F1 22: Sterowanie F1 22 poradnik, porady
F1 22 jest produkcją, w którą wygodnie możecie grać na kierownicy lub padzie. Nasz poradnik informuje o głównych przyciskach i ustawienia sterowania.
Ostatnia aktualizacja: 6 lipca 2022
Sterowanie w grze F1 22 wykorzystuje praktycznie wszystkie przyciski pada lub kierownicy. Z naszego poradnika dowiecie się o najważniejszych funkcjach sterowania, a także o tym jak można je konfigurować pod własne preferencje.
PS4 i PS5
![]() | sterowanie pojazdem |
![]() | rozglądanie się - wychylenie gałki w dół załącza bardzo przydatną opcję widoku do tyłu (jazda defensywna) |
![]() | Push to Talk |
![]() | wyższy bieg lub wciśnięcie sprzęgła - musicie mieć ustawioną w asystach manualną skrzynię |
![]() | MFD - możecie przeglądać i modyfikować wybrane ustawienia i statystyki bolidu (prawy dolny róg ekranu) |
![]() | niższy bieg - musicie mieć ustawioną w asystach manualną skrzynię |
![]() | załączenie DRS - musicie znajdować się w strefie DRS i spełniać warunki do jego uaktywnienia ogranicznik osiągów w boksach - musicie mieć w asystach wyłączone automatyczne hamowanie przed wjazdem do boksów hamulec ręczny - dotyczy on supersamochodów |
![]() | hamulec / bieg wsteczny |
![]() | gaz |
![]() | przycisk wyprzedzania (Overtake) |
![]() | radio / komendy głosowe |
![]() | nawigowanie i dokonywanie zmian w oknach menu oraz w MFD |
![]() | nawigowanie i dokonywanie zmian w oknach menu oraz w MFD |
![]() | nawigowanie i dokonywanie zmian w oknach menu oraz w MFD |
![]() | nawigowanie i dokonywanie zmian w oknach menu oraz w MFD |
![]() | replay / flashback (musi być załączony w opcjach asyst i pozwala na cofnięcie się do wcześniejszego momentu np. po wypadku) |
![]() | menu pauzy - możecie m.in. zresetować aktualną sesję, załączyć replay z opcją flashback, zmienić ustawienie kamery (domyślnie nie odpowiada za to żaden z przycisków pada), przejść do opcji, powrócić do menu głównego czy zapisać sesję |
Xbox One i Xbox Series X
![]() | sterowanie pojazdem |
![]() | rozglądanie się - wychylenie gałki w dół załącza bardzo przydatną opcję widoku do tyłu (jazda defensywna) |
![]() | Push to Talk |
![]() | wyższy bieg lub wciśnięcie sprzęgła - musicie mieć ustawioną w asystach manualną skrzynię |
![]() | MFD - możecie przeglądać i modyfikować wybrane ustawienia i statystyki bolidu (prawy dolny róg ekranu) |
![]() | niższy bieg - musicie mieć ustawioną w asystach manualną skrzynię |
![]() | załączenie DRS - musicie znajdować się w strefie DRS i spełniać warunki do jego uaktywnienia ogranicznik osiągów w boksach - musicie mieć w asystach wyłączone automatyczne hamowanie przed wjazdem do boksów hamulec ręczny - dotyczy on supersamochodów |
![]() | hamulec / bieg wsteczny |
![]() | gaz |
![]() | przycisk wyprzedzania (Overtake) |
![]() | radio / komendy głosowe |
![]() | nawigowanie i dokonywanie zmian w oknach menu oraz w MFD |
![]() | nawigowanie i dokonywanie zmian w oknach menu oraz w MFD |
![]() | nawigowanie i dokonywanie zmian w oknach menu oraz w MFD |
![]() | nawigowanie i dokonywanie zmian w oknach menu oraz w MFD |
![]() | replay / flashback (musi być załączony w opcjach asyst i pozwala na cofnięcie się do wcześniejszego momentu np. po wypadku) |
![]() | menu pauzy - możecie m.in. zresetować aktualną sesję, załączyć replay z opcją flashback, zmienić ustawienie kamery (domyślnie nie odpowiada za to żaden z przycisków pada), przejść do opcji, powrócić do menu głównego czy zapisać sesję |
Ustawienia sterowania

Gra F1 22 pozwala na:
- Wybór pomiędzy dwoma schematami sterowania - powyższe tabele prezentują domyślny schemat 1 (Preset 1).
- Dokonanie modyfikacji schematu sterowania - wykrzyknikiem oznaczane są te przyciski, które mają w danym momencie więcej niż jedno zastosowanie (możliwe konflikty). Jest też dostępna opcja przetestowania przycisków (Test Buttons).
- Dokonanie kalibracji urządzenia (opcja Calibration).
- Ustawienie siły wibracji i Force Feedbacku (opcja Vibration & Force Feedback).