Tworzenie Postaci w Heroes & Generals | Podstawy poradnik Heroes & Generals
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Tworzenie Postaci
Tworzenie postaci to może termin trochę na wyrost, gdyż nie ma tutaj typowego dla MMORPG tworzenia własnego avatara i dobierania mu współczynników, umiejętności i kilkunastu elementów wyposażenia. Jest natomiast możliwość (a w dalszym etapie rozgrywki w sumie i konieczność) kupowania, szkolenia i w pewnym zakresie dostosowywania żołnierzy do własnych potrzeb.
Po rozegraniu treningu i pierwszej krwi do wyboru będziesz miał trójkę podstawowych żołnierzy, dla każdej ze stron (Ameryka, Niemcy i Sowieci). Każdy z nich startuje na zerowym poziomie - wyjątkiem jest ten, którego wybrałeś do trybu "Pierwsza Krew", po którym powinien on awansować na poziom pierwszy. Żołnierze w grze nazywani są Bohaterami (Heroes) i są wykorzystywani w trybie akcji (Action Game), gdzie po prostu wybierasz swojego żołnierza i dołączasz do starcia, rozgrywanego w trybie pierwszoosobowym (oddzielnym trybem jest tryb Generał, w którym dowodzisz drużynami uderzeniowymi, jednak o tym poczytasz w innym rozdziale).
Oprócz standardowych, dostępnych na początku rozgrywki żołnierzy możesz także zakupić dodatkowych. Opcji jest tutaj multum i możesz kupić żołnierza każdej rangi, od tych, którzy nie mają nawet pierwszego poziomu, do najwyżej odznaczonych generałów. System kupowania dzieli się tak naprawdę na dwie części. Pierwsza z nich opiera się na kupowaniu wspomnianych żółtodziobów na zerowym poziomie - tych żołnierzy kupić możesz za Kredyty, walutę zdobywaną poprzez udział w starciach. Druga opcja pozwala nabywać już bardziej doświadczonych żołnierzy, do tego jednak wymagane jest Złoto, czyli waluta zdobywana (w głównej mierze) za pomocą twardej gotówki. Jeśli jednak zamierzasz pograć w Heroes & Generals trochę więcej, a jednocześnie nie masz możliwości poświęcić setek godzin na rozwój żołnierzy, warto zainwestować kilkadziesiąt złotych - doszkolenie żołnierza na 12 poziom, tak by zyskać dostęp do trybu Generała zajmie ci przynajmniej kilkanaście dni naprawdę intensywnej rozgrywki.
Tak jak wspomniane zostało na wstępie, można przez jakiś czas polegać na jednym tylko żołnierzu, jednak bardzo szybko zacznie to być uciążliwe przez ograniczenia wynikające z dostępności sprzętu dla konkretnych klas. Chcesz pojeździć czołgiem? W porządku, jednak wpierw musisz przerobić żołnierza na Załoganta Czołgu, a gdy zechcesz polatać samolotem będziesz musiał przerobić go na Pilota Myśliwca. Każda zmiana oczywiście kosztuje krocie (szczególnie w przypadku czołgisty) i bardziej opłaci się po prostu posiadać kilku żołnierzy, po jednym dla każdej klasy, gdyż pozwoli ci to zaoszczędzić olbrzymie ilości Kredytów. Doliczyć do tego należy także ograniczenia wynikające ze stron konfliktu - spora część sprzętu ograniczona jest dla poszczególnych krajów, więc jeśli będziesz chcieć wypróbować wszystko, czeka cię sporo pracy.