41 - 64 | Misje dodatkowe | Final Fantasy XIII Final Fantasy XIII poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Numer | Nazwa | Poziom trudności | Lokalizacja kamienia | Wymagania | Cel | Nagroda |
41 | Gaian Grudge | A | Faultwarrens - Via Lunae | Misja 38 | Tonberry | Doctor's Code |
42 | Antihero | B | Faultwarrens - Via Lunae/Via Stellarum | Misja 38 lub 39 | Borgbear Hero | Witch's Bracelet |
43 | The Hero Never Dies | B | Faultwarrens - Via Stellarum/Via Solis | Misja 39 lub 40 | Borbear Hero | Speed Sash |
44 | The Old Ones go to Rust | A | Faultwarrens - Via Solis | Misja 40 | Corrosive Custard | General's Belt |
45 | Emergent Evolution | A | Faultwarrens - Gaian Path | Misja 41 | Neochu | Hunter's Friend |
46 | On Silent Wings | A | Faultwarrens - Salamandrine Path | Misja 42 | Zirnitra | Gilgamesh Inc |
47 | Unfocused Rage | A | Faultwarrens - Salamandrine Path | Misja 42 | Raktavija | Mnar Stone |
48 | The Abyss Stares Back | A | Faultwarrens - Sylphid Path | Misja 43 | Verdelet | Twenty-Sided Die |
49 | Tyrannicide | A | Faultwarrens - Sylphid Path | Misja 43 | Tyrant | 7x Particle Accelerator |
50 | Road to Predation | B | Faultwarrens - Neired Path | Misja 44 | Humbaba | Scarletite |
51 | Attacus, the Soulless | A | Faultwarrens - Sylphid Nereid Path | Misje 35-50 | Attacus | Genji Glove |
52 | Head in the Clouds | A | The Archylte Steppe - Western Benchland | Dotarcie do Sulyya Springs | Zirnitra | Gale Ring |
53 | Freedom from Fear | A | Mah'habara - An Asylum from Light | BRAK | Zirnitra | Blaze Ring |
54 | The Bigger They Are... | B | The Archylte Steppe - Northern Highplain | Znajdź Cactuara | Gigantaur | Cactaur Doll |
55 | Can't We All Just Get Along? | A | Oerba - Deserted Schoolhouse (na dachu budynku) | Misja 14, pokonanie Barthendelusa w Oerbie | Neochu | Growth Egg |
56 | A Toothy Grin | C | The Archylte Steppe - Eastern Tors | Dotarcie do Taejin's Tower | Ugallu | Rhodochrosite |
57 | What's Yours is Brine | C | The Archylte Steppe - Eastern Tors | Dotarcie do Taejin's Tower | Sahagin | Uraninite |
58 | The Culler of Many | B | The Archylte Steppe - Eastern Tors | Dotarcie do Taejin's Tower | Humbaba | Speed Sash |
59 | Two-faced Fiend | A | The Archylte Steppe - Eastern Tors | Dotarcie do Taejin's Tower | Zirnitra | Energy Sash |
60 | Dégela Vu | A | The Archylte Steppe - Eastern Tors | Dotarcie do Oerby | Gelatitan | Mnar Stone |
61 | I, Juggernaut | A | The Archylte Steppe - Eastern Tors | Dotarcie do Oerby | Juggernaut | Royal Armlet |
62 | Indomitable Will | A | The Archylte Steppe - Eastern Tors | Dotarcie do Taejin's Tower | Raktavija | Genji Glove |
63 | Crushed by Doubt | A | Sulyya Springs - Subterranean Lake | Dotarcie do Faultwarrens | Adamantortoise | Genji Glove |
64 | The Doomherald | A | Oerba - Rust-eated Bridge | Misje 27 i 51, pokonanie Barthendelusa w Oerbie | Vercingetorix | Gold Watch |
Misja 63 - Adamantortoise
W tym zadaniu naszym celem jest olbrzymi żółw Adamantortoise, którego spotkamy również pod koniec dwunastego rozdziału gry. Przeciwnik wydaje się bardzo trudny, ale ma jeden słaby punkt - nie jest odporny na zaklęcie Death. Żeby z niego skorzystać, ustawiamy Vanille na lidera drużyny i na samym początku walki przyzywamy Eidolona. Olbrzym przewróci się, a my będziemy mieli sporo czasu na rzucanie odpowiedniego czaru. Niestety szansa na zadziałanie natychmiastowej śmierci jest niewielka, dlatego warto zainwestować we wszelkiego rodzaju przedmioty przyspieszające ładowanie ATB, a także ubrać Belladonna Wand, który zwiększa skuteczność zaklęć Sabotażysty. Jeżeli wolimy wygrać walkę bardziej uczciwie, niezbędne wydaje się wymaksowanie wszystkich postaci i dopiero wtedy przystępowanie do standardowego starcia.
Misja 64 - Vercingetorix
Jak łatwo się domyślić ostatnia misja jest najtrudniejsza ze wszystkich, a nasz przeciwnik to najpotężniejsza istota w grze, więc bez odpowiedniego przygotowania nie ma co zaczynać walki. Przede wszystkim nasi bohaterowie powinni mieć wymaksowane minimum 3-4 drzewka w Crystarium, a także korzystać z przedmiotów na maksymalnym poziomie. Ważne jest żeby główny Commando wyposażony był w Genji Glove oraz wszelkie przedmioty zmniejszające otrzymywane obrażenia. Reszta bohaterów również powinna zainwestować w akcesoria zwiększające obronę i wytrzymałość na ciosy. Jeżeli chodzi o paradygmaty, to polecam następującą listę:
Sentinel + Sentinel + Sentinel
Saboteur + Saboteur + Saboteur
Medic + Medic +Medic
Commando + Ravager + Ravager
Commando + Ravager + Medic
Synergist + Synergist + Synergist
Teraz pozostaje już tylko użyć Aegisol oraz Fortisol i można zaczynać walkę z Vercingetorixem. Pojedynek jest bardzo trudny, ale na szczęście schematyczny. Nasz przeciwnik wykonuje określone ataki zawsze w tej samej kolejności. Zaczyna od kombinacji Wind Shear oraz Putrescence, która usuwa dwa buffy z członków naszej drużyny, a następnie używa Impenetrable Aura. Dzięki tej zdolności przez pewien okres czasu jest niepodatny na wszelkie ataki, usuwa z siebie wszystkie debuffy, regeneruje 8% życia, wzmacnia się kilkoma buffami i na dodatek resetuje chain gauge. W trakcie trwania aury najlepiej zbuffować drużynę i przywrócić wszystkie punkty życia, bo zaraz po niej boss wykona swój najpotężniejszy cios - Wicked Wirl. To jest właśnie moment na skorzystanie z taktyki 3x Sentinel. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie przetrwać ten śmiercionośny atak. Należy również pamiętać o dużej podatności przeciwnika na zaklęcie Poison, stąd paradygmat trzech Sabotażystów. Trucizna powinna być na Vercingetorixie praktycznie przez całą walkę (poza fazą aury). Ostatnia ważną informacją jest to, że przeciwnik trzy razy podczas starcia zwiększa swoją moc. Ma to miejsce przy 90%, 60% i 30% jego życia. Po kilku próbach powinno się udać, a w nagrodę otrzymamy bardzo potężny przedmiot - Gold Watch.