Hades: Struktura podziemi Hades poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Hades wyjaśnia jak wygląda struktura podziemi w grze – to różne krainy, komnaty, unikalne pomieszczenia, areny walk oraz Dom Hadesa.
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Hades znajdziecie informacje na temat struktury podziemi w grze. Wyjaśniamy jak wygląda przeprawa przez podziemia w drodze na powierzchnię - opisaliśmy zasady eksploracja komnat, podział na różne rodzaje lokacji oraz główne zagrożenia czekające na Zagreusa.
Na kolejnych stronach tego rozdziału znajdziecie opisy głównych i opcjonalnych krain / biomów znajdujących się w grze. Powinny one Wam pomóc w lepszym przygotowaniu się do wyprawy i unikaniu częstych błędów.
Dom Hadesa
Dom Hadesa to swego rodzaju centralny hub w świecie gry. Powrócicie tu po każdej nieudanej próbie zakończonej śmiercią i rozpoczyna się tu każdą nową próbę wydostania się na powierzchnię.
W domu oprócz tytułowego Hadesa spotkacie także inne bóstwa i różne postacie niezależne. Jest to bezpieczna lokacja, w której nie ma żadnych przeciwników.
W trakcie pobytu w Domu Hadesa oprócz spotykania się z NPC-ami możecie m.in. kupować nowy sprzęt, dobierać talenty i bronie, zamawiać nowe projekty u wykonawcy czy ustawiać aktywne upominki. Niektóre atrakcje stają się dostępne dopiero po dostatecznym awansowaniu w grze. Dom Hadesa dokładniej opisaliśmy na jednej ze stron rozdziału Podstawy.
Główne krainy
Krainy (zwane także biomami) to różne obszary podziemi, przez które przechodzi się w kolejnych próbach. Poszczególne krainy różnią się między sobą nie tylko stylistyką, ale również rodzajami zagrożeń i przeciwników, z którymi trzeba sobie radzić. W grze są cztery główne krainy:
Kolejność odwiedzania głównych krain jest zawsze odgórnie narzucona. Nie możecie skrócić sobie przeprawy poprzez skorzystanie z jakiegoś skrótu. Na szczęście w miarę awansowania w grze każda kolejna przeprawa przez znane już krainy powinna sprawiać Wam mniej problemów i zajmować nieco mniej czasu. Wszystkie krainy opisaliśmy dokładniej na kolejnych stronach tego rozdziału.
Zwykłe komnaty
Każda kraina w grze składa się z losowo generowanych komnat i za wyjątkiem ostatniej krainy w każdej próbie musicie zaliczyć kilkanaście pomieszczeń po to żeby móc przejść do kolejnego biomu.
W grze nie ma na szczęście pełnej losowości badania komnat, gdyż przy przejściach do kolejnych lokacji pojawiają się znaki, które informują o tym jakiego rodzaju komnata jest do odwiedzenia. W przypadku gdy dostępnych jest kilka wyjść możecie wybrać to, które w danym momencie najbardziej Was interesuje. Temat ten dokładniej opisaliśmy na stronie Symbole przy przejściach - co oznaczają?.
Unikalne lokacje i sekretne krainy
Oprócz "pospolitych" komnat co jakiś czas możecie też natrafiać w podziemiach na unikalne lokacje. Mogą to być m.in. ukryte krainy, takie jak Chaos opisany na jednej z kolejnych stron rozdziału, czy miejsca spotkań z nowymi postaciami niezależnymi. Dzięki odwiedzaniu tego typu miejscówek będziecie mogli odkrywać nową zawartość gry oraz doprowadzać do wielu ciekawych spotkań z NPC-ami.
Pokoje z bossami
Na końcu każdej biomu czeka Was starcie z bossem lub bossami danej krainy. Nie są to zawsze ci sami przeciwnicy, gdyż mogą też pojawiać się ich zmodyfikowane "wersje". Niezależnie od tego kogo spotkacie liczcie się z tym, że szczególnie pierwsze starcia z bossami krain sprawią Wam bardzo duże problemy. Dopiero po dobrym poznaniu wszystkich ich ruchów, ustaleniu poprawnej taktyki walki i rozwinięciu sterowanej postaci będziecie coraz częściej pokonywali bossów bez zgonów ani bez zbyt dużego uszczerbku na zdrowiu.
Konfrontacji z głównymi bossami gry nie można pomijać, przy czym możecie niejako przygotowywać się do nich w trakcie przemierzania poprzednich komnat - starajcie się na bieżąco odnawiać zdrowie Zagreusa, szukać sposobów na wydłużanie paska zdrowia bohatera, a także pozyskiwać jak najwięcej darów, ulepszeń broni i przedmiotów zużywalnych podnoszących jego statystyki.