Bilety | Klub poradnik FIFA Manager 09
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Bilety
Ekran biletów umożliwia zarządzanie jednym z głównych źródeł dochodu w Fifa Manager 09, którym jest sprzedaż biletów. Sekcja A dostarcza informacji o średniej liczbie widzów w tym (i poprzednim) sezonie, a także o liczbie aktywnych kibiców. Liczba ta determinuje ilość kibiców, którzy zechcą przyjść na mecz klubu. Im jest ich więcej i im lepsze stosunki klubu z kibicami, tym większa grupa fanów klubu pojawi się na stadionie.
Nieco niżej znajduje się lista wszystkich spotkań zaplanowanych na dany sezon. W sekcji C znajduje się prognozowana liczba widzów. Liczba ta prognozowana jest w oparciu o sytuację klubu i ceny biletów. Po prawej widnieje maksymalna liczba miejsc na stadionie (D). Przed sekcją C, znajduje się kolumna (B), która umożliwia obniżenie lub podwyższenie cen biletów dla danego spotkania (należy kliknąć LPM na to pole). Opcja Zred. powoduje obniżenie domyślnej ceny biletów o 25%. Z kolei opcja Na górze powoduje jej zwiększenie.
Ceny warto jest zredukować w przypadku spotkań z niską prognozą kibiców. Dzięki temu uda się zachęcić do przybycia dodatkowych fanów, co nie tylko pomoże zespołowi, ale i klubowej kasie. Zwiększenie korzystne jest w przypadku meczów o dużym znaczeniu, gdzie prognoza dotycząca liczby widzów jest więcej, niż optymistyczna (przynajmniej 85% stadionu). Podwyższenie cen nie odstraszy zbyt wielu widzów, a pozwoli zarobić dodatkowe pieniądze.
Pod tabelą spotkań znajduje się kontrolka rabatu na mecze towarzyskie. Śmiało można ją ustawić na 60-65%. Z reguły mecze takie i tak nie są organizowane dla zysku.
Prawą stronę ekranu zajmują suwaki zarządzające ceną biletów na poszczególnych trybunach (G). Najtańsze są miejsca stojące, potem siedzące, a następnie loże. W przypadku kliknięcia na przycisk zmieniający cenę, pod daną trybuną pojawi się informacja o domyślnych cenach biletów. Jeżeli kierujecie małym klubem, warto jest zastosować na starcie rabat rzędu 20-25% względem cen domyślnych. Pozwoli wam to zachęcić dodatkowych kibiców, a i tak odbijecie sobie te różnice w kolejnym sezonie, gdy odwiedzać was będzie już większa liczba fanów. Zmieniając ceny biletów warto jest też zwrócić uwagę na pole H. Wyświetlana jest tam kwota, jaką zarobicie, jeżeli stadion zostanie zapełniony w 100%.
Pod polem H znajduje się pole umożliwiające określenie rabatu na karnety (I). Optymalną wartością będzie tu 65% w pierwszym sezonie i 55% w kolejnych. Duża sprzedaż karnetów daje klubowi pewien zastrzyk finansowy tuż przed rozpoczęciem sezonu, ale zmniejsza zyski już w jego trakcie. Gdy klub jest mały, lepiej jest zapewnić drużynie więcej sprzyjających gardeł, nawet kosztem zysku ze sprzedaży biletów. W przypadku klubu o przepastnych trybunach i wiernych fanach, karnety mają już znaczenie nieco mniejsze, gdyż znajdzie się wiele osób chętnych do kupienia biletów, już w trakcie sezonu.