Hades: Świątynia Styks Hades poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Hades opisuje czwartą główną krainę – Świątynia Styks. Dowiecie się o komnatach, przeciwnikach, zagrożeniach i finałowym bossie.
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Hades znajdziecie najważniejsze informacje na temat krainy Świątynia Styx (The Temple of Styx). Zamieściliśmy porady i wskazówki jakie typy komnat pojawiają się w Świątyni Styx, jakie unikalne zagrożenia i potencjalne atrakcje czekają Zagreusa w tej krainie, a także jakie są wymagania do odblokowania przejścia do legowiska finałowego bossa kampanii.
- Ogólne informacje o Świątyni Styx
- Unikalne atrakcje i zagrożenia Świątyni Styx
- Finałowy boss w Świątyni Boss
Ogólne informacje o Świątyni Styx
Światynia Styx to finałowa czwarta główna kraina (biom) gry Hades. Do tego biomu dociera się od strony Elizjum, a konkretnie po pokonaniu Asteriusa i Tezeusza w ostatniej komnacie tej krainy.
Gra nie pozwala skracać przepraw do Świątyni Styx po to żeby móc szybciej awansować do ścisłego finału kampanii. Musicie w każdej kolejnej próbie najpierw przejść przez krainy Tartar, Asfodel i Elizjum oraz pokonać ich głównych bossów. Dopiero wtedy uzyskacie dostęp do Styx. Na szczęście są duże szanse, że w każdej kolejnej rozgrywce odkryjecie lub zdobędziecie coś nowego. Nie powinna Wam w rezultacie dokuczać duża powtarzalność gry.
Unikalne atrakcje i zagrożenia Świątyni Styx
Świątynia Styx ma zupełnie inną strukturę postępów od trzech poprzednich krain. W centralnej części tego biomu spotkacie Cerbera, który początkowo będzie blokował drogi prowadzącej do wyjścia na powierzchnię.
Cerber wymaga "łapówki" w postaci cuchnącego worka (Fetid Snack), który będziecie mogli znaleźć w jednej z komnat świątyni. Po zlokalizowaniu worka i powrocie do centralnej lokacji możecie wejść w interakcję żeby przekazać Cerberowi zdobycz. Przejdziecie wtedy dalej bez staczania walki z Cerberem.
W centralnym obszarze Świątyni Styx znajdują się również:
1) Duży sklep Charona - Oferuje on głównie droższe i rzadsze przedmioty. Unikalnymi przedmiotami do zakupienia są Kowadło Przeznaczenia (Anvil of Fate), które odbiera Zagreusowi 1 ulepszenie broni z wyposażenia i zamienia je na 2 nowe ulepszenia, oraz Krew Tytanów, którą wcześniej można było zdobyć jedynie jako trofeum za pokonanie bossa lub dokonując wymiany w sklepie w Domu Hadesa.
2) Przejścia do 5 losowych lokacji - Nie ma wymogu zbadania ich wszystkich, aczkolwiek będziecie zapewne musieli odwiedzić 3 lub 4 lokacje żeby znaleźć wspomniany cuchnący worek i móc awansować do finału kampanii.
Po wybraniu jednego z przejść do zaliczenia nie jest pojedyncza komnata, tylko ich grupa (np. 4-5 pomieszczeń). Dopiero w ostatnim pomieszczeniu z danej grupy znajdziecie skarb, który pokazywany na symbolu z przejścia. W pomieszczeniu z głównym skarbem jest też zawsze teleport pozwalający szybko powrócić do centralnej części świątyni.
W Świątyni Styx walki niestety w dużej mierze stacza się w małych pomieszczeniach. Niekoniecznie jest to złą wiadomością jeśli gracie postacią dążącą do walk w zwarciu, ale może to sprawiać Wam problemy jeśli korzystacie głównie z broni oraz ataków dystansowych. Musicie szukać sposobów na oddalanie się od wrogów, jak również próbować zatrzymywać ich i pomagać sobie odskokami jeśli bohater zostanie okrążony.
W kolejnych komnatach najczęściej pojawiają się różne odmiany szczurów (Vermin). Unikalną cechą szczurów, jak również spotykanych w niektórych lokacjach kultystów (Satyr Cultist) jest to, że może dojść do otrucia głównego bohatera. Stanie się tak np. jeśli wejdziecie w pozostawioną przez szczury zieloną kałużę, wejdziecie w kontakt z unoszącymi się trującymi oparami albo zostaniecie trafieni zatrutą strzałką przez kultystę.
Zatruty Zagreus powoli traci punkty zdrowia. Musicie wtedy jak najszybciej dotrzeć do jednego ze zbiorników uzdrawiania i możecie tego dokonać jeszcze w trakcie walk. Nie musicie z tym czekać do samego końca danego starcia.
W Świątyni Styx pojawiają się także liczne pułapki. Najpoważniejsze z nich to gilotyny, które aktywowane są poprzez ustawianie się na płytach naciskowych. Możecie je łatwo przegapić w ferworze walki z uwagi na ograniczony obszar walk. Jeśli je zauważycie, to mogą one Wam pomagać w pozbywaniu się wrogów podążających za bohaterem.
Innym rodzajem pułapek w opisywanej lokacji są pułapki strzelające wirującymi ostrzami. Jako że nie możecie ich zatrzymać musicie polegać na odskokach. Pułapki wyłączają się dopiero po zabezpieczeniu danej lokacji.
W Świątyni Styx pojawiają się też wrogowie Bother, którzy bombardują okolicę. Tak samo jak w przypadku podobnych potworów z poprzednich krain powinniście szybko zajmować się ich eliminacją.
Finałowy boss w Świątyni Boss
Finałowym bossem całej kampanii jest tytułowy Hades. Do konfrontacji z nim dochodzi po tym jak znajdziecie cuchnący worek dla Cerbera i odblokuje on przejście. Zanim wyruszycie do wyjścia nie zapomnijcie po raz ostatni odwiedzić sklepu Charona i wydać wszystkie posiadane obole.
Walka z Hadesem zakłada dwukrotne pozbawienie go paska zdrowia. Po tym jak straci po raz pierwszy pasek załączy się krótki dialog i awansujecie do drugiej fazy pojedynku. W każdej z faz walki Hades dysponuje nieco innymi atakami i umiejętnościami. Opisy walk z bossem Świątyni Styx znajdziecie w osobnym rozdziale Bossowie naszego poradnika.
Pokonany Hades pozostawia po sobie Krew tytanów (Titan's Blood), choć może to też być duża "paczka" Ciemności. Rozprawienie się z finałowym bossem pozwoli Wam ukończyć grę, choć nie oznacza to oczywiście końca zmagań w ramach prowadzonej kampanii. Będziecie mogli przystępować do kolejnych prób i odkrywać inną unikalną zawartość, jak również dalej rozwijać bohatera i jego bronie.