Hades: Czy można zapisać grę? Hades poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Hades wyjaśnia czy dozwolone są manualne sejwy oraz na jakich zasadach odbywa się zapisywanie stanu gry.
Ostatnia aktualizacja: 7 maja 2024
Na tej stronie poradnika do gry Hades znajdziecie odpowiedź na pytanie czy możliwe jest zapisywanie stanu gry. Wyjaśniamy też w jakich okolicznościach mogą być tworzone nowe sejwy oraz czy możliwe jest operowanie na kilku różnych slotach zapisywania stanu gry.
Polecamy zajrzeć również na osobną stronę Wyłączenie gry - czy stracimy postępy?, na której wyjaśniliśmy jak zabezpieczać przed utratą postępów i jak bezpiecznie zamknąć grę.

Hades pozwala na wykorzystywanie czterech slotów zapisu stanu gry. Wyboru slotu dokonuje się w momencie rozpoczynania nowej gry i od tej pory wszystkie Wasze postępy będą na nim zapisywane.
Pozostałe sloty mogą Wam posłużyć na potrzeby rozpoczęcia kampanii od nowa oraz stworzenia innej postaci z myślą o innym buildzie. Możecie też wykorzystać dodatkowe sloty np. do zagrania w Hades z włączonym trybem piekelnym (Hell Mode) oferującym znacznie wyższy poziom wyzwania.

Wasze postępy są automatycznie zapisywane w trakcie prowadzenia rozgrywki. Każde nowe nadpisanie aktualnego stanu gry symbolizowane jest przez ikonę z prawego górnego narożnika ekranu. W grze nie przewidziano opcji zapisania stanu gry na żądanie.
Gra wykonuje automatyczne zapisy przede wszystkim w momencie wkroczenia do każdej nowej lokacji (lub przejścia na inny ekran w Domu Hadesa) i powinna też utworzyć kolejnego sejwa po rozprawieniu się z grupą przeciwników w danej komnacie. Sejwowanie odbywa sie więc dosyć często, znacznie częściej od innych popularnych gier z elementami roguelike.

Gra pozwala łatwo ustalić kiedy utworzony został ostatni zapis. Informacja ta jest wyświetlana w oknie pauzy - zaznaczyliśmy ją na powyższym obrazku.
Jeśli chcecie mieć pewność, że Wasz progres został poprawnie zachowany, to wyłączcie grę tuż po jednym z automatycznych zapisów. Informacja w oknie pauzy powinna wtedy mówić, że postępy zapisane zostały mniej niż minutę temu.

Po tym jak ponownie uruchomicie grę możecie wybrać interesujący Was sejw. Każdy wykorzystany slot zawiera informacje na temat danego zapisu stanu gry. Dotyczą one:
- rodzaju lokacji / komnaty, w której utworzony został ostatni zapis - powrócicie w to miejsce po wznowieniu rozgrywki i nie będziecie zawsze musieli rozpoczynać z powrotem w Domu Hadesa,
- całkowitej liczby prób przejścia gry (prób ucieczki),
- całkowitej liczby zgromadzonej Ciemności (nazwa jednego z surowców w grze),
- daty utworzenia ostatniego zapisu.
Ikona śmietnika pozwala na usunięcie sejwa - jest to nieodwracalna czynność i możecie stracić nawet kilkadziesiąt godzin postępów.
Dodatkowa podpowiedź - Jeśli gracie w Hades na PC lub na PS4, to możecie "oszukiwać" i zgrywać kopie sejwów na nośnik usb. Może to mieć różne zastosowania. Przykładowo zapisanie gry przed starciem z bossem i przekopiowanie sejwów na usb może Wam pozwolić na powtórzenie ewentualnej przegranej walki bez konieczności ponownego przechodzenia całej krainy. Hades jest jednak skonstruowany w taki sposób, by szanse przetrwania bohatera w tych samych starciach stopniowo rosły. Radzimy grać uczciwie po to żeby stopniowo rozwijać Zagreusa.