Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Hades - poradnik do gry

Hades - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Hades: Elizjum Hades poradnik, solucja

Ta strona poradnika do gry Hades opisuje trzecią główną krainę – Elizjum. Dowiecie się o komnatach, przeciwnikach, zagrożeniach i bossach biomu.

Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2021

Na tej stronie poradnika do gry Hades znajdziecie najważniejsze informacje na temat krainy Elizjum (Elysium). Zamieściliśmy porady i wskazówki jakie typy komnat pojawiają się w Elizjum, jakie unikalne zagrożenia i potencjalne atrakcje czekają Zagreusa w tej krainie, a także jakie są wymagania do ukończenia krainy Elizjum i awansowania do kolejnego biomu.

Ogólne informacje o krainie Elizjum

Elizjum to trzecia spośród czterech głównych krain (biomów) gry Hades - Hades: Elizjum - Hades - poradnik do gry

Elizjum to trzecia spośród czterech głównych krain (biomów) gry Hades. Do tego biomu dociera się od strony Asfodel, a konkretnie po pokonaniu hydry w ostatniej komnacie tej krainy.

Gra nie pozwala pomijać wizyt w Elizjum po to żeby wcześniej dotrzeć do Świątyni Styx. Musicie zawsze przejść przez kilkanaście losowych komnat tej krainy i zawsze pokonać jej bossów. Na szczęście są duże szanse, że w każdej kolejnej rozgrywce odkryjecie lub zdobędziecie coś nowego. Nie powinna Wam w rezultacie dokuczać duża powtarzalność gry.

Unikalne atrakcje i zagrożenia Elizjum

W Elizjum powracają klasyczne przejścia z symbolami i tak samo jak w poprzednich krainach dobrze jest na podstawie wyświetlanych znaków i odczytywanych dzięki temu potencjalnych nagród planować progresję i dalszy rozwój postaci Zagreusa - Hades: Elizjum - Hades - poradnik do gry

W Elizjum powracają klasyczne przejścia z symbolami i tak samo jak w poprzednich krainach dobrze jest na podstawie wyświetlanych znaków i odczytywanych dzięki temu potencjalnych nagród planować progresję i dalszy rozwój postaci Zagreusa.

Elizjum oferuje m.in. możliwość spotykania Patroklesa, który jest unikalnym NPC-em tej krainy. Od Patroklesa możecie zawsze odebrać jedną z trzech wartościowych nagród i w większości sytuacji najcenniejszą z nich jest odnowienie ładunków Odrzucenia śmierci ("wskrzeszenia" Zagreusa po śmierci). Z alternatywnych nagród polecamy korzystać tylko jeśli macie pełny zapas ładunków Odrzucenia śmierci - są to usprawnienie regeneracji oraz znaczne zwiększenie zadawanych obrażeń w kilku kolejnych komnatach (ostatni z wymienionych wariantów wybierzcie jeśli macie problemy z pokonywaniem nawet zwykłych wrogów).

W Elizjum możecie napotykać wielu humanoidalnych przeciwników Exalted i ich unikalną cechą jest to, że nie giną od razu po śmierci - Hades: Elizjum - Hades - poradnik do gry

W Elizjum możecie napotykać wielu humanoidalnych przeciwników Exalted i ich unikalną cechą jest to, że nie giną od razu po śmierci. Musicie dostatecznie szybko dopaść formę lewitującego potwora z jednym okiem - pokazuje to przykładowy obrazek. Jeśli nie zdołacie tego odpowiednio szybko dokonać, to zabity przeciwnik odrodzi się i wymagane będzie pokonanie go po raz drugi.

Inni bardziej problematyczni wrogowie z Elizjum to - Hades: Elizjum - Hades - poradnik do gry

Inni bardziej problematyczni wrogowie z Elizjum to:

  1. Exalted Greatshield - W tym przypadku dodatkowym problemem jest to, że przeciwnik chowa się za tarczą. Musicie używać dasha żeby szybko znaleźć się za jego plecami i zaatakować jego odsłonięte plecy.
  2. Flame Wheel - To małe rydwany i paradoksalnie są bardziej problematyczne od większych odmian, bo dążą do zderzenia się z Zagreusem i eksplodowania. Starajcie się je atakować na dystans lub odskakiwać tuż przed tym jak wybuchną.
W Elizjum możecie też wpadać na nowych mini-bossów - Hades: Elizjum - Hades - poradnik do gry

W Elizjum możecie też wpadać na nowych mini-bossów:

  1. Soul Catcher to fioletowe kule wypuszczające motyle zadające obrażenia po wejściu w kontakt z nimi. Atakujcie je na wczesnym stadium walki żeby nie "naprodukowały" zbyt wiele motyli.
  2. Minotaur Asterius może pojawić się jako pojedynczy przeciwnik. Co ciekawe nawet jeśli rozprawicie się z nim to i tak pojawi się on po raz drugi jako jeden z końcowych głównych bossów tej krainy.
W Elizjum powracają pułapki i są one wyjątkowo zdradliwe, gdyż nie aktywuje się ich poprzez ustawienie się na płycie naciskowej - Hades: Elizjum - Hades - poradnik do gry

W Elizjum powracają pułapki i są one wyjątkowo zdradliwe, gdyż nie aktywuje się ich poprzez ustawienie się na płycie naciskowej. Posągi z włóczniami samoczynnie aktywują się jeśli coś znajdzie się przed nimi i w rezultacie powinniście całkowicie je omijać lub co najmniej wspierać się uskokami. Możecie też natrafiać na pułapki strzelające pociskami i choć same pociski lecą dość wolno to w przypadku trafienia zadają duże obrażenia.

W wielu komnatach możecie też natrafiać na eksplodujące duże jaja. Tak samo jak w poprzednich krainach są "aktywowane" poprzez wejście w kontakt z nimi, tzn. gdy Wy lub przeciwnicy uderzą w nie atakiem wręcz lub dystansowym. Uciekajcie z pomocą odskoku z zagrożonej strefy, przy czym możecie też szukać okazji do trafiania w pojemniki gdy jacyś wrogowie stoją w ich zasięgu. Co ciekawe jaja mogą się po pewnym czasie "odrodzić" i ponownie eksplodować.

Bossowie w Elizjum

Końcowymi bossami krainy Elizjum są zawsze Asterius oraz Tezeusz - Hades: Elizjum - Hades - poradnik do gry

Końcowymi bossami krainy Elizjum są zawsze Asterius oraz Tezeusz. Musicie przystąpić do konfrontacji dwóch na jednego i każdy z bossów ma swój własny pasek zdrowia. Ogólne założenia walki przez dużą jej część nie zmieniają się w kolejnych próbach. Wyjątkiem może być rodzaj bóstwa wezwanego na pomoc przez Tezeusza po tym jak odniesie dostatecznie duże obrażenia. Opisy walk z bossami Elizjum znajdziecie w osobnym rozdziale Bossowie naszego poradnika.

Pokonani Asterius i Tezeusz mogą pozostawiać po sobie wartościową Ambrozję (Ambrosia) lub może to być duża "paczka" Ciemności. Pokonanie bossów krainy Elizjum odblokowuje również przejście do Świątyni Styx. W drodze z Elizjum do Styx będziecie mogli podleczyć się, zmienić aktywny upominek, sprzedać niepotrzebne rzeczy oraz dokonać zakupów w sklepie.