Hades: Co jest przenoszone wraz z postępem? Hades poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Hades odpowiada na pytanie jakie są permanentne postępy w grze, tzn. rzeczy, które przechodzą do kolejnych rozgrywek.
Ostatnia aktualizacja: 7 maja 2024
Na tej stronie poradnika do gry Hades znajdziecie informację co jest przenoszone do kolejnych rozgrywek, tzn. do kolejnych prób ucieczki (czyli po prostu prób przejścia całej gry). Może to być istotna wiedza pod kątem planowania kampanii oraz zużywania tych obiektów, które będą mogły przepaść w momencie śmierci.
Oto zestawienie najważniejszych rzeczy, których nie traci się po śmierci i które mogą być przenoszone do kolejnych prób:
1) Talenty z Lustra Nocy - To najważniejsza kategoria powiązana z przenoszeniem permanentnych postępów w grze. Talenty gwarantują różnorakie zdolności oraz premie do statystyk. Mogą np. umożliwiać odradzanie się po zgonie, wydłużać pasek zdrowia, pozwalać korzystać z większej liczby krwawników czy podnosić siłę wybranych typów ataków.
Do kupowania talentów używana jest Ciemność. Warto zaznaczyć, że gra oferuje możliwość rozwijania talentów na kolejne poziomy, zresetowania zakupionych talentów (płaci się za to 1 kluczem chtonicznym) oraz podmiany aktywnych talentów na inne.
2) Wybrane surowce - Do tej kategorii zalicza się przede wszystkim Ciemność, która jest najważniejszą "walutą" do dokonywania permanentnych zakupów. Inną istotną kategorią są Kryształy wydawane do dokonywania renowacji w Podziemiach. Żadnego z wymienionych surowców nie stracicie po zgonie.
3) Wybrane unikalne przedmioty - Mowa tu przede wszystkim o Kluczach chtonicznych, które mają kilka zastosowań, przy czym najważniejsze z nich to odblokowywanie nowych broni oraz talentów. Możecie też gromadzić m.in. Krew Tytanów, Diamenty czy Nektar (jest on przekazywany wybranym przyjaznym istotom w formie podarunków).
4) Odblokowane bronie - Raz zakupione bronie (dzięki zużyciu kluczy chtonicznych) pozostaną już z Wami na stałe i nie trzeba ich ponownie kupować. Warto zauważyć, że bronie przy kolejnych wizytach w Domu Hadesa mogą losowo pojawiać się w zmodyfikowanych wersjach pozwalających np. na zbieranie większych ilości Ciemności.
5) Upominki - Możecie odblokowywać kolejne upominki oraz awansować je na kolejne rangi, dzięki zaliczaniu potyczek mając je ustawione jako aktywne.
6) Projekty Wykonawcy domu - Każdy zakupiony projekt pozostanie już na stałe. Mowa tu zarówno o tych projektach, które dotyczą Domu Hadesa, jak i o tych, które wpływają na przemierzane krainy (np. odblokowanie nowego typu komnaty, która może losowo pojawiać się w kolejnych przejściach gry).
7) Lista Mojr - Są to po prostu różnorakie wyzwania z bardzo cennymi nagrodami. Większość z nich wymaga wielokrotnych prób przejścia gry i wykonywania różnych czynności powiązanych m.in. z eksploracją komnat czy spotykaniem unikalnych NPC-ów.
8) Kodeks - Jego wpisy nigdy nie są resetowane. Kodeks jest przez cały czas gry rozbudowywany o zupełnie nowy wpisy, jak również o aktualizacje aktualnych wpisów. W tym drugim przypadku wymogiem może być np. spotkanie się X razy z danym NPC-em czy zabicie X przeciwników danym typem broni. Zliczane są statystyki dla wszystkich rozgrywek.
9) Ważne momenty fabularne - Gra zapamiętuje różne czynności związane z awansowaniem w grze, np. to, że rozprawiliście się z danym bossem, że zostaliście pokonani przez określonego przeciwnika, czy że spotkaliście się z Chaosem. Może to wpływać np. na przebieg rozmów z NPC-ami. Nie liczcie jednak na to, że pokonując bossa przestanie się pojawiać w kolejnych próbach. Dojdzie do kolejnych konfrontacji, czy to z samym bossem czy niewiele różniącą się inną "odmianą".