F1 22: Projekty badawcze w karierze - które najlepsze? F1 22 poradnik, porady
W trybach kariery w grze F1 22 możecie prowadzić badania i odblokowywać ulepszenia oraz nowe części. Nasz poradnik informuje o najlepszych rodzajach projektów badawczych.
Ostatnia aktualizacja: 6 lipca 2022
W trakcie rozgrywania karier w F1 22 możecie pozyskiwać punkty badań (punkty rozwoju) i następnie wydawać je na różne projekty badawcze. Z poradnika dowiecie się jakie typy badań prowadzą do odblokowywania najlepszych upgrade'ów.
Ogólne założenia na temat badań i rozwoju BiR (R&D) znajdziecie na osobnej stronie Kariera - porady i zarządzanie.
- Rodzaje projektów i udoskonaleń bolidu
- Projekty - Aerodynamika
- Projekty - Podwozie
- Projekty - Układ napędowy
- Projekty - Wytrzymałość
Rodzaje projektów i udoskonaleń bolidu
Dla przypomnienia prace badawcze w F1 22 możecie prowadzić w ramach 4 głównych kategorii - Aerodynamika (Aerodynamics), Podwozie (Chassis), Układ napędowy (Powetrain) i Wytrzymałość (Durability). Każda z nich posiada ponad 20 różnych pozycji, przy czym nie wszystkie prace badawcze są od razu dostępne. Są 2 główne rodzaje ograniczeń:
- Konieczność odblokowania wcześniejszych projektów z tej samej gałęzi rozwoju. Siłą rzeczy musicie rozpocząć od opracowania w pierwszej kolejności mniej opłacalnych badań po to żeby uzyskać dostęp do projektów, które mogą wyraźnie wzmocnić zespół.
- Konieczność zwiększenia specyfikacji danego działu (Spec - przykład blokady na powyższym obrazku) - Jej wartość jest prezentowana w menu Obiekty. W klasycznej karierze dochodzi do samoczynnych awansów, zaś w trybie Mój zespół (My Team) musicie opłacać bardzo kosztowne projekty związane z rozbudową danego działu.
Projekty mają 3 kategorie ważności:
- Pomniejsze (Minor) - Zaoferują one minimalne zwiększenie wydajności.
- Poważne (Major) - Pozwalają one rozwinąć bolid w dużym stopniu.
- Ostateczne (Ultimate) - Oferują one największą premię do wydajności, ale są najdroższe i nie od razu dostępne.
Starajcie się finansować jak najwięcej projektów poważnych i ostatecznych, bo to głównie dzięki nim Wasz zespół może przegonić konkurencję.
Projekty - Aerodynamika
Projekty z tej kategorii mają w założeniach zmniejszać opór aerodynamiczny oraz usprawniać siłę docisku bolidu. Dodatkowo możecie podnosić skuteczność DRS, czyli zwiększenia prędkości po otwarciu tylnego skrzydła na prostej.
Dość wcześnie możecie odblokować i zakupić projekty powiązane z DRS - są tylko 2 dostępne w tej konkretnej kategorii. Przy opracowywaniu ulepszeń dotyczących siły docisku zadbajcie o te, które zwiększają docisk zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Projekty - Podwozie
Projekty z tej kategorii mają w założeniach usprawniać zarządzanie masą bolidu i jej rozkładem. Oprócz tego możecie pracować nad usprawnianiem działania hamulców i opon.
Warto rozważyć projekty powiązane z osłonami silnika i relokacją zbiornika paliwa. Warto też postawić na ulepszenia powiązane z lżejszymi i lepiej odprowadzającymi ciepło typami felg.
Projekty - Układ napędowy
Projekty z tej kategorii mają w założeniach zwiększać osiągi silnika i jednocześnie ograniczać jego zużycie paliwa. Możecie też dążyć do zwiększania skuteczności systemu ERS (odzyskiwanie energii).
Dwie najważniejsze kategorie to te związane z mocą silnika oraz zużyciem paliwa (m.in. ulepszone wersje ECU i regulatora paliwa). W ostatniej zakładce ulepszenia mogą różnić się w zależności od dostawcy silników.
Projekty - Wytrzymałość
Projekty z tej kategorii mają w założeniach służyć wydłużaniu żywotności elementów jednostki napędowej oraz skrzyni biegów.
Rozkład projektów w tej kategorii jest bardzo podobny dla większości drzewek rozwoju i dostępne są 3 pozycje - pomniejsza, poważna i ostateczna. Odblokujcie wcześniej co najmniej drugą dla ważnych elementów bolidu, takich jak skrzynia biegów, silnik spalinowy czy turbosprężarka. Także i tu są również unikalne ulepszenia od dostawcy.