie i wątek odwetu na kultystach zostaną zakończone.