Dobór wyposażenia w Heroes & Generals | Podstawy poradnik Heroes & Generals
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Dobór wyposażenia
Wybór wyposażenia dla twojego żołnierza to jedna z najważniejszych rzeczy, które wykonać musisz przed przystąpieniem do starcia - bez odpowiedniego sprzętu będziesz mieć ogromne trudności podczas rozgrywki na poszczególnych mapach. Nie da się jednak zabrać ze sobą tyle wyposażenia, ile nosili przy sobie bohaterowie gier FPP z ubiegłej dekady - tutaj gra narzuca spore ograniczenia. Po szczegółowe informacje dotyczące ekranu wyposażenia zajrzyj do rozdziału "Interfejs".
Owe ograniczenia reprezentowane są pulę punktów wyposażenia (Equipment Points) dostępną dla twojego żołnierza - ilość ich jest różna w zależności od klasy, którą reprezentuje twój wojak. Najwięcej sprzętu targać ze sobą może, rzecz jasna, zwykły piechur (10 punktów wyposażenia) - reszta klas posiada pulę 6 punktów. Każdy element wyposażenia w grze posiada konkretną ilość punktów, które wymagane są, by żołnierz mógł je zabrać ze sobą - poniżej znajdziesz tabelę przedstawiającą ilość punktów wyposażenia "zabieraną" przez każdy element wyposażenia z gry.
Nazwa | Ikona | Punkty wyposażenia |
Dienstglas / NK / M-3 6x30 | 1 | |
M1910 / Schanzzeug / Vulkan | 1 | |
Nóż bojowy | 1 | |
Klucz | 2 | |
MK II | 2 | |
RGD-33 | 2 | |
Stielhandgranate 24 | 2 | |
PMK-40 | 2 | |
TM-35 | 2 | |
M2A3 | 2 | |
S-Mine | 2 | |
No. 74 | 2 | |
Hafthohlladung H3 | 2 | |
M1911A1 | 2 | |
M1917 | 2 | |
Luger P-08 | 2 | |
Mauser C96 | 2 | |
TT-33 | 2 | |
M1A1 Anti-Tank | 3 | |
Tellermine 42 | 3 | |
Springfield M1903 z Lunetą | 4 | |
Kar98k z Lunetą | 4 | |
Mosin-Nagant M91/30 z Lunetą | 4 | |
M1 Garand | 5 | |
Springfield M1903 | 5 | |
Gewehr 43 | 5 | |
Kar98k | 5 | |
SVT-40 | 5 | |
Mosin-Nagant M91/30 | 5 | |
M1A1 Bazooka | 5 | |
Panzerschreck 54 | 5 | |
Panzerfaust 60 | Brak - broń jednorazowego użytku | |
PTRD-41 | 6 | |
M3 Grease Gun | 6 | |
MP34 | 6 | |
PPD-40 | 6 | |
PPSh-41 | 6 | |
Karabin M1 | 6 | |
M1918A2 | 7 | |
M1919A4 | 7 | |
MG42 | 7 | |
MG34 | 7 | |
DP-28 | 7 |
Jak widać możliwości dostosowania uzbrojenia jest sporo, jednak jest jedno ale - prawie na pewno nie uda ci się wziąć ze sobą na pole walki więcej niż jedną sztukę broni, gdyż nie zmieścisz się w puli punktów wyposażenia. Z punktami wyposażenia wiążą się także dwa dodatkowe mechanizmy - sprint i długość rozstawienia na polu walki.
W pierwszym przypadku zasada jest prosta - im więcej sprzętu (czyt. więcej zajętych punktów wyposażenia) taszczy ze sobą twój żołnierz, tym krócej będzie on w stanie poruszać się sprintem. Oznacza to tyle, że jeśli zapchasz wszystkie 10 punktów (jeśli grasz Piechurem), kierowana przez ciebie postać będzie w stanie wykonać jedynie bardzo krótki bieg, po czym będzie musiała odpocząć. Jeśli często korzystasz ze sprintu i przemieszczasz się z jednego punktu do drugiego, postaraj nie zajmować więcej niż 5-7 punktów, przez co będziesz w stanie kierować w miarę mobilną postacią - jeśli natomiast preferujesz bardziej statyczny, "przyczajony" rodzaj rozgrywki, możesz śmiało obciążyć swojego żołnierza do granic możliwości. Ale...
No właśnie, pora na drugi mechanizm - długość rozstawienia na polu walki. Sytuacja wygląda podobnie - im więcej sprzętu targa twój wojak, tym czas rozstawienia będzie dłuższy. Jak wielkie znaczenie ma możliwość szybkiego rozstawienia się na polu walki zrozumiesz bardzo szybko - przydaje się to szczególnie na początku rozgrywki, gdy liczy się każda sekunda, która pozwoli ci dotrzeć do punktu kontrolnego przed wrogiem. Podobnie jak w przypadku sprintu, postaraj się utrzymać tą wartość na w miarę rozsądnym poziomie - zajęcie 5-7 punktów wyposażenia pozwala na w miarę komfortowe rozstawienia na polu walki.
Pozostały jeszcze dwie zakładki - Pojazdy i Drużyny. Pierwsza z nich pozwala dostosować pojazdy, które dostępne będą dla kierowanego przez ciebie żołnierza na polu walki. Po uzyskaniu drugiego poziomu doświadczenia przez żołnierza otrzymasz dostęp do podstawowego środka transportu: Ćwierćtonowej Ciężarówki 4x4 dostępny dla Ameryki, Kubelwagen Typ 82 dla Niemców i GAZ-67 dla armii radzieckiej. Kolejne pojazdy odblokować można zdobywając konkretne Baretki (wystarczy kliknąć na pojazd by zobaczyć którą i na jakim poziomie musisz odblokować) - wraz z odblokowywaniem pojazdów odblokują się także odpowiednie pola, w których "ekwipować" możesz pojazd. Zakładka drużyny pozwala podejrzeć ci dostępne dla danego żołnierza grupy uderzeniowe (Assault Team), jednak szerszy opis tej kwestii znajdziesz w innym rozdziale poświęconym trybowi Generał.