Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

FIFA Manager 09 - poradnik do gry

FIFA Manager 09 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Porządkowanie spraw klubowych | Pierwsze kroki poradnik FIFA Manager 09

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Porządkowanie spraw klubowych

Jako, że Fifa Manager 09 to gra skupiająca się przede wszystkim na otoczce okołomeczowej, to właśnie sprawy klubowe są elementem, na które należy poświęcić najwięcej uwagi po przybyciu do nowego klubu. Poniżej znajdziecie informacje o tym, co należy zrobić, by przygotować klub do sezonu od strony stricte organizacyjnej.

SPRAWY FINANSOWE - SPONSOR GŁÓWNY

Podpisanie umowy sponsorskiej to pierwsza z decyzji organizacyjnych, które będziecie musieli podjąć. Szczegóły negocjacji opisane są w rozdziale Klub - Sponsorzy, prawa do tablic i nazwy. Warto więc zerknąć tam, nim zaczniecie własną grę w FM'a.

SPRAWY FINANSOWE - TABLICE REKLAMOWE I SPONSORZY LOKALNI

Oprócz sponsora głównego, będziecie musieli podpisać też kontrakty z firmami chętnymi do reklamy na tablicach reklamowych i ze sponsorami lokalnymi. Szczegółowe informacje odnośnie tych negocjacji znajdziecie we rozdziale Klub - Sponsorzy, prawa do tablic i nazwy. Jako, że negocjacje w sprawie tablic i sponsorów lokalnych są w pełni opcjonalne, warto jest sobie zanotować taką czynność, by o niej nie zapomnieć. To dodatkowe pieniądze!

SPRAWY FINANSOWE - BUDŻET (Klub > Sytuacja Finansowa)

Budżet to serce Fifa Managera. To w nim należy szukać źródeł wszelkich sukcesów i niepowodzeń klubowych. Więcej informacji na jego temat znajdziecie w rozdziale Klub - Budżet. Wiąże się z nim jednak kilka spraw, które warto mieć na uwadze już na samym początku zabawy. Jak zapewne pamiętacie, przed rozpoczęciem gry ustaliliście budżet ramowy, który powstął w oparciu o negocjacje ze sponsorem i waszą deklarację względem osiągnięć na dany sezon. Na podstawie tych ustaleń, zarząd przygotował limity, których nie wolno wam jest przekroczyć.

Obecnie gra w prosty sposób informuje o ilości środków dostępnych na dane cele. Was na starcie interesować będzie wyłącznie budżet na transfery i budżet znajdujący się w rubryce Różne. Pierwszy określa, ile możecie wydać na nowych piłkarzy. Drugi determinuje potencjalne wydatki na zgrupowania i imprezy klubowe, które powinniście zorganizować przed rozpoczęciem sezonu. Miejcie na uwadze znajdujące się tam liczby, by nie przeszarżować już przed pierwszą kolejką.

SPRAWY FINANSOWE - BILETY (Klub > Sytuacja Finansowa > Bilety)

Ceny biletów to jedna z najważniejszych kwestii finansowych w grze. Przed rozpoczęciem sezonu, musicie się zająć ustaleniem rabatów na karnety i ewentualne mecze towarzyskie. W przypadku meczów towarzyskich warto jest ustawić wskaźnik na 65% (spora zachęta w stronę kibiców, a jednocześnie coś tam uda się zarobić). W przypadku rabatu na karnety, warto jest wybrać zniżkę rzędu 30%. Zachęci to kibiców do zapełnienia części miejsc, którymi aktualnie dysponujecie. Jako, że prawdopodobnie będziecie rozbudowywać stadion w pierwszych kilku kolejkach, za ewentualną zniżkę i tak zapłacą nowi kibice, którzy i tak nie mogliby kupić karnetów na miejsca będące w budowie. Szczegółowe informacje na temat biletów znajdziecie w rozdziale Klub - Bilety.

SPRAWY FINANSOWE - HANDEL (Klub > Sytuacja Finansowa > Handel)

Okres przed pierwszą kolejką to idealny czas, by przygotować sklepik klubowy do generowania odpowiednich zysków. Wystarczą tu dwa działania. Pierwszym jest zakup 1000 koszulek (powinno to dać rabat rzędu 7%) i 500 strojów (to powinno dać rabat 4%). Na koszulki dajcie 20% zniżki, na multimedia 30%, a na resztę 10%. Jako, że przed sezonem sprzedają się głównie koszulki, powinno to wam zagwarantować pewne pieniążki już na starcie. Rzecz jasna, jeśli prowadzicie duży klub, kupujcie tak, by mieć możliwie duże rabaty i pomieścić się w sklepiku klubowym. Nawet, jeżeli towar nie zejdzie w danym sezonie, zejdzie w następnym. Rabat jest jednak rabatem. I tak zarobicie! Więcej informacji o handlu znajdziecie w rozdziale Klub - Kibice i pamiątki klubowe.