Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Hades - poradnik do gry

Hades - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Hades: Megajra, Alekto i Tyzyfone - bossowie w Tartarze, jak pokonać Hades poradnik, solucja

Ta strona poradnika do gry Hades zawiera opisy walk z możliwymi bossami biomu Tartar – to siostry Furii o imieniach Megajra, Alekto i Tyzyfone.

Ostatnia aktualizacja: 17 sierpnia 2021

Na tej stronie poradnika do gry Hades znajdziecie opisy pojedynków z bossami krainy Tartar. Do pokonania może być jedna z trzech sióstr Furii - Megajra, Alekto lub Tyzyfone. W opisie znajdziecie informacje o głównych założeniach walki, o tym jak osłabiać siostry i jak unikać ich ataków, a także o tym jakimi unikalnymi atakami i umiejętnościami dysponują Megajra, Alekto i Tyzyfone.

Bossowie krainy Tartar - ogólne informacje

 

Do starcia z bossem biomu Tartar dochodzi po tym jak przejdziecie przez 13 losowo generowanych komnat i traficie do komnaty numer 14 (jej numer może wyświetlić się w prawym górnym narożniku np. po wywołaniu menu darów). W większości prób przed wkroczeniem na arenę walk odwiedzicie zapewne sklep Charona i warto skorzystać z okazji do tego żeby wyleczyć bohatera oraz nabyć przedmioty zwiększające szanse powodzenia. Krainę Tartar dokładniej opisaliśmy w oddzielnym rozdziale poradnika.

Starcie to zakłada pokonanie jednej z sióstr Furii. W pierwszych próbach przeciwniczką do pokonania jest zawsze Megajra, ale po tym jak zginiecie dostatecznie dużą ilość razy zaczną się też pojawiać inne siostry - Alekto oraz Tyzyfone. Nie możecie wpłynąć na to jaka siostra zostanie "wylosowana". Ogólne założenia walki są podobne dla wszystkich 3 sióstr, przy czym każda z nich dysponuje też swoimi własnymi atakami oraz umiejętnościami. Opisaliśmy je w kolejnych podpunktach.

Ważna uwaga - Nasz opis walk z bossami skupia się w dużej mierze na zestawieniu ataków sióstr oraz przedstawieniu ogólnej taktyki walki. Nie jest możliwe zamieszczenie opisu krok po kroku jak pokonywać bossów w Tartarze, bo z racji na dużą losowość gry każde kolejne starcie mniej lub bardziej różni się od pozostałych. Wpływają na to m.in. dobór broni, odnalezione i zakupione dary i ulepszenia, odblokowane talenty i aspekty broni, czy długość paska zdrowia i możliwości regeneracji.

Megajra (Megaera)

 

Megajra to jedna z trzech sióstr Furii. Spotyka się ją zawsze w kilku pierwszych przejścia przez Tartar. Losowo może też pojawiać się w dalszej fazie gry zamiast Alekto lub Tyzyfone.

 

Najważniejsze zagrożenia wspólne dla wszystkich trzech sióstr to:

  1. Występowanie płyt naciskowych z kolcami na arenie - Mogą to być pojedyncze płyty lub ich grupy i łatwo jest je przegapiać w ferworze walki. Każdy kontakt z kolcami to niepotrzebna utrata zdrowia. Omijajcie płyty lub przebiegajcie po nich z włączonym dashem. Warto zaznaczyć, że jeśli dysponujecie odpowiednimi umiejętnościami, to możecie próbować spychać bossa na kolce.
  2. Wykonywanie szarż przez bossa - Atak ten rozpoznacie po tym, że dana siostra na chwilę przykucnie. Daje to Wam na czas na wykonanie odskoku w bok. Niezależnie od rodzaju posiadanej broni jest to też dobry moment do kontrataku i zaatakowania siostry. Celujcie w miarę możliwości w jej plecy żeby odniosła większe obrażenia.

 

W trakcie walk może co jakiś czas dochodzić do pojawiania się na arenie losowych zwykłych przeciwników. Możecie starać się ich unikać i skupiać się na walce z głównym bossem, przy czym szczególnie w przypadku wrogów stosujących ataki dystansowe może to być kłopotliwe. Warto wtedy przeznaczyć trochę czasu na rozprawienie się z kłopotem, ale w taki sposób żeby siostra nie znalazła łatwiej okazji do zaatakowania Zagreusa.

 

Przy próbie zadawania siostrom obrażeń w walce w zwarciu musicie liczyć się z tym, że mogą odpowiedzieć wirującym atakiem. Jest on sygnalizowany i powinniście wtedy wykorzystać okazję do tego żeby aktywować dash i uciec poza jego obszar działania. Problem ten jest mniej poważny jeśli z racji na posiadaną broń walczycie z bossem głównie na dystans.

 

Wszystkie siostry stosują różnego rodzaju ataki dystansowe. Możecie na nie w różny sposób reagować w zależności od położenia i przede wszystkim rodzaju używanej broni. Najskuteczniejsza może być Tarcza Chaosu, która jest w stanie blokować wszystkie tego typu ataki, ale pociski możecie też uderzać bronią, odbijać czy w ostateczności używać dasha żeby przebiegać między nimi. Na arenie są obiekty do schowania się, ale jest duża szansa, że szybko zostaną zniszczone.

 

W dalszej fazie pojedynku Megajra zacznie stosować ataki obszarowe symbolizowane przez okręgi na ziemi. Musicie się od nich szybko oddalać po to żeby unikać odnoszenia obrażeń. Najlepszym rozwiązaniem są oczywiście dashe i jeśli pojedynczy dash nie wystarczy to ponownie wciśnijcie przycisk odskoku. Kontynuujcie uciekanie do momentu zakończenia przez bossa tej serii ataków.

Alekto (Alecto)

 

Alekto to jedna z trzech sióstr Furii. Zaczniecie ją spotykać dopiero po tym jak kilka razy polegniecie po konfrontacjach z Megajrą. Może ona zostać wylosowana do walki zamiast Megajry lub Tyzyfone.

 

Alekto dysponuje bardzo podobnymi podstawowymi atakami do Megajry, a więc jest w stanie wyprowadzać szarże, odpalać obrotowe ataki w zwarciu, a także strzelać seriami pocisków, które możecie blokować, odbijać lub omijać dzięki pozostawaniu w ruchu.

Siostrę tę możecie też w podobny sposób atakować do Megajry. Idealnym momentem do ataku jest zakończenie przez nią szarży lub innego większego ataku. Pamiętajcie o tym żeby w miarę możliwości trafiać ją w plecy.

 

Przeciwniczka może wypuszczać podczas walk wirujące ostrza. W tym przypadku najlepiej jest trzymać się całkiem z dala od nich i czekać aż przestaną działać. Możecie też próbować z wyprzedzeniem obserwować ich trasę podróży.

 

Na ekranie pod paskiem zdrowia Alektro widoczny jest również jej pasek furii (Rage). Po tym jak zostanie on całkowicie napełniony Alekto wpadnie w szał bojowy. Ekran zrobi się wtedy czerwony i ataki siostry zyskają na intensywności i sile. Biegajcie po arenie uciekając przed Alekto i czekajcie aż furia dobiegnie końca, dzięki czemu Alekto powróci do "normalnego" stanu.

 

Wspólne cechy pojedynków z Megajrą i z Alekto to:

  1. występowanie pułapek - unikajcie ich, przebiegajcie po nich w oparciu o dash i szukajcie ewentualnie okazji do spychania Alekto,
  2. stosowanie przez bossa ataków obszarowych - uciekajcie od okręgów pojawiających się na ziemi,
  3. pojawianie się losowych zwykłych pomocników - eliminujcie tylko tych, którzy stanowią większe zagrożenie lub przeszkadzają wyraźnie w walkach.

Tyzyfone (Tisiphone)

 

Tyzyfone to jedna z trzech sióstr Furii. Zaczniecie ją spotykać dopiero po tym jak kilka razy polegniecie po konfrontacjach z Megajrą. Może ona zostać wylosowana do walki zamiast Megajry lub Alekto.

 

Tyzyfone dysponuje bardzo podobnymi podstawowymi atakami do Megajry, a więc jest w stanie wyprowadzać szarże (wypuszczają one dodatkowo pociski na boki - omijajcie je!) i odpalać obrotowe ataki w zwarciu.

Siostrę tę możecie też w podobny sposób atakować do Megajry. Idealnym momentem do ataku jest zakończenie przez nią szarży lub innego większego ataku. Pamiętajcie o tym żeby w miarę możliwości trafiać ją w plecy.

 

Tyzyfone może wyprowadzać nibezpieczny atak dystansowy w linii prostej. Musicie być gotowi do szybkiej reakcji, bo jest on trudniejszy do uniknięcia od szarż sióstr, do których powinniście być przyzwyczajeni. Ponadto w przypadku trafienia Zagreus może zostać na krótką chwilę ogłuszony.

 

Siostra co pewien czas wypuszcza pociski, przy czym mają one kształt wiru i w rezultacie unikanie ich może okazywać się bardziej problematyczne. Jeśli nie macie możliwości blokowania lub niszczenia lecących pocisków, to polegajcie na precyzyjnych dashach i na chowaniu się za tymi przeszkodami, które nie zostały jeszcze zniszczone.

 

Za każdym razem gdy Tyzyfone straci dostatecznie dużo zdrowia ekran zrobi się na chwilę czarny i rozmiary areny ulegną zmniejszeniu. Musicie w rezultacie większą uwagę przywiązywać do odskoków i nie dać się zapędzić w róg. Dodatkowo wymagane jest unikanie bombardowań poprzez odskakiwanie w odpowiednich momentach na boki. Pewnym ułatwieniem jest to, że ataki te nie "gonią" Zagreusa, tylko odpalają się w ustalonych miejscach i dają krótką chwilę żeby ustawić się w bezpiecznej części areny.