Jak wygrać w Heroes & Generals | Podstawy poradnik Heroes & Generals
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Jak wygrać
Na czym polega cała rozgrywka? Na tym, by pokonać przeciwnika, rzecz jasna. Można to jednak wykonać na kilka sposobów, przez co cała zabawa nie ogranicza się do bezsensownej strzelaniny pomiędzy graczami. Najprostszym z pozoru sposobem na zwycięstwo jest przejęcie wszystkich punktów kontrolnych oznaczonych jako zadania (Mission Objectives). Różnią się one od zwykłych punktów tym, że są oznaczone symbolem O (O1, O2, O3, itd.), a sama ikona przypomina gwiazdę. Gdy któraś drużyna zdoła to wykonać, niezależnie od tego, czy miała się bronić, czy atakować, misja zostanie automatycznie zakończona jej zwycięstwem.
Zwyciężyć można także poprzez typową walkę na wyniszczenie - wystarczy zbić wskaźnik żyć wrogiej drużyny do zera, pilnując jednocześnie, by wskaźnik własnej drużyny był większy. Co do tego wszystkiego mają życia? Każde odrodzenie żołnierza na polu walki kosztuję jej drużynę jedno życie - gdy pula ta się wyczerpie, każdy ustrzelony wróg nie będzie się mógł więcej odrodzić i będzie po prostu musiał opuścić grę. Gdy wrogie życia się skończą, twoja drużyna bardzo szybko zyska miażdżącą przewagę - walka w 3-4 na 15 jest niemożliwa do wygrania.
Jest także inny, choć nieco mniej bezpośredni sposób na zwycięstwo - wyniszczenie wrogiego sprzętu. Tak samo jak w przypadku żyć, każda drużyna na początku misji dysponuje pewną ilością poszczególnych pojazdów, które można wezwać na pole walki. Dostępnych "zasobów" jest cała masa, a w ich skład wchodzą:
- Piechurzy - czyli po prostu wskaźnik żyć
- Transportery
- Motocykle
- Pojazdy Terenowe
- Lekkie czołgi
- Średnie czołgi
- Ciężkie czołgi
- Niszczyciele czołgów
- Bojowe Wozy Piechoty (APC)
- Myśliwce
- Samoloty Transportowe (do zrzutów spadochronowych).
Nie wszystkie, rzecz jasna, są zawsze obecne na polu walki (szczególnie w przypadku bitew w ramach Wojny). Jeśli któraś z pul się wyczerpie, drużyna nie będzie mogła używać danego typu uzbrojenia, przez co przeciwnik może zyskać sporą przewagę. Przykładem może być nagły brak ciężkich czołgów po jednej ze stron - da się je co prawda zniszczyć za pomocą min, czy wyrzutni rakiet, jednak jest to bardzo trudne bez wsparcia ciężkiego sprzętu. Tak samo wygląda sprawa z Myśliwcami - jeśli braknie jej po jednej ze stron, przeciwna drużyna będzie mogła bezkarnie zrzucać bomby na pole bitwy.
Wyniszczenie wrogiego sprzętu nie gwarantuje wygranej, jednak znacznie ułatwia pokonanie przeciwnika, gdyż nie będzie on w stanie skutecznie bronić punktów i będzie tracił życia znacznie szybciej, niż drużyna z pełnym dostępem.