Misja 1 "Mouse in the house" (3) | Operacja Heat | Hidden and Dangerous 2 poradnik Hidden and Dangerous 2: Drużyna Szabla
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Wyskakuj z samochodu (wszyscy komandosi) i ostrożnie wejdź na teren aresztu. Tuż za bramą będzie czekać trzech fryców, dwóch po prawej a trzeci w głębi dziedzińca po lewej. Wykończ ich szybko, zbierz swoich ludzi na dziedzińcu i opatrz rany (ale rób to piorunem bo niedługo zmiana warty). Na lewo od wejścia na teren obiektu, za drzwiami (wskazane białym kursorem na obrazku) jest pomieszczenie, w którym na skrzyni leży wyrzutnia ppanc. Panzerschreck - zabierz ją jeśli chcesz. [obrazek poniżej po lewej]
Zaraz potem umieść miny przeciwpiechotne, które zabrałeś na tą akcję w wejściach na teren obiektu - dwie proponuje położyć w głównym wejściu a trzecią pod drzwiami na wprost głównego wejścia po drugiej stronie dziedzińca. Zwróć uwagę na taras nad dziedzińcem na którym po uwolnieniu lotników chamsko spawnować się będzie (czyt. pojawi się ni z gruchy ni z pietruchy) jeden Fryc (miejsce to wskazuje biały kursor na obrazku). [obrazek powyżej po prawej] Kładąc niespodzianki w głównym przejściu zwróć z kolei uwagę na okno naprzeciwko na zewnątrz (wskazane białym kursorem) - opuszczając budynek razem z jeńcami możesz się natknąć na Niemca w tym oknie. [obrazek poniżej po lewej]
Kiedy już położysz miny rozstaw 3 ludzi po kątach dziedzińca tak aby mieli pod okiem wejścia, które zaminowałeś. Jednym człowiekiem zaś odszukaj ciemnozielone drzwi prowadzące do piwnicy budynku i zejdź do niej cicho. [obrazek powyżej po prawej] Załatw nożem/zastrzel dwóch wartowników. [obrazek poniżej po lewej]
Martwemu oficerowi zabierz klucz i otwórz nim dwie cele, w których siedzą alianccy jeńcy (trzecia jest pusta). [obrazek powyżej po prawej] Kiedy ich uwolnisz rozdzwoni się telefon w piwnicy (nikt go nie odbierze) a na górze rozpocznie się prawdziwa inwazja Szkopów na więzienie (naprawdę szybko reagują ;-). Przełącz się na któregoś z komandosów na górze i razem z pozostałymi dwoma odeprzyjcie Fryców - najpierw wykończ tego chama, który znienacka zmaterializuje się na tarasie !. [obrazek poniżej po lewej]
Większość z nich powinna wylecieć na minach. [obrazek powyżej po prawej] Kiedy wszystko się uspokoi pora stąd pryskać razem z lotnikami. Najpierw jednak sprawdź czy wszystkie miny wybuchły (jeśli nie to je teraz rozbrój) abyś sam nie wyleciał ze swoimi ludźmi w powietrze opuszczając areszt bo to by było śmieszne ;-) ... [obrazek poniżej po lewej]
Ostrożnie sprawdź czy żaden Szwab nie został na zewnątrz, zabij tego w oknie na wprost głównego wejścia jeśli się pojawi. Umieść dwóch żołnierzy w samochodzie (jeśli nieopatrznie zaparkowałeś go tuż przy bramie jak Ci odradzałem to pewnie rozerwał go pobliski wybuch miny ;-), jednego za kółkiem a drugiego za karabinem maszynowym. Obu lotników również wsadź do pojazdu. [obrazek powyżej po prawej] Więcej ludzi się już niestety nie zmieści w jeepie więc pryskaj nim z miasta tą samą trasą, którą tu przyjechałeś ! Gdybyś jechał zachodnią stroną miasta, w kierunku lewej bramy to przed kafejką wjedziesz wprost na niemiecki czołg ... Jeśli zdążyłeś przed zmianą warty na murach to nie powinieneś już spotkać po drodze żadnych wrogów (co najwyżej niedobitki z pierwszego przejazdu). Jeśli się guzdrałeś to na murach są już nowi wartownicy (plus kilku Szkopków może pałętać się po mieścinie) ale nie powinni oni stanowić większej przeszkody w opuszczeniu miasta. A opuścić je możesz z należytą godnością tym razem przez główną bramę miejską ;-). Gdy dojedziesz do miejsca, w którym rozpoczynałeś grę misja powinna zakończyć się sukcesem nawet jeśli przy areszcie pozostało dwóch komandosów, którzy nie zmieścili się do jeepa.