Hades: Dom Hadesa Hades poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Hades zawiera podstawowe informacje o Domu Hadesa – jego głównych cechach, atrakcjach, pomieszczeniach i mieszkańcach.
Ostatnia aktualizacja: 24 sierpnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Hades znajdziecie najważniejsze informacje na temat Domu Hadesa, czyli lokacji będącej hubem - bezpieczną przystanią w świecie gry. Dowiecie się kiedy powraca się do Domu Hadesa, jakie są jego najważniejsze cechy i atrakcje, a także w jaki sposób opuszcza się Dom Hadesa z zamiarem rozpoczęcia eksploracji podziemi.
- Kiedy odwiedza się Dom Hadesa?
- Postacie przebywające w Domu Hadesa
- Najważniejsze pomieszczenia i interaktywne obiekty w domu
- Opuszczanie Domu Hadesa i wkraczanie do podziemi
Kiedy odwiedza się Dom Hadesa?
Pomimo tego, że rozpoczynając nową grę znajdziecie się od razu w podziemiach, to wizyty w Domu Hadesa są bardzo częste. Automatycznie traficie tam po każdej śmierci, która zakończy aktualną przeprawę Zagreusa. Główny bohater w dalszej fazie kampanii może też powracać do Domu Hadesa nawet jeśli pomyślnie zaliczyliście przeprawę i rozprawiliście się z finałowym bossem.
Dom Hadesa to całkowicie bezpieczna lokacja. Nie musicie się tu obawiać żadnych walk i to pomimo tego, że możecie spotkać kilka postaci, z którymi była okazja do zmierzenia się w podziemiach. W Domu Hadesa osoby te nie będą miały wrogich intencji. Co więcej, będzie możliwość poprawienia relacji z nimi dzięki odbywaniu rozmów i przekazywaniu prezentów.
Każdy powrót do Domu Hadesa jest zaliczany w statystykach jest jako nowa próba ucieczki. Informację o dotychczasowej liczbie prób (a także o Ciemności zgromadzonej łącznie we wszystkich rozgrywkach) możecie odczytać podczas wybierania zapisanego stanu gry w menu głównym.
Postacie przebywające w Domu Hadesa
W domu Hadesa spotkacie zawsze wiele różnych postaci i istot. Możecie odbywać rozmowy z NPC-ami, nad głowami których pojawiają się wykrzykniki. Warto korzystać z każdej okazji, bo może to służyć pogłębianiu wiedzy na temat świata gry, a także lepszym poznawaniu wybranych postaci i ewentualnym rozwijaniu powiązanych z nimi wątków fabularnych.
Ważnym postaciom z domu Hadesa możecie też przekazywać prezenty - nektar oraz ambrozję (dopiero po maksymalnym rozwinięciu standardowych relacji). W zamian możecie pozyskać m.in. upominki, czyli pasywne umiejętności powiązane z poszczególnymi NPC-ami.
Dosyć istotną informacją jest to, że nie wszystkie ważne postacie niezależne pojawiają się po każdym powrocie do Domu Hadesa. Niektórzy NPC-e mogą być nieobecni w trakcie danej wizyty i niekiedy jest to uzasadnione fabularnie, dzięki czemu Zagreus może to skomentować. Wybrane postacie (np. Duza) mogą też pojawiać się w różnych częściach Domu Hadesa i nie spodziewajcie się spotkania ich zawsze w tym samym miejscu. Najlepiej po każdym powrocie do Domu Hadesa przejść się po jego wszystkich pomieszczeniach.
Czasami możecie też być świadkami rozmów innych NPC-ów. Zagreus zazwyczaj nie dołącza do nich, tylko może pełnić rolę słuchacza. To również dobry sposób na pogłębianie wiedzy na temat świata gry i ważnych postaci fabularnych.
Najważniejsze pomieszczenia i interaktywne obiekty w domu
Pomijając opisane powyżej rozmowy z NPC-ami, każdy powrót do Domu Hadesa powinniście wykorzystać do:
- Przygotowania się do kolejnej próby - Chodzi tu przede wszystkim o dobór wyposażenia.
- Zużycie surowców zdobytych w poprzedniej próbie - Mowa tu o obiektach, których nie utraciliście w momencie śmierci Zagreusa. Nie możecie więc np. zachować Oboli Charona.
W głównej sali domu oprócz Hadesa i Cerbera możecie spotkać Wykonawcę Domu. To ważna postać, u której możecie zamawiać projekty powiązane z podziemiami i postępami oraz z dekoracjami domu. Ważniejsza jest oczywiście ta pierwsza grupa, gdyż pozwoli ona Wam na odblokowywanie nowej zawartości, nowych interakcji na terenie domu i nowych atrakcji w podziemiach. Za początkowe projekty musicie płacić kryształami, ale te z późniejszej fazy gry wymagają już zużywania znacznie rzadszych diamentów.
W sypialni Zagreusa możecie znaleźć przede wszystkim:
- Lustro Nocy - Jest ono wykorzystywane do kupowania nowych talentów, czyli różnorakich premii do statystyk. Wydaje się na ten cel Ciemność, czyli surowiec zachowywany w momencie śmierci. Należy zaznaczyć, że nie wszystkie talenty są od razu dostępne i kolejne możecie odsłonić wyłącznie dzięki poświęceniu określonej liczby chtonicznych kluczy.
- Listę Mojr - Jest to księga z przepowiedniami, czyli różnorakimi wyzwaniami. Możecie śledzić ich postępy oraz odbierać (bardzo cenne) nagrody z tytułu ich zaliczania.
Kolejnym pomieszczeń spośród dostępnych od samego początku gry jest arena sparingowa. Przebywa tu Kostek, na którym możecie swobodnie testować różne ataki broni. Ważniejsze są jednak:
- Stanowiska odblokowywania i kupowania nowych broni - Kolejne bronie możecie kupować za klucze chtoniczne i raz odblokowana broń pozostanie już z Wami na zawsze. Możecie też wybierać bronie oraz je ulepszać przeznaczając krew tytanów na odblokowywanie i upgrade'owanie ich aspektów.
- Gablota z upominkami - Możecie je odblokowywać dzięki przekazywaniu nektaru różnym NPC-om. Ustawienie upominka jako aktywnego pozwoli na utrzymanie powiązanej z nim nagrody oraz na jego dalsze rozwijanie.
W dalszej fazie kampanii odblokowanie salon połączony z kuchnią. W lokacji tej spotkacie dwóch ważniejszych NPC-ów:
- Nieszczęsny Broker pozwala na dokonywanie wymian surowców. Możecie polegać na tej metodzie żeby zdobywać przedmioty, których w danym momencie potrzebujecie oraz pozbywać się tych, których macie w nadmiarze.
- Szef kuchni odbiera złowione w świecie gry ryby (dopiero po odblokowaniu wędki dzięki zrealizowaniu jednego z projektów). Za dostarczone ryby otrzymacie różne nagrody, np. kryształy albo nektar.
Jeszcze później możecie odblokować komnatę administracyjną - staje się to możliwe po opłaceniu powiązanego z nią projektu. Pozwala ona na przeglądanie szczegółowych statystyk na temat Waszych aktualnych dokonań.
Opuszczanie Domu Hadesa i wkraczanie do podziemi
Dom Hadesa ma tylko jedno wyjście, które znajduje się obok sali sparingowej i miejsca wybierania broni. Po skorzystaniu z niego zawsze zostaniecie przeniesieni do Tartaru, czyli do pierwszej krainy podziemi. Nie ma możliwości skracania sobie podróży do wyjścia z podziemi poprzez pomijanie krain. Musicie zawsze przejść przez 4 główne obszary, przy czym rozkład i zawartość komnat będą za każdym razem losowane.
Od momentu ukończenia gry po raz pierwszy wyjście z Domu Hadesa zyska nową cechę - Pakt Skruchy umożliwia wybranie zasad, na których będziecie zaliczać kolejne próby. Możecie celowo załączać różne utrudnienia po to żeby zwiększać poziom wyzwania i zapewniać sobie cenniejsze nagrody za zaliczanie gry.